Janine Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Hei, er det noen her med ufrivillig barnløshet? Jeg er det. Det er så trist og vanskelig. Jeg er redd å prøve igjen og jeg vet ikke om jeg skal få det til. Så redd. Jeg er 33 og har ingen barn.
Diva77 Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Hei, ja det er flere enn deg her. Er selv snart 35 og etter lang tid med prøving og feiling har jeg ennå ikke barn:( men vi må holde motet oppe og håpe at en dag blir det vår tur. Du sier du ikke vil feile igjen ? Har dere prøvd før og ikke fått det til? Krysser fingre og tær for at du klarer det denne gang:) hvis dere ikke prøver blir det i allefall ingenting! Har selv vært nære på å gi opp, orket ikke mer. Men samboeren min fikk meg på plass igjen og nektet å gi opp... Har innsett at han har rett og at det er jo bare å prøve til vi får det til;) Har selv akkurat hatt en MA og det var veldig veldig vanskelig å begynne å prøve på nytt, uten å tenke på at det kunne ende med nok en MA ( noe jeg tror at jeg ikke psykisk takler) men jeg vil jo så gjerne ha en liten en.... Så man må bite tenna sammen og håpe at man får det til. Lykke til og håp på det beste, hva har du å tape? 1
Janine Skrevet 9. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2011 (endret) Hei, ja det er flere enn deg her. Er selv snart 35 og etter lang tid med prøving og feiling har jeg ennå ikke barn:( men vi må holde motet oppe og håpe at en dag blir det vår tur. Du sier du ikke vil feile igjen ? Har dere prøvd før og ikke fått det til? Krysser fingre og tær for at du klarer det denne gang:) hvis dere ikke prøver blir det i allefall ingenting! Har selv vært nære på å gi opp, orket ikke mer. Men samboeren min fikk meg på plass igjen og nektet å gi opp... Har innsett at han har rett og at det er jo bare å prøve til vi får det til;) Har selv akkurat hatt en MA og det var veldig veldig vanskelig å begynne å prøve på nytt, uten å tenke på at det kunne ende med nok en MA ( noe jeg tror at jeg ikke psykisk takler) men jeg vil jo så gjerne ha en liten en.... Så man må bite tenna sammen og håpe at man får det til. Lykke til og håp på det beste, hva har du å tape? Hei, takk for svar. Da er vi sammen her )) Unnskyld at jeg vil spørre deg noe. Ikke svar om du orker ikke. Når har du mistet graviditeten? Hvilken periode? Jeg mener hvor langt var du på vei? Hva undersøkte du hos din gynekolog? Og hva sier han? Sjekket du progesteron nivå? Jeg bor i Asker nå og håper at de meg på alvor fordi jeg vil få en liten baby. Hvis Gid gir meg bare en-da blir jeg bare HAPPY. Jeg mister graviditeten når jeg er bare 5-6 uker gravid. Vi har prøvd i 4 ganger allerede. Derfor er det så skremmende. Har du mista flere ganger og? Endret 9. november 2011 av Janine
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Kan jeg spørre om hvilke behandlingsmetoder dere har prøvd? Det virker som om dere ikke har fått hjelp, bare gjør det på "gamle metoden".
Janine Skrevet 9. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2011 (endret) Kan jeg spørre om hvilke behandlingsmetoder dere har prøvd? Det virker som om dere ikke har fått hjelp, bare gjør det på "gamle metoden". Vi har prøvd på sprøyter fra Fertillitetsklinikken i Porsgrunn. Nå bor vi i Asker og håper at de kan hjelpe oss. På FK i Porsgrunn fikk vi sprøyter som Ovitrelle og de er noe dritt kan jeg si! De hjælp ikke. Vi har bare brukt masse penger på dem! Og de sa at de sjekker ikke her i Norge Progesteron nivå ved graviditeten. Men, hvis jeg har lavt Progesteron nivå, da mister jeg barnet mitt pga det! Leger på det senteret sier bare dere må prøve igjen og igjen. Endret 9. november 2011 av Janine
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Vi har prøvd på sprøyter fra Fertillitetsklinikken i Porsgrunn. Nå bor vi i Asker og håper at de kan hjelpe oss. På FK i Porsgrunn fikk vi sprøyter som Ovitrelle og de er noe dritt kan jeg si! De hjælp ikke. Vi har bare brukt masse penger på dem! Og de sa at de sjekker ikke her i Norge Progesteron nivå ved graviditeten. Men, hvis jeg har lavt Progesteron nivå, da mister jeg barnet mitt pga det! Hvorfor har dere ikke gått videre til IVF? Da får man progesterontilskudd etter innsetting av egg(ene).
Janine Skrevet 9. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2011 Hvorfor har dere ikke gått videre til IVF? Da får man progesterontilskudd etter innsetting av egg(ene). Hva er IVF? Befruktning? Men jeg kan bli gravid selv. Jeg kan ikke bevare graviditeten.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Hva er IVF? Befruktning? Men jeg kan bli gravid selv. Jeg kan ikke bevare graviditeten. IVF er prøverør. Men jeg har da lest om hørt om flere som får progesteron fordi de mister. Har du blitt utredet skikkelig? Regner med at du har fått diagnosen Habituell abort?
Janine Skrevet 9. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2011 IVF er prøverør. Men jeg har da lest om hørt om flere som får progesteron fordi de mister. Har du blitt utredet skikkelig? Regner med at du har fått diagnosen Habituell abort? Vet ikke. De skriver ingen diagnose til meg. Har undersøkt meg for Lupus, for Anti Fosfolipidant syndrom og. Alt er negativt. Har tatt de prøvene i 3 eller 4 ganger. Hadde litt høyt Prolactin nivå, men lege sa at det er bare pga stress. Så enkelt.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 Vet ikke. De skriver ingen diagnose til meg. Har undersøkt meg for Lupus, for Anti Fosfolipidant syndrom og. Alt er negativt. Har tatt de prøvene i 3 eller 4 ganger. Hadde litt høyt Prolactin nivå, men lege sa at det er bare pga stress. Så enkelt. Hvor mange ganger har du mistet? Etter tre ganger så har man Habituell abort og kan få en utredning for hva som er galt. De aller fleste får progesteron når de blir gravide og fram til uke 12 som en sikkerhet. Hvor lenge har dere prøvd?
Janine Skrevet 9. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2011 Hvor mange ganger har du mistet? Etter tre ganger så har man Habituell abort og kan få en utredning for hva som er galt. De aller fleste får progesteron når de blir gravide og fram til uke 12 som en sikkerhet. Hvor lenge har dere prøvd? 4 ganger.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Jeg har aldri mistet, så jeg skal ikke si at jeg skjønner hvordan du har det. Men jeg føler virkelig med deg, det høres grusomt ut å miste 4 ganger. Mas for all del på legen din, og spør etter progesteron en gang til. Det skader jo ikke. Lykke til!
Athene Skrevet 9. november 2011 #13 Skrevet 9. november 2011 Otrivelle er sprøyte for å få eggløsning? Og ikke riktig behandling når man mister gang på gang? Det virker som om dere må komme dere videre i utredningen, og få hjelp som er tilpasset dere. Få henvisning til kvinneklinikken på nærmeste sykehus, de er mye dyktigere på dette enn frittstående gynekologer. Dette løser seg sikkert. Progesteronbehandling i 2-3 uker, som nevnt, kan blant annet hjelpe.
Janine Skrevet 9. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 9. november 2011 Otrivelle er sprøyte for å få eggløsning? Og ikke riktig behandling når man mister gang på gang? Det virker som om dere må komme dere videre i utredningen, og få hjelp som er tilpasset dere. Få henvisning til kvinneklinikken på nærmeste sykehus, de er mye dyktigere på dette enn frittstående gynekologer. Dette løser seg sikkert. Progesteronbehandling i 2-3 uker, som nevnt, kan blant annet hjelpe. Ja, ikke sant? Jeg snakker angående Otrivelle. Etter jeg har mistet graviditeten igjen, så begynte mannen min å lete etter den Otrivelle og der sto hva de bruker den til og hva inneholder det. Det var forferdelig å vite om. Skjønner ikke hvorfor de på Kvinneklinikken har gitt oss sånt. Er de helt dum i hodet? Hørte også om en ring på livmoren. Må man ha noen sykdommer med livmorhals for å få det til?
Diva77 Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Hei, takk for svar. Da er vi sammen her )) Unnskyld at jeg vil spørre deg noe. Ikke svar om du orker ikke. Når har du mistet graviditeten? Hvilken periode? Jeg mener hvor langt var du på vei? Hva undersøkte du hos din gynekolog? Og hva sier han? Sjekket du progesteron nivå? Jeg bor i Asker nå og håper at de meg på alvor fordi jeg vil få en liten baby. Hvis Gid gir meg bare en-da blir jeg bare HAPPY. Jeg mister graviditeten når jeg er bare 5-6 uker gravid. Vi har prøvd i 4 ganger allerede. Derfor er det så skremmende. Har du mista flere ganger og?
Diva77 Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Hei, jeg har mista 2 ganger en SA og en MA:( siste MA var i uke 10, var på tidlig ultralyd i uke 8 og så hjertelyd og alt var ok, men i uke 11 hadde jeg en dårlig følelse og gikk til gynekologen som da ikke fant noe hjertelyd og det ende opp med en utskrapning, nå 6 uker etterpå sliter jeg med rester og en livmor som ikke vil trekke seg sammen ( er en smule redd nå, fikk ikke noe tydelig svar fra gynekologen om hvorfor livmoren ikke trekker seg tilbake) Så du spurte om hva gynekologen sa; fint lite! Har tatt endel prøver men alt virket ok, så det er uforklarlig.... Siden samboeren og jeg ikke har bodd samme i 3 år ( offisielt i allefall ) mistet jeg retten til IVF offentlig og for tiden har vi ikke råd til privat IVF, så tar litt sprøyter og prøvet på den " naturlige måten". Men som jeg ser ut i fra denne tråden kan det virke som om det et litt risikosport med det private helsevesen. Jeg tror å håper på at gynekologen min er en av dem som vet hva hun driver med. Å TS; set du har mistet 4 ganger.. Føler virkelig med deg, det er ikke en god erfaring. Håper du for oppfølging av kvinneklinikken og det offentlige. Husk at du må mase deg til det meste i det norske helsevesen og ikke ta nei til svar!! Igjen lykke til og hold oss oppdatert. Hvis du har noen gode råd taes de imot med takk. Holder igjen fingre og tær krysset for oss begge, vi som ønsket har også rett på ett lite vidunder
Janine Skrevet 10. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 10. november 2011 Hei, jeg har mista 2 ganger en SA og en MA:( siste MA var i uke 10, var på tidlig ultralyd i uke 8 og så hjertelyd og alt var ok, men i uke 11 hadde jeg en dårlig følelse og gikk til gynekologen som da ikke fant noe hjertelyd og det ende opp med en utskrapning, nå 6 uker etterpå sliter jeg med rester og en livmor som ikke vil trekke seg sammen ( er en smule redd nå, fikk ikke noe tydelig svar fra gynekologen om hvorfor livmoren ikke trekker seg tilbake) Så du spurte om hva gynekologen sa; fint lite! Har tatt endel prøver men alt virket ok, så det er uforklarlig.... Siden samboeren og jeg ikke har bodd samme i 3 år ( offisielt i allefall ) mistet jeg retten til IVF offentlig og for tiden har vi ikke råd til privat IVF, så tar litt sprøyter og prøvet på den " naturlige måten". Men som jeg ser ut i fra denne tråden kan det virke som om det et litt risikosport med det private helsevesen. Jeg tror å håper på at gynekologen min er en av dem som vet hva hun driver med. Å TS; set du har mistet 4 ganger.. Føler virkelig med deg, det er ikke en god erfaring. Håper du for oppfølging av kvinneklinikken og det offentlige. Husk at du må mase deg til det meste i det norske helsevesen og ikke ta nei til svar!! Igjen lykke til og hold oss oppdatert. Hvis du har noen gode råd taes de imot med takk. Holder igjen fingre og tær krysset for oss begge, vi som ønsket har også rett på ett lite vidunder Takk at du skrev. Jeg hadde også en gang MA. Men det var så lenge siden. Der på Kvinneklinikken sa de at de kan ikke gjøre noe med. De kan ikke undersøke mer eller hjelpe meg. Når jeg sa det til forrige fastlegen min var har overrasket. Han trodde ikke at de kan si noe liknende. Så nå bor vi i Asker, jeg håper virkelig at de kan sende meg videre og finne ut hva er problemet. Man må ikke bare prøve! Man må også finne en feil. Jeg hadde høyt Prolactin nivå. Leste at det kan også bli årsak til SA. Hva heter du egentlig og hvor bor du?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 Jeg har lest om kvinner som har mistet flere ganger som får Ovitrelle. Det er fordi når du tilsetter hcg som er i Ovitrelle så holder kroppen på egget. Dårlig forklart. Men i mitt hodet så høres progesterontilskudd mye mere fornuftig ut. Vi hadde IVF ved Fertilitetsklinikken Sør (Porsgrunn), den er offentlig. Og vi er storfornøyde!
Janine Skrevet 10. november 2011 Forfatter #19 Skrevet 10. november 2011 Jeg har lest om kvinner som har mistet flere ganger som får Ovitrelle. Det er fordi når du tilsetter hcg som er i Ovitrelle så holder kroppen på egget. Dårlig forklart. Men i mitt hodet så høres progesterontilskudd mye mere fornuftig ut. Vi hadde IVF ved Fertilitetsklinikken Sør (Porsgrunn), den er offentlig. Og vi er storfornøyde! Der har de gitt oss i Porsgrunn Ovitrelle! På den klinikken som du skrev. Kunne dere ikke bli gravid selv? Fikk dere baby? Jeg tror ikke at jeg trenger IVF. Jeg kan bli gravid selv.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #20 Skrevet 10. november 2011 Der har de gitt oss i Porsgrunn Ovitrelle! På den klinikken som du skrev. Kunne dere ikke bli gravid selv? Fikk dere baby? Jeg tror ikke at jeg trenger IVF. Jeg kan bli gravid selv. Vi klarte ikke å bli gravide, fant ut etter ett IVF forsøk at det var pga eggene mine, de var for harde. Så sædcellene klarte ikke å trenge inn. Så da ble det ICSI, da sprøyter de inn en sædcelle i egget. Jeg ble gravid ja. Men ikke gi opp, evnt prøv en annen gynekolog. Aleris har jeg hørt mye positivt om, de er private.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå