AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Jeg ble ganske perpleks da jeg så denne videoen på youtube: Amerikanske foreldre har altså filmet sine barn mens de sier "mamma/pappa har spist opp alt godteriet du samlet inn på Halloween" og barna bryter ut i gråt eller sinne. De lyver til barna sine, de filmer dem i et sårbart øyeblikk og de deler filmen med et amerikansk talkshow sånn at alle kan se barnas reaksjoner. Er dette greit? Underholdning på barns bekostning? Greit nok at bortskjemte vestlige barn antakelig ikke har vondt av å få litt mindre godteri, men å gjøre dette til underholdning for hele verden? Huff. Får vondt av disse barna jeg.
Soleklart Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Må innrømme at jeg ikke ser problemet med dette. 6
saltvann Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 slemt! trenger ikke å filme det for å legge ut på nettet. Er grit å kunne tulle med dem, men et sted går grensa. 2
Gjest Spinell Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Litt overhysterisk nå kanskje? Jeg får ikke sett filmen, men synes konseptet høres slemt ut. Halloween er jo en dag barna gleder seg til, nettopp fordi de skal ut og tigge godteri. De kler seg ut og samler selv inn godteriet, og er gira over hele situasjonen. Derfor synes jeg for det første at selve spøken er ganske slem. Videre synes jeg det er respektløst overfor barna å utlevere deres mest "primitive" følelser for at andre skal underholdes av det. Særlig når disse følelsene er kunstig framprovosert av foreldrene selv. 6
Gjest Nuppa_ Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Det hørtes ikke akkurat morsomt eller særlig snillt ut... 2
Gjest Olsen Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 Jeg tenker mitt om folk som filmer slikt og legger det ut til allmenn beskuelse. Jeg undrer meg også på dem som lar seg underholde av slikt. Det er ikke til å undres over at barn blir ufordragelige hvis de vokser opp med foreldre som synes slikt er gøy. 5
Brukernavn Skrevet 8. november 2011 #10 Skrevet 8. november 2011 Nei, det er IKKE morsomt! Hvorfor ønsker man å se barna sine så lei seg? 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 Må innrømme at jeg ikke ser problemet med dette. Sett deg selv inn i disse barnas sted. Det ligger en film om deg på youtube der du griner og raser fordi foreldrene dine lurer deg. 13 millioner mennesker ser klippet, flesteparten av dem ler, inkludert publikum som man hører i bakgrunnen på videoklippet. Så kommer du på skolen og møter venner og andre elever, og DE har også sett filmen, og de ler de også. Jeg er veldig glad mine foreldre ikke kunne funnet på noe sånt da jeg var liten. Et foto av meg der jeg er ca 2-3 år og griner var råpinlig da jeg var 10-13 år og jeg husker jeg tok bildet ut av fotoalbum og gjemte det bort fordi jeg ikke ville at noen skulle se meg i en sånn sårbar posisjon. TS 3
JollyJolly Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 Ikke morsomt. I alle fall ikke å legge det ut på nett. Vis barna empati og respekt, ikke latterliggjør og ydmyk dem! 2
*Numi* Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Alle dere som er sånn i mot denne videoen/dette konseptet, dere er store motstandere av America's Funniest Home Videos også eller? Det er jo ganske harmløst. 3
Chiyo Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Oh My God! Jeg fikk helt vondt inni meg. Det var ikke morsomt. Stakkars barn. 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #15 Skrevet 8. november 2011 Alle dere som er sånn i mot denne videoen/dette konseptet, dere er store motstandere av America's Funniest Home Videos også eller? Det er jo ganske harmløst. Motstander er vel å ta hardt i, men jeg har aldri sett det morsomme i å legge ut andres tabber til allmenn beskuelse. Egne tabber må man jo gjøre som man vil med, det er en helt annen sak. TS 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 For meg er det åpenbart at barn som krenkes, ydmykes og latterliggjøres av foreldrene, kan ta skade av det. De kan feks. selv bli mennesker som finner det naturlig å krenke og latterliggjøre andre (mobbing). Det er faktisk ikke lov å latterliggjøre og krenke barn (se barneombudet). Det er bare godteri, men i barnets verden er godteriet viktig. Barn har ikke voksen humor, de skjønner ikke dette. Når de voksne som skal ta seg av det og ha omsorg for det, lurer barnet og ler av barnet og legger ut video på intenett, da lurer jeg litt på hva de "voksne" tenker med. 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #17 Skrevet 8. november 2011 Motstander er vel å ta hardt i, men jeg har aldri sett det morsomme i å legge ut andres tabber til allmenn beskuelse. Egne tabber må man jo gjøre som man vil med, det er en helt annen sak. TS Er det virkelig noen som synes Americas funniest home videos er morsomt? Halvparten av videoene virker fabrikerte, og med de idiotiske kommentarene i bakgrunnen .. det er jo helt lavmål. Greit nok at noen har bløtkakehumor og synes det er morsomt å se andre snuble og sånn, men er det morsomt å se barn gråte fordi en voksen lurer det? 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #18 Skrevet 8. november 2011 Jeg syntes det er en uting å legge ut noe om barna sine på nettet uansett.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #19 Skrevet 8. november 2011 Synes det blir feil å sammenligne dette med AFV. Der er det jo (eller skal i allefall være) tilfeldige opptak av tabber, ting som går skeis. Her er det foreldre som setter på videokameraet, og så forteller barna sine noe som gjør dem lei seg, slik at de begynner å gråte, og foreldrene oppnår det de vil, gleder seg over at opptaket blir vellykket. Og så sender de filmen til media?! Lojalitet til barna bør være prioritet nr 1 i familien. Å le med venner og bekjente og hele det amerikanske folk på deres egne barns bekostning, synes jeg ikke er greit. Noen barn takler kanskje dette, men langt fra alle. 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #20 Skrevet 8. november 2011 Jeg synes det er unødvendig. Men samtidig må jeg si at jeg er sjokkert over enkelte av barnas reaksjoner på at godteriet er borte. Skulle nesten tro at de hadde mistet sin beste venn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå