Gå til innhold

Lungebetennelse?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk hjem fra jobb torsdag i sist uke, tung i hodet og hostende. Har hatt feber til og fra i helgen, og også i går kveld.

Bestemte meg for å ta en tur til legen, for det føltes litt "feil" med så tung forkjølelse. Så viste det seg at jeg har lungebetennelse! Er faktisk litt sjokkert over at det går an å ha lungebetennelse og på en måte være så fungerende som jeg er ... fikk 3 dagers sykemelding og beskjed om å pelle meg hjem.

Andre som har hatt lungebetennelse og trodd de var forkjølt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har hatt lungebetennelse uten å være borte fra jobb i det hele tatt og det gikk for så vidt greit, men det er vel ikke akkurat noe jeg vil anbefale. Jeg har også vært mye mer forkjølet og følt meg sykere uten å ha lungebetennelse.

Lungebetennelse kan jo også være så mangt. Farfaren min døde av det som relativt ung, og i utgangspunktet frisk, mann, mens jeg altså gikk på jobb.

Endret av Leo
Skrevet

Legen sendte meg hjem med antibiotika og sa jeg ikke kom utenom 3 dagers sykemelding som absolutt minimum, det var kanskje litt strengt? Føler jeg fungerer sånn ca 40% av mitt normale jeg... er bare treg, ukonsentrert og energiløs i tillegg til hosten.

Men sjefen min sa at det ikke var lov å komme tilbake før, for hvis man brøt reglene var det visst veldig ille i forhold til noe tilbakebetaling (jeg kan ingenting om dette med sykemeldinger)

Skrevet

Nå mente jeg ikke at du ikke burde være hjemme da! Poenget var bare at det er fullt mulig å ha lungebetennelse uten å være "døden nær". Tvert i mot er nok bare lurt å holde seg hjemme noen dager for det eneste jeg fikk ut av å gå på jobb var vel sannsynligvis at det tok lengre tid å bli ordentlig frisk.

God bedring!

Skrevet

Nå mente jeg ikke at du ikke burde være hjemme da! Poenget var bare at det er fullt mulig å ha lungebetennelse uten å være "døden nær". Tvert i mot er nok bare lurt å holde seg hjemme noen dager for det eneste jeg fikk ut av å gå på jobb var vel sannsynligvis at det tok lengre tid å bli ordentlig frisk.

God bedring!

takk for det :)

TS

Skrevet

Lungebetennelse høres jo veldig skummelt og alvorlig ut, og det kan det også være.

Det finnes forskjellige typer lungebetennelse, A-typisk lungebetennelse gir ikke de typiske symptomene, men kan utvikle seg.

Så ta antibiotikaen og hvil deg, kroppen din trenger det.

Skrevet

Jepp. Hadde hostet i over 2 mnd når eg kom meg til legen, hadde ingen andre symptomer enn litt hosting og det viste seg å være lungebetennelse.

Skrevet

Jeg følte meg heller ikke døden nær når jeg hadde lungebetennelse. Dermed tok ikke den gangen legen min meg seriøst, å avblåste at en så ung jente kunne ha noe mer en forkjølelse.

Var derimot ikke så fantastisk kult når jeg noen uker etterpå fikk blodsamling i lunga pga ubehandlet lungebetennelse som igjen førte til blodpropp i lunga! Så man skal alltid ta slikt på alvor, uansett hvordan man føler seg der og da. En ubehandlet sykdom kan bli veldig stygg og farlig om den ikke blir behandlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...