Gå til innhold

Jenter: Hvorfor er selve brystvorten så "tabu".


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på at ofte ser jeg lettkledde damer som mer eller mindre viser hele puppen(e), men selve brystvorten må de enten holde over eller dekke til med en stjerne eller noe slikt.

Jeg forstår bare ikke helt hva poenge er med det.

Hva er deres svar på dette fenomenet, om du kan kalle det for det :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker på at ofte ser jeg lettkledde damer som mer eller mindre viser hele puppen(e), men selve brystvorten må de enten holde over eller dekke til med en stjerne eller noe slikt.

Jeg forstår bare ikke helt hva poenge er med det.

Hva er deres svar på dette fenomenet, om du kan kalle det for det :klaske:

Du vet ifra brystvorten går det en direkte LINK til fitta.

Du kan trekke i brystvorten, gni dem - og merkelig nok føles det nede i fitta ...? Og ikke bare i brystvorten. Av og til reiser jo brystvortene seg og blir veldig FØLSOMME...

Det er faktisk mulig å få orgasme kunn via stimulering av brystvortene . Kroppen er ganske merkelig.

Så det er en forbindelse og link mellom brystvorten og en enda mer erogen sone, nemlig fitta.Er vell derfor brystvorten skal skjules...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

womenwomen, det der er en ekstremt gammel myte some kommer fra vårt første møte med biologien, det er ikke sant. Men det skal sies at det er en erogen sone, men det finnes ingen link

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

womenwomen, det der er en ekstremt gammel myte some kommer fra vårt første møte med biologien, det er ikke sant. Men det skal sies at det er en erogen sone, men det finnes ingen link

Gjør det vel, det har jeg også lært. Og man blir jo så vanvittig kåt og våt av å kose med brystvortene, jeg kan ikke skjønne at det liksom ikke "sitter sammen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja si det, har lurt på det selv.

Kanskje fordi når brystvorten synes så blir det et bryst, uten brystvorte så er det bare en litt ekstra fyldig kroppsdel?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke at du ikke forstår det :gjeiper:

Er jo stor forskjell på å vise kløft og å vise hele brystet med vorte og det hele ;)

Å løpe rundt med "en stjerne" på nippelen er ikke min stil, og har heller ikke møtt noen ute på byen som har gått sånn ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du vet ifra brystvorten går det en direkte LINK til fitta.

Du kan trekke i brystvorten, gni dem - og merkelig nok føles det nede i fitta ...? Og ikke bare i brystvorten. Av og til reiser jo brystvortene seg og blir veldig FØLSOMME...

Det er faktisk mulig å få orgasme kunn via stimulering av brystvortene . Kroppen er ganske merkelig.

Så det er en forbindelse og link mellom brystvorten og en enda mer erogen sone, nemlig fitta.Er vell derfor brystvorten skal skjules...

Du går vel ikke og gnir deg både her og der når du er ute blant folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg tenker på at ofte ser jeg lettkledde damer som mer eller mindre viser hele puppen(e), men selve brystvorten må de enten holde over eller dekke til med en stjerne eller noe slikt.

Jeg forstår bare ikke helt hva poenge er med det.

Hva er deres svar på dette fenomenet, om du kan kalle det for det :klaske:

Dette har jeg fundert på også. Det er ikke uvanlig å se damer svært utfordrende kledd, i et hylster av en kjole som såvidt dekker enden, og en utringning øverst som viser en påfallende kløft på bryster som nesten faller utenfor utringningen.

Men om man går kledd ikke fullt så utfordrende, med bh-frie bryster under en topp, hvor brystvortene er synlige, det er liksom så ille. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg dekker ikke til brystvorten om jeg går uten bh? :klo:

Den får strutte så fint gjennom toppen som den bare vil!

Forstod nå HI...

Well, kanskje fordi akkurat brystvorten forbinder mange med noe seksuelt?

Endret av frøken am
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

womenwomen, det der er en ekstremt gammel myte some kommer fra vårt første møte med biologien, det er ikke sant. Men det skal sies at det er en erogen sone, men det finnes ingen link

Så det har aldri skjedd deg, med andre ord...??

(eller dama di, hvis du er mann..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ser man brystvorten ser man jo alt!

Når man bare ser litt av brystet, men ikke selve brystvorten, må jo menn fantasere om hvordan disse to tildekkede flekkene ser ut.

Brystvorten og den runde flekken rundt, er forskjell fra kvinne til kvinne, og dette er et intimt og privat sted, like privat som der nede :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er "nesten" det samme om en fyr viser hele skafte, men selve hodet dekker han til? :fnise:

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja si det.. :)

Jeg tror det er fordi brystvortene (eller pupper generelt) blir oppfattet som noe seksuelt og i bloggen min som du linket til er det ikke det som er poenget. Det er for å vise resultatet av en brystoperasjon og svare en del unge jenter (og noen gutter) på spørmål de har i den forbindelse. :)

Når det kommer til å dekke til brystvorter i andre settinger som feks manneblader er det nok for å "gi fantasien litt løperom" eller hva man nå skal si. At man ikke ser alt og er nødt til å fantasere om hva som skjuler seg under hendene/stjerna/klesplagget kanskje..? Jeg vet ikke helt.. Jeg er ikke typen til å kle av meg og bli avbildet og brettet ut i diverse manneblader selv om jeg har en anonym blogg om en boobjob så, hehe :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, det er jo litt merkelig som du påpeker, men jeg tror det har med å gjøre at selve brystvortene avslører mye mer av brystenes faktiske utseendet enn det konturen og formene på brystene gjør. Man føler seg veldig blottet dersom vortene vises, sånn er det bare. Ligger nok i vår natur å oppføre oss slik.

Jeg kan lettere vise fram venusberget mitt enn kjønnsleppene. Det er en del av samme organ, men leppene er mye mer avslørende enn vulva. Er vel noe av det samme med brystvortene, selv om vagina er ennå mer personlig for mange av oss.

Med klær på, der jeg ikke bruker bh under, så liker jeg å dekke til brystvortene med klistremerker. Rett og slett fordi jeg synes vortekonturene utenpå klærne er stygt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi når brystvorten synes så blir det et bryst, uten brystvorte så er det bare en litt ekstra fyldig kroppsdel?

Kjære deg da: det er fremdeles et bryst uansett om du ser eller ikke ser vorta. Ellers er det egentlig bare to fettposer med melkekjertler og litt sånn i. What`s the big deal med stedet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går vel ikke og gnir deg både her og der når du er ute blant folk?

Jeg regner med at hun ikke gnir seg på vaginaen blant folk heller... Brystvortene er en mer seksuell del av kroppen enn resten av puppen. Derfor skjules den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja si det.. :)

Jeg tror det er fordi brystvortene (eller pupper generelt) blir oppfattet som noe seksuelt og i bloggen min som du linket til er det ikke det som er poenget. Det er for å vise resultatet av en brystoperasjon og svare en del unge jenter (og noen gutter) på spørmål de har i den forbindelse. :)

Når det kommer til å dekke til brystvorter i andre settinger som feks manneblader er det nok for å "gi fantasien litt løperom" eller hva man nå skal si. At man ikke ser alt og er nødt til å fantasere om hva som skjuler seg under hendene/stjerna/klesplagget kanskje..? Jeg vet ikke helt.. Jeg er ikke typen til å kle av meg og bli avbildet og brettet ut i diverse manneblader selv om jeg har en anonym blogg om en boobjob så, hehe :biggrin:

Takk for svaret, ble litt klokere nu =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...