Gå til innhold

Oppkalling og valg av navn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes guttenavn som slutter på -mund er direkte gyselige.

Kun Herman og guttenavn med Odd i seg som er verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for alle svar :)

Vi synes selvfølgelig navna er veldig fine, hvis ikke ville vi aldri i verden valgt de!

Vi har tenkt på å kalle opp uten å gjøre det direkte, f.eks. kalle en jente for Sigrid etter Sigurd, men siden vi ikke finner noen navn vi synes er finere, tror jeg vi dropper det. Jeg synes Hedvig og Althea er finere enn Sigrid, for å si det sånn!

Tror ikke vi kommer til å kombinere navn, i så fall kommer vi bare til å bruke det første navnet til vanlig.

Det har kommet frem at en av de mannspersonene vi har tenkt på å kalle opp hadde Mattis som mellomnavn, og det har jeg aldri hørt før, men synes det var et fint navn! Variant av Matias, liksom. Så vi har det med på lista forløpig :)

Jeg føler vel at det er Geirmund vi er mest usikre på. Vi synes begge det er veldig fint og "sterkt", men er usikker på om det er for gammeldags og om en eventuell gutt vil føle det som en belastning...

Skrevet

Mattis synes jeg er et flott navn! :)

Skrevet

Jeg syns Hedvig og Sigurd er kjempefine navn, og Sigrid er jo kjempefint!

Hva med Signe som et jentealternativ til Sigurd? Alle fire er navn jeg gjerne ville brukt, men så mange unger rekker jeg heldigvis ikke å få :ler:

Men: er det noen som faktisk har opplevd at en del av familien blir sur hvis man gir barnet sitt et navn som er vanlig på den andre siden? Seriøst tåpelig i så fall.

Skrevet

Eg tykkjer Geirmund er kjempefint, trur absolutt ikkje det blir ei "belastning" for ungen. Med mindre det er noko ekstremt sært, er ikkje sånt viktig for ungar. Kan like gjerne vera Lukas eller Thea som blir kjempemisfornøgde med namna sine.

Viss de uansett berre vil bruke eitt namn til dagleg, ser eg heller ikkje vitsen med å ha to fornamn.

Mattis er også fint :)

Sigrid er kjempefint, eller kva med Signe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...