PanLi Skrevet 3. desember 2011 #21 Skrevet 3. desember 2011 Tror kanskje jeg må satse på eksamensfesten, den er jo kun om to uker, så jeg burde klare å holde ut til da. (....) Noen tips til hvordan jeg skal tørre å begynne å prate med han på festen? Føler ikke alltid at jeg er så flink på small-talk heller, og vet ikke helt hva jeg skal si i starten. Noen tips til hvordan jeg kan gi et godt inntrykk av meg og gjøre han litt interessert? Min erfaring fra eksamensfester er at det er litt "tomt" i hodene til de fleste. Luften er på en måte plutselig blitt sluppet ut av ballongen, og alle er litt slappe og i svime. Man har fylt hodene med eksamensstoff i ukesvis, og opplevelser den siste tiden er få (foruten lesesal, pensum og kaffi). Derfor tenker jeg at terskelen for hva som er interessant er lav - dvs. du behøver ikke være så morsom for at det overgår siste tidens opplevelser Originalt forslag her, men kan jo begynne med et vennlig og smilende "Hei" (sørg for at tonefallet går opp på slutten, ikke ned).. Husk at samtaler er like mye begges ansvar - det er ikke opp til deg alene å bære samtalen. Er det dansing, kan du evt. forsøke å få øye-/fysisk kontakt på dansegulvet og speile/koble på hverandres bevegelser og rytme innimellom (gir følelse av fellesskap) Da kan du også smile/le litt om dere får øyekontakt senere - som referanse, liksom , "det var moro"
Gjest SemperFi Skrevet 3. desember 2011 #22 Skrevet 3. desember 2011 Gutter er enkle, spør om han vil bli med på en kaffe, eller felles middag en dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå