Gå til innhold

Drapstruet datteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ble jeg vitne til at en 17 år gammel gutt tok tak i datteren min, presset hun mot en vegg og holdt hånda på halsen hennes og sa at hvis hun vil leve noe lenger enn til jul så må hun slutte å plage han for ellers så vil han ta henne av dage.

Kan dette anmeldes? Datteren min er bare 14 år. Gutten påstod at hun slenger med leppa til han og slikt da jeg så det det hele og ba han til he*** å holde seg unna min datter. Det er jo bare tull. Min datter er ikke noe annet snill hjemme og er alltid høffelig. Brae karakterer har hun også.

Vet det går mye rykter om den gutten. Hele bygda omtrent mener at han er gal og de fleste ser på en som en bygdetulling.

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

I dag ble jeg vitne til at en 17 år gammel gutt tok tak i datteren min, presset hun mot en vegg og holdt hånda på halsen hennes og sa at hvis hun vil leve noe lenger enn til jul så må hun slutte å plage han for ellers så vil han ta henne av dage.

Kan dette anmeldes? Datteren min er bare 14 år. Gutten påstod at hun slenger med leppa til han og slikt da jeg så det det hele og ba han til he*** å holde seg unna min datter. Det er jo bare tull. Min datter er ikke noe annet snill hjemme og er alltid høffelig. Brae karakterer har hun også.

Vet det går mye rykter om den gutten. Hele bygda omtrent mener at han er gal og de fleste ser på en som en bygdetulling.

Vet du det 100 % sikkert at hun ikke har gjort det gutten hevder at hun har gjort da? Man kan jo slenge med leppa og alikevel være snill hjemme. (jeg rettferdiggjør ikke det gutten gjorde, btw)

Og ja, blir hun truet kan du anmelde.

Endret av mortem
  • Liker 8
Skrevet

Ja, det er jeg 100% sikker på. Har spurt henne ut og hun sier at hun aldri har gjort han noe.

Hun sa henne har sett andre da, men det er bare helt uskyldig uansett, sa hun.

Skrevet

Din datter er nok ikke alltid snill og høflig, kanskje han faktisk ikke lyver? Uansett så er det ikke akseptabelt å oppføre seg sånn, så ja, du kan anmelde. Skjedde dette på skolen så ta det opp med rektor.

• Liker 4
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke bra at han gjorde det, og det kan selvfølgelig anmeldes.

Men om det virkelig går sånne rykter om han, så får han sikkert høre det også. For eksempel av andre ungdommer som slenger med leppa. Det er ikke umulig at dattern din har vært kjip mot han. Noe må det jo være om han reagerer sånn.

Tenåringer er fryktelig flinke til å putte på seg englemaska når dem er hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo uten tvil en drapstrussel, og drapstrusler er i følge norsk lov forbudt og vedkommende kan straffes. Selvfølgelig kan du anmelde uavhengig av hva hun har eller ikke har gjort. En drapstrussel er ulovlig uansett.

• Liker 1
Skrevet

Da noen drapstrua meg ble h*n til slutt ilagt besøksforbud. Det er IKKE greit å drapstrue et annet menneske.

• Liker 1
Skrevet

Drapstrussel er en drapstrussel uansett og kan aldri forsvares. politiet kjenner han sikkert fra før. eller at de har hørt om han de også. Du blir sikkert trodd da du anmelder det. Jeg har opprinnelse fra ett lite sted jeg også. Det var mye sånt der også.

Skrevet

Det er sjølvsagt ikkje greitt med drapstruslar, men eg tvilar på at jenta di er så uskuldig som ho påstår. Er neppe nokon som kjem med drapstruslar med vitner til stade utan grunn.

• Liker 6
Skrevet

Veldig enig med Imli, tviler sterkt på at datteren din er så uskyldig som hun vil ha det til.

Tror nok ikke du kommer noen vei med en anmeldelse - det vil jo bare bli hennes ord mot hans.

Skrevet (endret)

Jenter på 14 kan være mye mer ondskapsfulle og villedende enn du tror. Sier ikke at dette nødvendigvis gjelder din datter selvfølgelig, men når jeg var yngre og ble mobbet, var det aldri noen av de voksne som visste noe om det. Nettopp fordi at mobberne, som var så stygge mot meg at du virkelig ikke hadde trodd dine egne øyne hvis du hadde sett det, var perfekte små engler når de voksne var tilstede - og alt de voksne så var hun spinkle, "litt rare" jenta som for det meste gikk for seg selv...

Edit: Dette betyr selvfølgelig ikke at jeg synes det er greit at noen drapstruet datteren din. Det er utilgivelig, nesten uansett årsak, og bør anmeldes. Det blir ikke hennes ord mot hans som noen tidligere i diskusjonen har sagt, ettersom du var vitne til hendelsen.

Endret av Maria.91
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er jeg 100% sikker på. Har spurt henne ut og hun sier at hun aldri har gjort han noe.

Hun sa henne har sett andre da, men det er bare helt uskyldig uansett, sa hun.

Det er vel ikke gitt at mottakeren av kommentarene føler at det er uskyldig. Med en sånn kommentar fra dattra di får det meg til å anta at hun nok har slengt med leppa til denne gutten, og at hun selv ikke skjønner hvor alvorlig det oppfattes av gutten.

Drapstrusler er selvsagt ikke lov, og det kan du anmelde ham for. Om du kommer noen vei er selvsagt en helt annen sak...

• Liker 3
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

og du mener fortsatt datteren din ikke mobbet han.. ærlig talt. synes det var bra han sa ifra til henne. og du er ikke noe bedre selv. er nok deg hun har det fra. siden du går rundt å baksnakker en gutt på 17 år. ta deg sammen!!!!!!

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet

Denne gutten må ha vært veldig desperat i få din datter til å slutte med mobbingen. Det første du bør gjøre er å veilede datteren din i at MOBBING IKKE ER GREIT!

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Tja. Hvis datteren din har slengt med leppa til han over tid og ertet han synes jeg faktisk hun fortjente en støkk, selv om det var litt brutalt. Det er sjelden foreldre kjenner barna sine 100% i den alderen, og selv om hun er hyggelig hjemme trenger hun ikke å være det på skolen.

Det jeg reagerte på var dette sitatet: Vet det går mye rykter om den gutten. Hele bygda omtrent mener at han er gal og de fleste ser på en som en bygdetulling. :tristbla: Hvis alle sier han er gal og kaller han bygdetulling er det ikke rart han føler et behov for å forsvare seg! Synes det høres ut som om han blir mobbet og plaget.

Ta det opp på skolen foran lærer og foreldrene til denne gutten. Med andre folk rundt seg blir det nok lettere å finne frem til sannheten om datteren din faktisk har plaget han over tid osv. Selv om hun er yngre enn han og "perfekt" trenger det ikke være han som står for 100% av skylden.

Gjest Consensio
Skrevet

Du kan absolutt anmelde ham for drapstrusler, men jeg syns også at du burde få opp øynene litt og ikke tro at din datter er den snilleste i hele verden.

Hun er med på mobbingen dersom hun har sett det uten å gripe inn, eller kanskje stått i bakgrunnen og ledd, og selv om hun sier at det som har blitt sagt til denne gutten ikke er så ille, så betyr ikke det at det ikke er ille for den som har blitt mobbet.

Husker foreldrene til ei venninne av meg. De skrøt så av henne HVER gang de pratet med andre foreldre. Deres datter gjorde aldri noe galt, var flink på skolen osv osv... vel... hun var vel den som var verst på hele skolen tror jeg, hun var bare veldig flink til å "skjule sporene" sine slik at lærere og foreldre ikke så at det var hun som gjorde diverse ting.

Og om mistanken ble rettet mot henne, så klarte hun å manipulere dem trill rundt slik at hun ble offeret.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Og dette er ikke mobbing syns du? Tror du ikke at denne gutten merker at bygda setter ut rykter om han?

Bare fordi bygda ser på ham som gal, så betyr ikke det at han er det.

Gjest badeand1
Skrevet

Tja. Hvis datteren din har slengt med leppa til han over tid og ertet han synes jeg faktisk hun fortjente en støkk, selv om det var litt brutalt. Det er sjelden foreldre kjenner barna sine 100% i den alderen, og selv om hun er hyggelig hjemme trenger hun ikke å være det på skolen.

Det jeg reagerte på var dette sitatet: Vet det går mye rykter om den gutten. Hele bygda omtrent mener at han er gal og de fleste ser på en som en bygdetulling. :tristbla: Hvis alle sier han er gal og kaller han bygdetulling er det ikke rart han føler et behov for å forsvare seg! Synes det høres ut som om han blir mobbet og plaget.

Ta det opp på skolen foran lærer og foreldrene til denne gutten. Med andre folk rundt seg blir det nok lettere å finne frem til sannheten om datteren din faktisk har plaget han over tid osv. Selv om hun er yngre enn han og "perfekt" trenger det ikke være han som står for 100% av skylden.

Enig! +1

Skrevet

For å være helt ærlig høres det ut som både du og din datter forer bygdedyret og nører opp under ryktene om den stakkars 17åringen.

Drittungen din fortjente en støkk. Forhåpentligvis har både hun og du lært noe av dette. De du kaller bygdetullinger har følelser de også.

• Liker 3
Skrevet

men det er bare helt uskyldig uansett, sa hun.

Det er for pokker ikke opp til henne å bestemme hva som er uskyldig og ikke.

Du, din datter og resten av bygda omtaler gutten som en gal bygdetulling. For gutten det angår er ikke det så uskyldig som din engleaktige, uskyldige datter mener.

For å snu litt på flisa: Man kan jo også trekke på skuldrene av "drapstrusselen" og si at det er helt uskyldig uansett, men det er kanskje ikke så moro når karma biter deg i ræva?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...