Gå til innhold

har ikke råd til legetime

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en infeksjon i lungene en stund, og avsluttet antibiotikakuren i helgen. Nå har det gått noen dager, og jeg er fortsatt ikke helt bra.

Vil jeg bli frisk av meg selv, eller må infeksjoner knekkes helt av antibiotika? Har nemlig ikke råd til ny legetime :( (Neste stipend kommer om en uke)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottiplott
Skrevet

På mitt legekontor pleier det å være mulig å få faktura, nettopp av den grunn.

Håper det ordner seg, og god bedring!

Gjest Consensio
Skrevet

Ring legen din og forklar at du gjerne vil ha en time, men at du ikke har råd til å betale den før du får penger.

Ingen lege skal nekte deg medisinsk hjelp (i teorien iallefall)

• Liker 1
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Enig med de over, du skal få medisinsk hjelp uansett - og spesielt siden du VET at du får penger om noen dager, så ville jeg ha bedt om faktura.

Gjest Raindrops
Skrevet

Du har ikke en helsestasjon for ungdom der du bor da?

Her er den gratis for ungdom og for studenter, åpen et par dager i uken og man kan få snakket med en lege :)

Skrevet

Jeg ville gått til legen igjen, for blir det ikke bra med den kuren kan det være det er noe helt annet. Jeg vil ikke skremme deg, men jeg ville gått til legen igjen og bedt om en regning. Du kan ikke risikere å bli verre, bare fordi du ikke har penger her og nå.

Skrevet

Takk for svar:)

Utrolig kjipt at legebesøk må være så dyrt. I tillegg må man jo ha medisiner. Det tåler en studentøkonomi dårlig.

Skal sjekke ut helsestasjon. Hvis ikke, så får jeg bare håpe at kroppen klarer å fikse seg selv:)

Skrevet

Utrolig kjipt at legebesøk må være så dyrt. I tillegg må man jo ha medisiner. Det tåler en studentøkonomi dårlig.

136 kroner for et legebesøk er vel ikke så veldig dyrt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte nesten 300 kr sist gang. I tillegg til 130 kr for antibiotika.

Jeg har 2000 kr i mnd etter at husleie er betalt. Da påvirker et legebesøk økonomien litt ja.

Skrevet

Jeg betalte nesten 300 kr sist gang. I tillegg til 130 kr for antibiotika.

Jeg har 2000 kr i mnd etter at husleie er betalt. Da påvirker et legebesøk økonomien litt ja.

Da har du vært på legevakten eller hos spesialist. Vanlig fastlege koster ca halvparten av den summen.

Skrevet

Det var vanlig fastlege. Tok blodprøve, og han hørte på lungene mine.

Er dette ikke vanlig pris? Da må jeg jo finne en billigere :klo:

Skrevet (endret)

Er vel rett over 200 som er vanlig takst hos lege? Og man betaler ekstra for prøver, resept, sykemelding osv.

220 eller noe slikt? Hvertfall på mitt legekontor og alle eller i kommunen her jeg bor.

Men hva som er dyrt avhenger av hva man har å rutte med. Skjønner godt at det er dyrt med lege når det er 2000 du har til overs til diverse utgifter.

Endret av *Mocca*
Skrevet

Da har du vært på legevakten eller hos spesialist. Vanlig fastlege koster ca halvparten av den summen.

What? Jeg betaler også 300 kr når jeg går til legen, + medisiner. Det har jeg gjort i alle år.

Gjest Consensio
Skrevet

Med medisiner så betaler jeg også en god del.

Bare legetime koster 140,- hos min lege også koster det mer dersom man må ta prøver m.m

Bare medisinene mine alene koster vel rundt 500,-

Skrevet

Jeg har en lege som er spesialist i almenmedisin.

Betalte 172,-kr siste time da ble det tatt blodprøver, fikk resept og 2 henvisninger (1 til MR og 1 til spesialist)

300,-kr synes jeg var fryktelig dyrt til å være vanlig fastlege

Skrevet

Føler med deg TS. Har man dårlig råd så er det et HØYT engangsbeløp. Snakk med legekontoret, det ordner seg helt sikkert og masse god bedring til deg!

Skrevet

Du kan også be legen ta hensyn til at du har lite penger når du trenger medisiner. Ofte er det flere å velge mellom. Kanskje du må ta flere tabletter om dagen feks, men at det samlet sett blir billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...