Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2003 #1 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg får vanligvis lønn 25. hver måned. Husker ikke helt nåt jeg skulle få i desember. Er vel kanskje ikke felles for alle, men det er kanskje rundt 12.des man pleier å få eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 10. desember 2003 #2 Del Skrevet 10. desember 2003 Vi får 12. desember, men det er helt individuelt pr. firma. I fjor fikk vi halv skatt på novemberlønningen (20. november) og fikk desemberlønningen til vanlig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 10. desember 2003 #3 Del Skrevet 10. desember 2003 Spør lønningskontoret du - så får du helt riktig svar - er vel forskjellig over alt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. desember 2003 #4 Del Skrevet 10. desember 2003 tror det er forskjell fra firma til firma. Vi har vanligvis lønn den 15. og fikk i desember lønna i dag, altså 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantique Skrevet 10. desember 2003 #5 Del Skrevet 10. desember 2003 Vi får den 12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. desember 2003 #6 Del Skrevet 10. desember 2003 Mannen min har lønn den 12, og jeg den 15. og det er ikke snakk om å få det utbetalt en dag før de datoene heller. Men med halv skatt da såklabert Hadde jeg hatt normal lønningsdag den 25 hadde jeg nok kontakta de som er ansvarlige for lønna deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 10. desember 2003 #7 Del Skrevet 10. desember 2003 På samme dato som ellers i året, den 15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. desember 2003 #8 Del Skrevet 10. desember 2003 Vi får 12. desember' date=' men det er helt individuelt pr. firma. I fjor fikk vi halv skatt på novemberlønningen (20. november) og fikk desemberlønningen til vanlig tid.[/quote'] Er det virkelig lov for en arbeidsgiver å gjøre det på den måten? :klø: Har ikke peiling på slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 10. desember 2003 #9 Del Skrevet 10. desember 2003 Å gjøre hva? halv skatt på novemberlønna eller utbetale for tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 10. desember 2003 #10 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg skulle fått lønning i dag, men den har enda ikke kommet inn på konto :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. desember 2003 #11 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har lønningsdag den 12. Ryktet sier at jeg får det i morgen (kan stemme det, jeg har vært på lønnskontoret jeg, der så jeg masser av lønnsslipper i alle fall) Men det varierer selvsagt fra firma til firma. Så spørr de som er ansvarlig der du jobber, altså lønnskontoret/lønnsansvarlig, for det eksisterer ingen standard for når man får det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 10. desember 2003 #12 Del Skrevet 10. desember 2003 Får du lønn den 25 til vanlig vil vel det bety at du nå får lille julaften eller kanskje julaften - du skal jo få siste arbeidsdag dersom lønnsutbetaling havner på helligdag eller helg. Men tenker de nok mest sannsynlig regner julaften som helligdag egentlig. Alt etter som, det er jo egentlig en hverdag det og. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 11. desember 2003 #13 Del Skrevet 11. desember 2003 Samboeren får lønning den 20. og han fikk halv skatt på novemberlønningen. Normal skatt på desemberlønningen. Jeg fikk i går (10.) med halv skatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 11. desember 2003 #14 Del Skrevet 11. desember 2003 Men tenker de nok mest sannsynlig regner julaften som helligdag egentlig. Alt etter som, det er jo egentlig en hverdag det og. Bankene har iallefall ikke utenlandstransaksjoner julaften...og heller ikke overføringer på ettermiddagen som vanlig...og andre klokkeslett for innlevering...Så dersom man skulle hatt lønn 25. og følger bankenes tidsfrister har man lønnen på konto senest lille julaften. Vi har også lønn 25. egentlig, men vi fikk 1/2 skatt på novemberlønn og desemberlønn på konto 16. - og så vanlig 25. igjen i januar...så det varierer nok fra bedrift til bedrift, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. desember 2003 #15 Del Skrevet 11. desember 2003 Litt dårlig presisering av meg, ja. :oops: Lurte på om det var lov med halv skatt i november? Halv skatt i desember er liksom sånn det pleier å være. Halv skatt i november, hørte jeg ikke om før samboer regnet seg til at han måtte ha fått det på lønninga som ble utbetalt i november. Trodde halv skatt kun var forbeholt desember, jeg. Er jeg helt på jordet, eller tolker jeg lønningsgreiene feil? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 11. desember 2003 #16 Del Skrevet 11. desember 2003 Tror det er en ordning for dem som får lønningen sent i mnd. LITT kjipt å få julelønning den 20.des.. Spesielt for menn.. som bruker en halv mnd bare på å somle seg ut døra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 11. desember 2003 #17 Del Skrevet 11. desember 2003 12. Men kom inn idag! Halv skatt passer fint akkurat nå Og, øy! Det tar gjerne en halv måned å manne seg nok opp til å friste skjebnen i butikker fulle av gærne kvinnfolk med mord i blikket og skarpladde kredittkort ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2003 #18 Del Skrevet 11. desember 2003 trodde ikke det var noen lov for utbetaling av lønn med kun halvt skattetrekk i det hele tatt.. dette er vel mer en praksis. (?) det er jo mange som ikke får skatt forskuddstrukket av en arbeidsgiver i det hele tatt, men selv forskuddsinnbetaler skatt (evt betaler inn det hele når skatten skal betales) uansett så er det jo bare flytting av penger i tid.. så det spiller vel liten rolle i praksis.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 12. desember 2003 #19 Del Skrevet 12. desember 2003 Skattekortet vi får er beregnet ut fra at vi skatter i 10,5 måneder. Det er ikke noen lov som sier når vi har "skattefrie" måneder. Ja jeg setter det i gåseøyne. Vi betaler nemlig høyere skatt i 10,5 nåneder for å slippe 1,5 mnd. Vanligst er å få "skattefritak" sammen med feriepenger og på årets siste lønning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 12. desember 2003 #20 Del Skrevet 12. desember 2003 Vi pleide vanligvis på den 29 i fjor, og fikk lønn 20 desember, altså ni dager før den normale lønningsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå