AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg har gått på Cerazette i snart et år,men orker ikke mer!! Blør nesten konstant, har bare noen dager i måneden uten blødninger. Trodde kanskje det ville stabilisere seg etterhvert, men det blir jo bare verre! Er det noen som har hatt dette problemet med Cerazette, som har byttet til en annen østrogenfri pille og blitt kvitt blødningene? Jeg kan ikke bruke p-piller med østrogen. Jeg vil også bruke p-piller fordi jeg uten har helt syke mensblødninger, så annen prevensjon er ikke aktuelt.
hufsa90 Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Det eneste alternative er vel bare minipiller( conludag og cerazette) Jeg gikk på conludag i 1 år, hadde regelmessing mens i hverfall 1,5 år, men det ble litt verre etter hvert. Har slutta nå for å ta en pause, får å se om det blir bedre. Kan heller ikke bruke piller med østrogen:(
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Hvis du er veldig strikt med når du tar pillene, kan du jo forsøke Conludag. Men den har altså et mye kortere slingringsmonn med når du tar pillene enn det Cerazette har.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Det er veldig kjipt at ingen har funnet opp en pille uten østrogen man kan bruke mot endomtrioseblødninger. Skal jeg blø meg ihjel til overgangsalderen? Grrrrr.
Eple:) Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Jeg har gått på Cerazette i snart et år,men orker ikke mer!! Blør nesten konstant, har bare noen dager i måneden uten blødninger. Trodde kanskje det ville stabilisere seg etterhvert, men det blir jo bare verre! Er det noen som har hatt dette problemet med Cerazette, som har byttet til en annen østrogenfri pille og blitt kvitt blødningene? Jeg kan ikke bruke p-piller med østrogen. Jeg vil også bruke p-piller fordi jeg uten har helt syke mensblødninger, så annen prevensjon er ikke aktuelt. Jeg gikk på cerazette, men ble dårlig av den, byttet til microgynom.(er ikke sikker på hvordan den er sammensatt, men har hatt helt regelmessig-vet-akkurat-når-mensen-kommer syklus ) Er nesten samme klokkeslett hver gang og
hufsa90 Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Jeg gikk på cerazette, men ble dårlig av den, byttet til microgynom.(er ikke sikker på hvordan den er sammensatt, men har hatt helt regelmessig-vet-akkurat-når-mensen-kommer syklus ) Er nesten samme klokkeslett hver gang og inneholder ikke microgynom østrogen??
Tabudrue Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 inneholder ikke microgynom østrogen?? Jupp, det gjør den. Coludag er vel det eneste alternativet på norske markedet i pilleform. Men har du prøvd andre østrogenfrie prevensjonsmidler som ofte forårsaker amenoré? Da skulle ikke blødningene dine være et problem lenger Dersom alt annet feiler så finnes det jo de som får p-piller på bestilling fra utlandet fordi norge ikke tilbyr piller de kan bruke. Noen med epilepsi blant annet vet jeg. Som en siste utvei kan du jo høre med legen din om dette..
hufsa90 Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 (endret) hmm?? Endret 17. juli 2012 av hufsa90
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Hormonspiral. Snakk med gynekologen din. Det er null østrogen, og svært små doser hormoner (faktisk mindre enn i cerazette). Jeg er iallefall veldig fornøyd, og mensen er nå helt borte.
Tabudrue Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 Depo-Provera sprøyte er det heller ikke østrogen i, og en vanlig bivirkning er blødningsstopp. Men nå er det også slik at det gjerne starter med spotting og uregelmessige blødninger, før de ved videre behandling opphører helt. Hormonspiral som blir nevnt ovenfor kan også være et alternativ. Her gjelder forsåvidt det samme når det kommer til spotting og uregelmessige blødninger i begynnelsen
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 Sprøyten inneholder mye mer hormoner! Ta heller spiral, der får du jevne tilskudd av hormoner i svært små doser.
Tabudrue Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Er jo lett å bare si "ta heller spiral" men det er jo en grunn til at man gjerne ikke anbefaler spiral til dem som ikke har født eller tatt aborter. De kan skape irritasjon der nede og kan være plagsomme da det ikke nødvendigvis er tilstrekkelit med plass til dem. Men utelukker ikke spiral som et godt alternativ likevel, jeg bare nevner det^^ Hør med legen din
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå