mya87 Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg er en pakistansk jente på 23 år. Jeg var i ett forhold med en norsk gutt i 6 år. Familien godtok ikke forholdet vårt så i fem år levde jeg uten dem. Forholdet til meg og typen de to siste årene gikk dårligere og dårligere. Vi slo opp og jg klarte å gå tilbake familien min. Men så skulle vi på reise til pakistan og da ba de meg ta på fine klær fordi vi skulle i selskap. Plutselig var det mitt eget bryllup med en helt ukjent FYR.. jeg var forvirret og oppgitt mn godtok det. Nå er jeg tilbake i norge og jg angrer virkelig. Vil ik være gift m han. Jg og den norske typen har funnet tilbake til hverandre. Det er han jeg virkelig elsker! Og nå må jg fortelle familien om dette og avbryte giftemålet i pakistan men er så redd for Hva som vil skje. Jg vet ik hvordan de vil takle dette. Vet noen her Hva jg kan gjøre? Hvem jg kan få hjelp av? Vi tenker å flytte ut av oslo for å unngå familien min. De vil bli rasende. Hvem kan hjelpe mg med dette? Er det noen jg kan kontakte?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 http://www.rodekors.no/tvangsekteskap 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Jeg er en pakistansk jente på 23 år. Jeg var i ett forhold med en norsk gutt i 6 år. Familien godtok ikke forholdet vårt så i fem år levde jeg uten dem. Forholdet til meg og typen de to siste årene gikk dårligere og dårligere. Vi slo opp og jg klarte å gå tilbake familien min. Men så skulle vi på reise til pakistan og da ba de meg ta på fine klær fordi vi skulle i selskap. Plutselig var det mitt eget bryllup med en helt ukjent FYR.. jeg var forvirret og oppgitt mn godtok det. Nå er jeg tilbake i norge og jg angrer virkelig. Vil ik være gift m han. Jg og den norske typen har funnet tilbake til hverandre. Det er han jeg virkelig elsker! Og nå må jg fortelle familien om dette og avbryte giftemålet i pakistan men er så redd for Hva som vil skje. Jg vet ik hvordan de vil takle dette. Vet noen her Hva jg kan gjøre? Hvem jg kan få hjelp av? Vi tenker å flytte ut av oslo for å unngå familien min. De vil bli rasende. Hvem kan hjelpe mg med dette? Er det noen jg kan kontakte? Ikke ta det frekt, men det er ikke et liv. Hvis familien din blir rasende for at du tar dine egne avgjørelser og vil finne lykke, så er det noe alvorlig gale med dem. Jeg føler med deg og ønsker jeg kunne hjelpe med noe annet enn å ønske at det vil ordne seg for deg og typen, og hvis ikke familien din vil godta det, får de ha det fint i sin egen verden uten deg. Lykke til! 1
Vera Vinge Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Det høres forferdelig ut, ts, og jeg støtter rådet til anonym bruker over om å kontakte røde kors-telefonen om tvangsekteskap. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 I tillegg ville jeg tatt kontakt med JURK (Juridisk rådgivning for kvinner). 1
mya87 Skrevet 7. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2011 Noen som vet hvor jeg finner skilsmisse papirer?
Vera Vinge Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Noen som vet hvor jeg finner skilsmisse papirer? Se her.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 For en verden vi lever i. Du og kun du bestemmer over ditt liv. Dette er overgrep. 2
camze Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Synes virkelig synd på deg! Eksen min var halvt pakistansk, og faren hans ville ha han til å gifte seg med søskenbarnet sitt!! My gad, hva er det med folk? :O 1
Gjest NozMonster Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 det er mye jeg ikke er enig i i denne verden, men akkuratt dette med tvangsekteskap, kan jeg sørenmeg IKKE forstå engang!! jeg kan ikke fatte hva foreldre som giter bort barna sine tenker med!!! jeg synes du er tøff ts som har bein i nesa til å gjøre noe med dette!! ta til deg de gode rådene her! lykke til, og hold oss gjerne oppdatert! 1
mya87 Skrevet 7. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2011 jeg er redd for hvordan de vil reagere på dette. de maser hverdag om at jeg må søke han inn i landet. men jeg sier hvergang" jeg gjør det imorgen".... giftet meg i juli. vet ikke hvor jeg skal gå eller henvende meg. har sendt mail til rødekors angående dette. ikke fått noe svar enda. muligens jeg bare må flytte inn til typen min og fortelle dem dette over telefon
Gjest NozMonster Skrevet 7. november 2011 #12 Skrevet 7. november 2011 (endret) det skjønner jeg godt at bekymrer deg ts! men er det verdt å ta hensyn til dem, hva dem vil, når de ikke er opptatt av hva som er norges lover, og ikke minst- hva som er best for deg!? edit- jeg vet dere giftet dere i pakistand, men jeg tror nok du får god hjelp og retten på din side om du forteller at du ble dratt dit for å bli tvangsgiftet. proformaeksteskap eller hva det heter er jo en lov som skal forhindre at folk skal få oppholdstillatelse her fordi man er gift uten kjærlighet! Endret 7. november 2011 av NozMonster 1
Gjest Badabing Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Har også sett at det henger reklame for tvangsekteskap.no enkelte steder. De har visst egne integreringsrådgivere som sikkert kan veilede deg til hvordan du skal gå frem med tanke på familien din. Kanskje de også kan bli med deg? Du kan finne mer informasjon her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/kampanjer/tvangsekteskapno2.html?id=508373 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #14 Skrevet 7. november 2011 http://www.kjendis.no/2011/11/04/kjendis/fug/arrangert_ekteskap/inneneriks/johnny_brenna/18892298/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå