hittah Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Jeg blir så dårlig i magen av og til når jeg drikker melk. Ikke hver gang, men av og til. Hvorfor? :S Er ikke allergisk eller intolerant så vidt jeg vet, mot melk. Allergier: Katter, hunder, støv.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Du kan reagere på melk, både laktosen og melkeproteinet. Det er ikke alltid at testene slår ut selv om man helt tydelig ikke tåler melk. Og det kan komme når som helst i livet. Prøv og holde deg unna melk i en ukes tid (les også bak på matvarene), så prøver du laktosefrie produkter. Reagerer du på det også så må du holde deg unna melk, så sant du ikke ønsker vondt i magen. Det finnes tabletter på apoteket man kan ta like før ett melkemåltid, som spalter laktosen så man ikke før store reaksjoner. Det gjelder hvis man er laktoseintolerant. 1
*Mocca* Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Selv reagerer jeg tidvis på melkeprodukter, noen ganger ingen problemer, andre ganger store problemer. tar 30-60 min før jeg må løpe på do, ingen utvei. Men hos meg slår det ikke ut på tester. Sier meg enig med AB ovenfor i forhold til rådene....
Gjest Consensio Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Jeg er allergisk mot melk, men det hender jeg kan drikke det uten å bli dårlig. Når jeg blir dårlig så blir jeg kvalm, får vondt i magen, må på do osv
Minya Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Jeg er svakt laktoseintolerant, pluss at jeg blir ofte dårlig om jeg drikker skummet eller ekstra lett melk. Lettmelk og H-melk reagerer nesten ikke på i det hele tatt. Du kan bytte til laktoseredusert (smaker veldig sukker) eller laktosefri melk (smaker som vanlig lettmelk) og se om det gir seg. Hvis ikke, stikk innom legen og be om en allergi/intoleranse-test på melk.
hittah Skrevet 10. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2011 Tusen takk for alle svar! Det var fint å lese svarene deres, kjenner meg spesielt igjen med Consensio. Selv drikker jeg ikke annet enn lettmelk. Har IKKE drukket melk i dag : )) Skal prøve meg frem, siden jeg ikke blir dårlig hver gang er det litt vanskelig. Skal høre med legen om en eller flere tester. Så få vi ta det derfra.
trulse Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 vi er nok mange som sliter der...men helt til jeg var i danmark:) der får man kjøpt piller som heter lactrase..de er absolutt å anbefale!!! det er kapsler,som man deler,så strør man pulveret over den maten det er melk i..setter ikke lukt eller smak på maten...skal egentlig ta 1 pr måltid som det er melk i,men når jeg bruker en sånn,så holder den i mange mnder..så nå kan jeg drikke ren melk eller mat med melk i... aner ikke om de finns her i Norge,men i mindre pakninger..å det er ikke noe farlig i de..de fikk jeg kjøpt på vanlig apotek i Danmark... men jeg anbefaler de på det sterkeste lykke til
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 vi er nok mange som sliter der...men helt til jeg var i danmark:) der får man kjøpt piller som heter lactrase..de er absolutt å anbefale!!! det er kapsler,som man deler,så strør man pulveret over den maten det er melk i..setter ikke lukt eller smak på maten...skal egentlig ta 1 pr måltid som det er melk i,men når jeg bruker en sånn,så holder den i mange mnder..så nå kan jeg drikke ren melk eller mat med melk i... aner ikke om de finns her i Norge,men i mindre pakninger..å det er ikke noe farlig i de..de fikk jeg kjøpt på vanlig apotek i Danmark... men jeg anbefaler de på det sterkeste lykke til Det finnes forskjellige typer, noen av dem finnes også i Norge. Men det er dyrt. Mente du at en kps holdt i flere mnd?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 om du blir dårlig av melk ikke drikke det. melk er ikke sunt så det beste er holde seg veke fra det.
trulse Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 Det finnes forskjellige typer, noen av dem finnes også i Norge. Men det er dyrt. Mente du at en kps holdt i flere mnd? jepp!!!her gjør den det hvertfall!! det varierer helt sikkert fra person til person,men her har hvertfall jeg funnet produktet for meg..
hittah Skrevet 11. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2011 Hmm kanskje jeg skulle prøve disse kapslene! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå