Gjest snart mor til to Skrevet 10. november 2011 #21 Skrevet 10. november 2011 Hva med å ta med barnet på matlagingen? Vi har latt gutten vår være med fra før han var et år. Han får ikke den skarpeste kniven, men en han kan skjære grønnsaker med. Selvfølgelig har han både brent og skjært seg i løpet av de to årene han har hjulpet til, men så har han begynt å elske salat og grønnsaker også. Og han stortrives på kjøkkenet:) Alternativt ville nok jeg bare latt henne skrike, selv om mange her sier hun trenger nærhet, så må jo situasjonen hjemme være levelig også, og å sitte å kose med henne hele kvelden vil vel bare gi henne beskjed om at hun får bestemme over deg? Ikke vet jeg, men vi har hatt uker med sutring, og selvfølgelig mest til meg som mor, men vi overser det, og til slutt vil jo barnet skjønne at det må underholde seg selv. Og da er det mye enklere å gi masse kjærlighet etterpå
SummerJoy Skrevet 10. november 2011 #22 Skrevet 10. november 2011 og å sitte å kose med henne hele kvelden vil vel bare gi henne beskjed om at hun får bestemme over deg? Det handler jo ikke om et barn som ønsker å bestemme eller ei, men et barn som trenger bekreftelse og nærhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå