Gå til innhold

Arbeidsløs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nysgjerrig på hvor mange her på KG som er arbeidsløs og sliter med å få seg jobb? Jeg er en av dem, tok meg ett år å bare få ekstrahjelp-jobb.. Det skal ikke være enkelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter for tiden! Har søkt siden august, ingen napp enda. :( Er heller ikke kresen på jobber. Har heller ikke rett på dagpenger, så sliter big time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært arbeidsledig i over ett år. Har hatt tre dager jobb i denne perioden, pluss en måneds arbeidssøkerkurs. Har høyere utdanning og faller mellom to stoler. De jobbene jeg i utgangspunktet er kvalifisert for er det så stor konkurranse om at jeg aldri når helt opp. De jobbene som krever mindre utdanning/erfaring enn jeg har får jeg heller ikke, antakelig fordi arbeidsgiver tenker at jeg er overkvalifisert og ikke vil trives godt nok i jobben til å bli der over tid. Og det har de kanskje rett i.

Så jeg søker og jeg søker. Begynner å bli lettere desperat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på diverse jobber siden august jeg også. Og har heller ikke krav på dagpenger.. :tristbla: Flotters

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, jeg har heller ikke tjent nok fra før av til å få dagpenger. Er et mirakel hvordan jeg har klart meg det siste året, egentlig. Har snudd og vridd på kronene, slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sliter med å få jobb, samme hva slags utdannelse så må jo alt være bedre enn ikke å ha penger. Har dere tatt med papirene deres å tatt en tur å pratet med avdelingsledere på

SFO

Barnehage

Sykehjem

Hjemmesykepleien

Personlig bistand/hjemmehjelp

Diverse boliger for utviklingshemmede, psykiatri og barneboliger

Andre helseinstituasjoner i kommunen.

Få opplæringsvakter og vær vikar. Det er ikke fast, men ofte om man er litt positiv er det endel vakter og det blir inntekt mens man søker på jobber.

Tipper det begynner på 120-130 kr timen og tillegg for kveld og helg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 5 jobber :P Hvis dere bor i Bergen eller Oslo anbehaler jeg Respons Analys - telefonintervjuer.... der er det lett å få jobb...

Ellers så har du Seeyou.no der du kan ta oppdrag som mysterryshopper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært arbeidssøker i over et år, hvor jeg har hatt en jobb i 2 mnd helt til jeg fant ut at jeg ble lurt av sjefen...

Har gått på AAP siden 2009 og aldri fått noe oppfølgning:(

Jeg er ikke kresen på jobber heller, men her i byen er det vist veldig veldig lite ledige arbeidsplasser, men alikevel så er det ikke lenge før jeg legger med ned og gir opp, huff...

Er bare så skikkelig frustrert... Jeg går personlig rundt i butikker og leverer søknader, og jeg har god referanse fra tidligere jobb, men pga hull i CV grunnet AAP så ligger jeg ikke høyt i terrenget når det kommer til ansettelser..

Jeg er SKIKKELIG lei av å gå hjemme og håper og ber hver eneste dag om at jeg får meg en jobb snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sliter med å få jobb, samme hva slags utdannelse så må jo alt være bedre enn ikke å ha penger. Har dere tatt med papirene deres å tatt en tur å pratet med avdelingsledere på

SFO

Barnehage

Sykehjem

Hjemmesykepleien

Personlig bistand/hjemmehjelp

Diverse boliger for utviklingshemmede, psykiatri og barneboliger

Andre helseinstituasjoner i kommunen.

Få opplæringsvakter og vær vikar. Det er ikke fast, men ofte om man er litt positiv er det endel vakter og det blir inntekt mens man søker på jobber.

Tipper det begynner på 120-130 kr timen og tillegg for kveld og helg.

Dette er viktig! Man må ta det man får, så kan man heller søke videre på bedre jobber etter hvert.

Jeg ble vel "arbeidsledig" da jeg droppet ut av studiene tidligere i år, men da satte jeg igang med å søke på jobber, og i løpet av den første uka hadde jeg allerede begynt å jobbe som tilkallingsvikar, dvs nesten 100 % jobb, i en av de bransjene du nevner ovenfor. 1,5 uker etterpå hadde jeg fått - og begynt i - en annen jobb, med fulltidskontrakt noen måneder frem i tid, og denne ble forlenget etter hvert. Da jeg sluttet var det fordi jeg selv hadde andre planer og sa opp, ikke fordi jeg ikke hadde tilbud om jobb lenger.

Jeg har jo fullført videregående, men har ikke noe særlig utdanning etter det. Har heller ikke jobbet så mye før, det har vært noen strøjobber her og der bare. CV'en min er ikke særlig pen. Likevel var det kjempelett å få jobb! Jeg ble nesten helt sjokkert selv, skjønte liksom ikke hvordan folk kan være arbeidsledige over lengre tid, i alle fall ikke hvis man bor i en by. Samtidig så er jeg, som ung "fant ut at det var ikke det jeg ville bli likevel så nå tar jeg et friår mens jeg venter på å starte ny utdanning"-dropout kanskje har et bedre utgangspunkt enn de som har vært trygdet på en eller annen måte over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært arbeidsledig i over ett år. Har hatt tre dager jobb i denne perioden, pluss en måneds arbeidssøkerkurs. Har høyere utdanning og faller mellom to stoler. De jobbene jeg i utgangspunktet er kvalifisert for er det så stor konkurranse om at jeg aldri når helt opp. De jobbene som krever mindre utdanning/erfaring enn jeg har får jeg heller ikke, antakelig fordi arbeidsgiver tenker at jeg er overkvalifisert og ikke vil trives godt nok i jobben til å bli der over tid. Og det har de kanskje rett i.

Så jeg søker og jeg søker. Begynner å bli lettere desperat nå.

Har det sånn jeg også! Temmelig frustrernde! I tillegg sliter jeg med en del fordommer mot min utdanning, som gjør arbeidsgivere skeptiske. Ikke har jeg råd til mer utdanning, heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig så er jeg, som ung "fant ut at det var ikke det jeg ville bli likevel så nå tar jeg et friår mens jeg venter på å starte ny utdanning"-dropout kanskje har et bedre utgangspunkt enn de som har vært trygdet på en eller annen måte over lengre tid.

Nettopp! Er man for lenge ute av sirkulasjon, vil som regel svært få ansette vedkommende. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få jobb når helsevesenet skriker etter folk. Man må bare ta det man får uten å være så kresen, begynne som feks tilkallingshjelp så blir det mer etter hvert. Det må da være bedre enn ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få jobb når helsevesenet skriker etter folk. Man må bare ta det man får uten å være så kresen, begynne som feks tilkallingshjelp så blir det mer etter hvert. Det må da være bedre enn ingenting!

Jeg har ikke kompetanse innen helse, så for min del hjelper ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kompetanse innen helse, så for min del hjelper ikke det.

Helsevesenet har god bruk for ufaglærte assistener, så jo, de har nok helt sikkert bruk for deg på et sykehjem i nærheten :) Bare ring og hør med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsevesenet har god bruk for ufaglærte assistener, så jo, de har nok helt sikkert bruk for deg på et sykehjem i nærheten :) Bare ring og hør med de :)

Eller i bolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg jobber i bolig og der er det nesten ingen faglærte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke kompetanse innen helse, så for min del hjelper ikke det.

Det er kanskje sånne holdninger som gjør at folk går arbeidsløse?

Innen helsesektoren brukes det MYE ufaglært arbeidskraft. Er man normalt oppegående og får litt opplæring, så kan man utføre en god jobb i mange yrker.

Videre er det ingenting som hindrer deg i å søke på stillinger du "ikke er kvalifisert til". Om det står i annonsen (hvis jobben er utlyst, det trenger den jo heller ikke å være) at de ønsker personer med utdanning og erfaring, så er det nok å ha én av delene, eller til og med ingen av dem! Man får ikke jobb hvis man ikke prøver, og det verste som kan skje hvis man søker en jobb som man ikke er kvalifisert til er at man ikke får jobben, og at man har "kastet bort" litt tid på å skrive/sende søknad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få jobb når helsevesenet skriker etter folk. Man må bare ta det man får uten å være så kresen, begynne som feks tilkallingshjelp så blir det mer etter hvert. Det må da være bedre enn ingenting!

Det er ulikt behov på ulike steder. Her jeg bor er det ikke noe skrikende behov for folk i helsevesenet. Men jeg søker andre jobber og håper på napp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt lei av å høre at jeg er "kresen", når det er flere hundre søkere til hver eneste lille fillejobb :sjenert: De med erfaring stiller jo først i køen, uansett hvilken bransje

Jeg har høyere utdanning, og faller som flere her mellom de berømte to stolene: Ingen lavtlønnsyrker vil ha deg, og du er ikke kvalifisert for de relevante jobbene :trist:

Jobber småjobber for et vikarbyrå, og de er heldigvis fornøyde med meg så jeg får flere oppdrag, men det er langt ifra nok til å klare seg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje sånne holdninger som gjør at folk går arbeidsløse?

Innen helsesektoren brukes det MYE ufaglært arbeidskraft. Er man normalt oppegående og får litt opplæring, så kan man utføre en god jobb i mange yrker.

Videre er det ingenting som hindrer deg i å søke på stillinger du "ikke er kvalifisert til". Om det står i annonsen (hvis jobben er utlyst, det trenger den jo heller ikke å være) at de ønsker personer med utdanning og erfaring, så er det nok å ha én av delene, eller til og med ingen av dem! Man får ikke jobb hvis man ikke prøver, og det verste som kan skje hvis man søker en jobb som man ikke er kvalifisert til er at man ikke får jobben, og at man har "kastet bort" litt tid på å skrive/sende søknad.

Dette stemmer ikke for min del. Ofte har jeg kompetansen de søker etter, men jeg mangler det lille ekstra som gjør at jeg skiller meg ut. Jeg søker og søker og har sikkert fått 100 avslag snart :/

Men jeg var virkelig ikke klar over at så mange ufaglærte jobber innen helse da, så kan ta det til etterretning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...