Gå til innhold

Vil vaske bilen på bensinstasjon, hjelp..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk meg en grei bruktbil i høst, og nå vil jeg altså få den vasket. Men jeg er ganske usikker på hvordan man gjør det, og vil ikke virke helt dum for de i kassa! Skal man kjøre bilen inn i vasken og bli der? Så rygge ut igjen? Skal man gå ut av bilen og la den stå alene der eller hva?

UERFAREN.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du plotter inn i maskinen som står på utsiden, koden eller hva du har fått, også kjører du inn til det lyser stopp. Du kan gå ut eller du kan sitte i bilen, selv liker jeg å sitte igjen fordi det er enkelt. Så åpner porten forann og du kan kjøre når det lyser grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går inn på bensinstasjonen å kjøper hvilken vask du ønsker. Som oftest 3 valg, 3 prisklasser. Så får du en lapp med kode på, som du plotter inn i maskinen som står utenforbi der du skal kjørebilen inn, når det er din tur. Der jeg vaker bilen, sitter jeg inni bilen under vasken. Etter jeg har kjørt bilen inn til skiltet sier stopp, til vasken begynner, er for liten tid til at jeg kunne gått ut. I så tilfelle, måtte jeg sittet klar og skyntet meg ut.

Husk å skru av antennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen biler har antenne som er skrudd fast, andre har en som går opp og ned av seg selv og styres av tenningen. Om den er skrudd på må du skru den av (det er enkelt), om du har en motorisert en må tenningen være av. Ellers har du neppe antenne når du er ferdig i maskinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. antenne som står ut gjelder det som oftest litt eldre biler. I såfal kan det kanskje være nok å skyve den helt ned. Og det kommer også an på om du velger børsteløs vask eller ikke, hvor kritisk det er med antennen. Husk at hvis bilen din er veldig skitten, så blir det ikke akkurat mindre riper av en maskinvask med børster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...