Gjest gjest! Skrevet 10. desember 2003 #1 Skrevet 10. desember 2003 Jeg har et lite matproblem... liker nemlig ikke ribbe, julepølser og denslags "julemat". Og jeg begynner å bli litt lei kjøttkaker og middagspølser på julaften, 1. juledeag og nyttårsaften. Noen som har det på samme måten? I tilfellet, hva spiser dere i julehøytiden? Og jeg rekner med det blir et problem når jeg skal feire jul andre steder, så må de lage ekstre julemiddag til meg.. flaut... :oops:
Gjest agurk Skrevet 10. desember 2003 #2 Skrevet 10. desember 2003 Hjemmelagde medisterkaker er godt! Kjøp skikkelig deig hos slaktern!
Gjest Lea Skrevet 10. desember 2003 #3 Skrevet 10. desember 2003 Jeg er ikke glad i ribbe o.l. Spiser som regel kalkun på julaften. Hvis det serveres ribbe der du skal spise, så kan du ta med deg litt kald kalkun og spise samme saus og poteter som de andre. Steker du en hel kalkun eller et kalkunbryst rett før jul, så hade du både pålegg og middag i flere dager.
Gjest gjest! Skrevet 10. desember 2003 #4 Skrevet 10. desember 2003 Tusen takk for svar og gode tips! (og jeg som trodde det bare var meg i norges land som ikke likte julemat... alle får jo hakeslepp når de får høre det!..)
Gjest Poirot Skrevet 10. desember 2003 #5 Skrevet 10. desember 2003 Har du prøvd familieribbe? Jeg liker heller ikke feit og ekkel ribbe. Nå har mamma begynt å kjøpe familieribbe, og denne har et stort stykke med rent kjøtt på kanten. Liker du det rene kjøttet i svinekoteletter, liker du ihvertfall dette (tror jeg..)
smile Skrevet 10. desember 2003 #6 Skrevet 10. desember 2003 Før likte jeg ikke ribbe men nå er det best på julaften. Før spiste jeg kalkun og ris!nam.nam
Siam Skrevet 10. desember 2003 #7 Skrevet 10. desember 2003 Jeg er ikke så veldig glad i ribbe, jeg heller. Men jeg må ha det på julaften allikevel. Liker ikke svinekjøtt så veldig godt. Synes ikke det er noe god smak på kjøttet. Er mest glad i medisterkakene, og alt tilbehøret er jo kjempegodt. Spesielt sausen mamma lager. Nam!! Gleder meg til jul, jeg. Selv om jeg bare tar en bitteliten ribbebit bare for syns skyld.
-Fisken- Skrevet 10. desember 2003 #8 Skrevet 10. desember 2003 Har du prøvd familieribbe? Jeg liker heller ikke feit og ekkel ribbe. Nå har mamma begynt å kjøpe familieribbe, og denne har et stort stykke med rent kjøtt på kanten. Liker du det rene kjøttet i svinekoteletter, liker du ihvertfall dette (tror jeg..) Enig, feit ribbe er æsj og fysj. Liker ikke medisterkaker eller julepølse, er ikke så veldig glad i ribbe eller, men kan spise det. Pinnekjøtt er greit nok. Spiser egentlig mest tilbeør jeg da.
Thomasine Skrevet 10. desember 2003 #9 Skrevet 10. desember 2003 Jeg er heller ikke glad i ribbe og all den fete tradisjons-julemiddagen... Jeg får min egen store kylling eller kalkun-filet, og så spiser jeg resten ( saus, grønsaker). Hvorfor skal jeg sitte på selveste julaften å spise noe jeg ikke liker, når alle andre kooooser seg?! Ingen har problemer med min filet!!! :D God jul, og håper du får/spiser noe du liker!!! Husk, denne dagen skal ALLE kose seg!!! :D :D
Gjest Emera Skrevet 10. desember 2003 #11 Skrevet 10. desember 2003 Jeg er heller ikke glad i ribbe og all den fete tradisjons-julemiddagen... Ikke jeg heller! Vi har kalkun på julaften, alle hos oss liker det. Tenk, det er noen som spiser kalde ribberester til frokost på første juledag! Æsj!
starie Skrevet 10. desember 2003 #12 Skrevet 10. desember 2003 Jeg liker ikke ribbe, men heldigvis har vi pinnekjøtt også :D
Soul Skrevet 10. desember 2003 #13 Skrevet 10. desember 2003 Jeg spiser ikke ribbe eller lignende. Vi spiser ofte kalkun, pinnekjøtt og vegetarmat i jula.
Lise79 Skrevet 10. desember 2003 #14 Skrevet 10. desember 2003 Jeg likker heller ikke ribbe, men kan spise medisterkakene og pølsene. Annethvert år har vi pinnekjøtt, og da er jeg strålende fornøyd =)
Atmi Skrevet 10. desember 2003 #15 Skrevet 10. desember 2003 Jeg syns ribbe er kjempegodt jeg. Men dere må være nøye når dere handler ribbe og handle en uten så mye fett. Der er mange ribber som har mer fett enn kjøtt. Sjekk ribba og kjøp en med en halv cm fett bare, da er den god, og der er rent kjøtt og ikke stekt fett på julebordet
chimp Skrevet 10. desember 2003 #16 Skrevet 10. desember 2003 I oppveksten spiste jeg ikke ribbe. Da fikk jeg og de andre barna i familien som feiret jul hos oss hver vår HELE grillkylling! Etter at jeg ble voksen har jeg lært meg å like det, og nå syns jeg det er veldig godt!
Gjest care Skrevet 10. desember 2003 #17 Skrevet 10. desember 2003 Men det finnes jo pinnekjøtt som egentlig er verdens beste julemat....er ikke det er godt alternativ eller liker du ikke det heller? Hva med lutefisk?
Nusse Skrevet 10. desember 2003 #18 Skrevet 10. desember 2003 Vi har ribbe julaften, men kunne jo aldri tenkt meg å spise det eller i året. Merkelig nok så smaker det liksom denne ene kvelden? Men synes faktisk kald ribbe på frokost eller lunsjbordet smaker bedre enn til middag!
Titti Skrevet 11. desember 2003 #19 Skrevet 11. desember 2003 Synes ikke ribbe er noe særlig, jeg heller, men vi har ALDRI ribbe på julaften, så det er ikke noe problem. Her er det pinnekjøtt, og det er myyyye bedre. Men min beste julemat, er hjemmelagde brød med myyyyye godt pålegg!! Mmmmmmmmmmmmm
natasha Skrevet 11. desember 2003 #20 Skrevet 11. desember 2003 Folkens: SKINKESTEK sier jeg bare! namnam - da er det JUL. (Ribbefettet kan de andre få ha for seg selv - fysj og fy).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå