Gå til innhold

Noen som ikke liker ribbe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke begeistret for ribbe jeg heller, syns det lukter godt da..

Jeg er heldigvis ganske glad i medisterkaker og -pølser, ellers ville jula blitt stusselig for mitt vedkommende.

Når jeg bodde hos mamma hadde vi kalkun med mormor's fløtesaus til.. myye bedre og myyye sunnere.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor godt det er med ribbe kommer veldig mye an på hvordan den er tilberedt. Hvis man deler ribben opp i porsjonsstykker og krydrer godt mellom hvert stykke, før man "setter den sammen" igjen og steker den, kan faktisk ribbe være veldig godt!

Men bleke, fete ribbestykker som er stekt alt for mye derimot....uff!

Skrevet

har aldri smakt ribbe jeg, skal ha det på julaften nå for første gang. smakte også pinnekjøtt for første gang i mitt liv, for 2 uker siden. naaam:)

Skrevet

Ikke superglad i ribbe selv. Vi har pleid å ha and eller svinestek på julaften, eller av og til reinsdyrstek.

Ribbe smakte jeg faktisk for første gang for bare noen år tilbake.

Men pleier å ha en pinnekjøttmiddag med gode venner før jul, og pinnekjøtt er smaskens.

Skrevet

ribbe :kvalm:

pinnekjøtt :kvalm:

lutefisk :kvalm:

-ja, jeg brekker meg faktisk når jeg prøver å spise det... Trodde jeg skulle vokse det av meg, men den gang ei...

Pleier å få kjøttkaker (som de andre også spiser noe av), men svigers serverer kalskun itillegg - NAM - NAM - :hoppe:

men egen kalkun/kyllingfilet er en god tanke...

Støtter utsagnet at vi "andre" også må unnes god mat vi liker som best på julaften, skulle da bare mangle -selv om mamma visstnok er god på ribba og nøye...

Skrevet

Liker ikke ribbe :o

De fleste i familiene våre pleier å ha ribbe til jul.

Men foreldrene til samboeren min har heldigvis både stek og medisterkaker / pølser i tillegg, og det liker jeg godt.

Andre "ribbemiddager" så spiser jeg kun medistermaten og poteter - saus.

Skrevet

Jeg synes ribbe er kjempegodt, jeg! Men det skal ikke være fettete, svoren skal være sprø og jeg skal ha rene kjøttstykker! Nam, nam...

Pinnekjøtt liker jeg ikke, og lutefisk smaker ikke så mye. Dessuten er det tradisjon med ribbe på julaften! (Kan ikke tenke meg å bytte til kalkun, det kan man ha i romjula! :wink: )

P.S. ...jeg synes det er ufint å si "æsj!" til mat, jeg...

Skrevet

Jeg er ikke kjempegla i ribbe, men syns det er helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...