Gå til innhold

Har ikke motivasjon til skolen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student på 5. året, men har nå mistet helt gnisten for å jobbe med skolearbeidet. De første årene på høyere utdanning så har jeg jobbet sånn passe gjennom hele semesteret, og så tatt et skikkelig skippertak siste måneden før eksamen. Etterhvert så ble jeg flinkere til å jobbe mer hele semesteret, men satte fortsatt inn høygiret før eksamen. Men dette semesteret har jeg ikke vært flink til å jobbe jevnt, og nå når det er 3,5 uke igjen til eksamen begynner jeg å få panikk fordi jeg fortsatt bare utsetter alt og går hjem tidlig fra skolen.

Jeg har nå sittet en time og sett på et dokument jeg skriver på, avbrutt av slakking på nettet. Jeg kommer rett og slett ikke i gang og jeg greier ikke koble tankene inn på skole!

Jeg har økt treningsmengden dette semesteret og her føler jeg nå en veldig god fremgang og mestringsfølelse. Trodde at treningen skulle gi meg mer energi til andre ting, men det har ikke skjedd.

Tips tas i mot med stor takk! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kongsdatteren

Det at du har økt treningsmengden din dette semesteret kan være grunnen til at du er utmattet. Det er da det er viktig å kjenne etter selv hva kroppen din forteller deg, og kanskje tenke deg om før du sliter den ut med nok en treningsøkt.

Jeg dobblet min treningsmengde i fjor og jeg kjente at kroppen ble brutt ned, fordi den ikke var vant til å trene to til tre ganger hver dag.

Kroppen min tåler mye mer nå, fordi den har vært igjennom 1 1/2 år med mye og målrettet trening. Dette er sånt som går seg til.

Skolen kan være stressende akkurat nå, fordi som du skriver er det kun 3,5 uker til du har eksamen. Det eneste jeg kan si til deg er at du må bite tenna sammen og komme deg igjennom.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider