Gå til innhold

Redd for at jeg er gravid! :(

Fremhevede innlegg

Gjest Jente19år
Skrevet

Hei! Jeg håper dere kunne fortelle meg om mensen, graviditet og angrepille.

Håper dere kan ta tid å lese gjennom og dele om erfaringer ved bruk av angrepille!

Jeg er en jente på 19 år, og hadde sex med kjæresten min. Det var første gangen for meg. Det var i starten av Oktober. Han kom ikke inn i meg, men jeg var veldig redd så tok jeg en angrepille dagen etter.

Da på kvelden fikk jeg litt vondt i magen, men det sto på pakken at det kunne det være pga pillen.

Så en uke senere fikk jeg blødning, det varte i ca 4-5 dager. Da tenkte jeg YES! nå kom mensen! Men det var litt rart at den kom EN UKE for tidlig? :/ og leste litt på nett, at denne blødningen kan kun være en blødning etter bruk av angrepille? Så ble skeptisk igjen.

Så jeg går konstant og tenker at jeg kan være gravid, blir veldig deprimert og veldig redd :( kan ikke fortelle mamma om dette :(

Så to uker etter den blødningen, begynte jeg å få vondt i magen, nedre del av ryggen, ømme bryster osv. Akkurat som jeg venter mensen.

Men den kom aldri, så da tok jeg en graviditetest. Der sto det at jeg IKKE VAR GRAVID. Ble veldig lettet da og følte meg bedre. Nå kunne jeg spise godt og konsentrere meg på jobb.

Nå i November for noen dager siden hadde vi sex igjen! Vi holdt på lenge og til slutt kom han, jeg sto opp med engang og på en måte rant det ned, så jeg tørket fort. Dro til butikken og tok pillen med engang!

Men det som er så dumt av meg, er at to dager senere så koste vi oss litt, og begynte han å putte inn i meg. Men da dyttet jeg han vekk og sa at jeg ikke ville fordi jeg nettop tok en angrepille og var redd og kunne ikke ta enda en pille til.

Da skjønte han at det ikke var bra og vi avsluttet. Men så tenker jeg at kanskje hadde han noen dråper da han puttet inn?

Så idag merker jeg nå litt mensensmerter, ømmebryster igjen. Føles ut som mensen kommer, men det gjør den ikke ;( JEg får uregelmessige mens så vet ikke eksakt dato.

Utflod får jeg hele tiden!! har det noe å si??

Burdet jeg ta en test til? eller vente 2 uker om jeg får mensen eller ikke ?

Hva betyr den blødningen i forrige måned? var det mensen eller pga pillen?

Hvor lenge varer på en måte en angrepille?? Siden vi på en måte hadde samleie to dager etter pillen, det varte maks 10 sek!.

Vær så snill alle sammen, hjelp meg! For jeg føler meg for dårlig og har ingen å prate med :(

Takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

En ting til deg: BRUK PREVENSJON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Angrepille er ikke prevensjon. Er du voksen nok til sex, så må du da skjønne det. Ta en test til da vel, eller ta en tur til legen. Ingen av oss vet om du er gravid, kan ha blitt det eller hva symptomene dine tyder på.

• Liker 4
Gjest Ruccola
Skrevet

få deg prevansjon jente :sjenert:

Tipper du ikke er gravid, det skal mye til - MEN SÅ LENGE DU HAR SEX UTEN PREVANSJON ER TJANGSEN ALLTID TIL STEDE! :regler:

Gjest Jente19år
Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å lese!

Jo jeg vet skal bruke prevensjon nå, takk. Men tenkte på den blødningen etter angrepillen var det mensen???

Burdet jeg ta en test nå idag eller vente litt til får å se om det kommer noen blødninger igjen som sist gang??

Skrevet

Jeg blødde en del og ble grisedårlig etter bruk av angrepille. Slapp av, og vent med mer sex til du har fått deg prevensjon.

Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å lese!

Jo jeg vet skal bruke prevensjon nå, takk. Men tenkte på den blødningen etter angrepillen var det mensen???

Burdet jeg ta en test nå idag eller vente litt til får å se om det kommer noen blødninger igjen som sist gang??

Ta en ny test i dag og etterpå skaffer du deg p-piller. Og les BRUKSANVISNINGEN på dem, det er ikke slik at du kan ta den første pillen og deretter hoppe til køys.

Skrevet

Er du gammel nok til å ha sex så er du gammel nok til å ta kontakt med legen og få prevensjon før du ligger mer med noene som helst.

Hvis du ikke får mensen så får du ta deg en tur til legen og få sjekket opp om du har fått en hormonubalanse på grunn av din løsaktige omgang med angrepillen.

Hvordan er det mulig at en 19 åring ikke vet hva prevensjon er?

• Liker 3
Gjest Jente19år
Skrevet

Jeg vet jo hva det er, men jeg har aldri hatt sex og har aldri hatt kjæreste før Hel til nå, dermed har ikke tenkt på prevensjon, og skal vente med å ha samleie igjen. Jeg har ikke så mye peiling på dette område derfor men takk :)

Skrevet

Jeg vet jo hva det er, men jeg har aldri hatt sex og har aldri hatt kjæreste før Hel til nå, dermed har ikke tenkt på prevensjon, og skal vente med å ha samleie igjen. Jeg har ikke så mye peiling på dette område derfor men takk :)

Når man er 19 år og ellers er normalt mentalt utviklet finnes det INGEN unnskyldning for ikke å vite at man må beskytte seg. Virkelig!!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...