Gå til innhold

Lønnsforhandling i kommune - trenger eksperthjelp


godfisk

Anbefalte innlegg

Til tross for iherdig research har jeg ikke funnet noe godt svar på denne problemstillingen:

Da min hovedtillitsvalgte hadde særskilt lønnsforhandling for meg, drøftet de ikke virkningstidspunkt for resultatet av forhandlingen, og det ble av personal satt til måneden da jeg satte frem lønnskrav. Jeg - og sjefen min - mener virkningstidspunktet skal være langt tidligere.

Siden det står i KS' hovedtariffavtale at virkningstidspunktet skal settes til den dato endring i arbeidsoppgaver og ansvarsområder fant sted regnet jeg med det ville være en enkel sak å ordne opp i, men personal sier det er kommunal praksis å sette virkningstidspunkt til måneden man satte frem krav, og at sjefen min skulle varslet på mine vegne da endringene inntrådte.

Jeg finner ikke noe hjemmel, verken i sentrale eller lokale bestemmelser, som sier noe om at enhetsleder skal varsle om endringer i oppgaver eller ansvar for at det skal kunne legges til grunn for lønnskrav, og heller ikke noe som tilsier at kommunen kan se bort fra KS' hovedtariffavtale.

Er dette en tapt sak, eller har jeg rett i min oppfatning av hovedtariffavtalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du spurt din HTV om dette? Hun/han må vel kunne hjelpe deg med et svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...