AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Hei:) Jeg går på p piller, brukte loette før nå microgynon. Merker at dette ødlegger sekslysten min veldig. Er samboer og dette begynner å bli et problem, da sex er en naturlig og viktig del av et parforhold. Vi har sex veldig sjeldent og ofte har jeg overhodet ikke lyst, men gjør det for å beholde samboeren min. Vi har et flott forhold, det eneste vi krangler om er sex. Jeg har sluttet på p pillene et par ganger og merket stor forskjell i sexlyst. Jeg bruker p pillene til å hoppe over mensen, noe som er et must for meg, livet mitt er blitt mye lettere siden jeg begynnte på p piller. Før blødde jeg masse og i 10-12 dager, jeg hadde med andre ord mensen omtrent halve måneden. Jeg hadde også fryktelig vondt og så deppresiv at det såvidt var levelig. Pga mengden og lengden måtte jeg ta jerntabeletter. Nå blør jeg mindre i både mengde og dager, noe som er fantastisk. Jeg sliter allikevell når jeg har mensen, veldig sterke smerter og vannskelig humør. Jeg kan derfor ikke gå tilbake til å ha mensen hver måned igjen. Mitt sprsmål er: finnes det noen form for prevansjon som ikke ødlegger sekslysten på denne måten, men som allikevell lar meg hoppe over mensen? Noen som vet? Ja, jeg vet at jeg kan spørre legen min om dette, men er ikke komfortabel med å snakke om sexlivet mitt me legen min, så jeg prøver her først. Er kjempe takknemlig for svar:)
Hanneli Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Jeg går på samme p-piller som deg, og merket ganske stor forskjell med en gang jeg starta på dem. Har brukt de ca 1 1/2 år, men nå merker jeg ikke noe forskjell lengre. Tror det går litt over etterhvert.. Eneste grunnen til at jeg vil bytte piller er humørsvingningene jeg får av dem. Har merket det særlig de siste månedene, og det går meg på nervene til tider=P Må virkelig konsentrere meg for å ikke hisse meg opp:P huff.. hehe.. =P
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Har du prøvd minipiller? Altså uten østrogen? Det fungerte for meg. Bruker Cerazette.
Athene Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Brukte Yasmin i mange år, og hadde aldri problemer med lysten, eller merket noe til hormonene på andre måter. Men trur Yasmin inneholder like mye hormoner som de merkene du har forsøkt. I tillegg til individuelle forskjeller mellom pillene/metodene, er det vel også forskjelelr fra persom til person som avgjør.
Gjest fjfj Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Jeg har det som deg, TS. Har brukt de pillemerkene du nevner, og flere til. Har nå bestemt meg for å prøve p-ring, det er jo hormoner der også, men prøver likevel. Husk at man reagerer forskjellig, så om noen mener at det og det merket funker, så betyr det ikke at det funker for deg, Er ganske kjipt når man aldri har sexlyst! Og da mener jeg null lyst i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Hei ts! Hadde du ingen lyst når du brukte loette heller? Jeg har ikke brukt microgynon, men gikk på loette før. Da hadde jeg null sexlyst. Hadde heller ingen sexlyst når jeg tidligere gikk på marvelon. Men, de første pillene jeg brukte var yasmin, og jeg er nå tilbake på dem. Og sexlysten er akkurat der den skal være. Dessverre er det som andre sier veldig individuelt, men du kan jo vurdere yasmin om du skal bytte merke? Håper du finner ut av det
Minya Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Jeg bruker Microgynon, byttet til den da Trionetta forsvant fra markedet. Jeg har igrunnen fått mer sexlyst etter p-pillebyttet, så det kan godt hende at det bare er en overgangsfase. Som kjent kan det ta opp til et år før kroppen normaliserer seg etter begynt/byttet p-piller.
Gjest Nathy Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Hei ! Lurer på om d er noen her som har erfaring med Carazette ( eller minipille generelt ) ?? Jeg går på carazette, å er litt usikker på en sak, jeg må jo ta til samme tid vær dag, jeg pleier å ta den 12, men nå som vi har måtte stille klokken en time tilbake lurer jeg på om jeg må ta den kl 11 da? siden d er jo ikke klokka vi går etter men tid på dagen, er d feil av meg da og ta den 11 , eller skulle jeg fortsatt tatt den kl 12 ? Takk på forhånd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå