AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Okei, kort og greit: Har hatt sex med 2 forskjellige i løpet av 2 uker. Den første kjente jeg ikke, og vi hadde ubeskyttet sex i fylla. Han ble aldri ordentlig hard og kom aldri heller. Stoppet midt under akten eller noe... Men jeg kan da ha blitt smittet av kjønnssykdom (skal til legen snart) Men jeg kan vel ikke være gravid? 1. Han ble aldri ordentlig hard om det har noe å si 2.Han kom ikke. På den tiden var det ca. 1 uke siden sist jeg hadde mensen. Den 2. fyren jeg lå med var i går. Vi brukte kondom og jeg kjenner han godt. Vi er fuckfriends. Men uheldigvis sprakk kondomen skikkelig... Han kom inni meg, dro den ut og halve kondomen var ødelagt. WTF?! Nå er det ca. 2 uker siden sist jeg hadde mensen. Kanskje det har noe å si? Vet ikke når man kan bli gravid jeg... Så nå kan det hende jeg er gravid OG/ELLER har kjønnsykdom. Det verste kan vel også være det at, hvis jeg er gravid, kan det hende jeg ikke vet hvem av disse mennene som er faren? Eller? Eller skal jeg utelukke han første, fordi han ikke kom? Med tanke på: det kan jo komme små sæddråper under akten selv om han ikke kommer liksom... Hjelp meg litt her! Har fått time og grugleder meg. Det verste ville vært kjønnsykdom... Så håper mest at jeg er gravid enn at jeg får beskjed om at jeg har klamydia. Kan jeg med sikkerhet vite at jeg er gravid med mann nr. 2 vurderer jeg å beholde barnet. Kan jeg IKKE vite hvem jeg kan være gravid med, blir det abort. Noen som kan hjelpe meg litt her...? Vet jeg virker litt useriøs sånn som jeg skriver, men er i litt rar humør akkurat nå.
Gjest snoopy_93 Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Jo du kan være gravid. Hadde du fulgt med i seksualundervisningen på skolen hadde du fått med deg at gutter etterlater seg "lyst-dråper" som i de aller fleste tilfeller inneholder sædceller. Gå til legen og ta en test for kjønnssykdommer og en test for graviditet.
Athene Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Ja du kan være gravid. Og man kan også bli gravid av det du beskriver som nr 1. Dette fordi det hender at det kommer litt sperm før utløsning, og det kan være at han har hatt utløsning de siste 24 timene og at det da sitter rester i systemet. Det du må gjøre er: 1. Ta en angrepille så snart som mulig. 2. Bestille time til lege for å få sjekket for kjønnssykdommer 3. Vente tre uker fra samleie nr 2 (evt til mensen ikke dukker opp) og ta en graviditetstest. Legen kan ikke undersøke om du er gravid på minst to uker ennå.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Okei. Nå ble jeg redd... Skal se om jeg får kommet meg til byen i morra og teste meg... Angrepille er forseint å ta. Men det er èn ting: Jeg og nr. 2 har ligget med hverandre i over lang tid uten kondom. Vi stoler mer på "hoppe av svingen" enn å bruke kondom. Jeg har aldri opplevd å bli gravid... og han kan jo også ha hatt noen sædceller underveis osv. Så jeg er ganske sikker på at jeg ikke er gravid fra nr. 1 men jeg tar ikke sjansen på det. Hvorfor kan ikke legen teste meg for graviditet? Er vel bare å ta blodprøve.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Det sier noe om modenheten deres når dere tror at "hoppe av i svingen" er tryggere enn kondom. Grow up. 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Det sier noe om modenheten deres når dere tror at "hoppe av i svingen" er tryggere enn kondom. Grow up. Mye bedre du ja mm =) To av kanskje 20 ganger når vi har brukt kondom, har den sprukket. Måtte ta angrepille første gangen. Av alle gangene vi har brukt "hoppe av svingen" har jeg aldri måttet ta noen graviditettest eller lignende. Av vår personlige erfaring føler vi oss tryggere med hoppe av svingen. Trenger ikke å være forbaska umodne for det. Rar eller?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Da finnes det annen prevensjon eller større kondomer 2
Athene Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Hvorfor kan ikke legen teste meg for graviditet? Er vel bare å ta blodprøve. Du har ikke begynt å produsere hcg ennå, det skjer først 5-10 dager etter eggløsning, og kan derfor ofte først påvises ved blodprøve 10-21 dager etter samleiet. HCG er hormonet som påvises ved blodprøve eller urinprøve.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Du har ikke begynt å produsere hcg ennå, det skjer først 5-10 dager etter eggløsning, og kan derfor ofte først påvises ved blodprøve 10-21 dager etter samleiet. HCG er hormonet som påvises ved blodprøve eller urinprøve. Ok. Takk for svar! Hvis jeg kjøper graviditettest i morra, kommer resultatet fra 2 uker siden ikke sant? Fra nr. 1? For det er vel litt tidlig å teste seg fra sexen jeg hadde for knappe 2-3 dager siden? Burde kanskje kjøpe to tester da? Teste en i morra for nr.1 og teste for nr.2 om en uke eller noe
Athene Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Ok. Takk for svar! Hvis jeg kjøper graviditettest i morra, kommer resultatet fra 2 uker siden ikke sant? Fra nr. 1? For det er vel litt tidlig å teste seg fra sexen jeg hadde for knappe 2-3 dager siden? Burde kanskje kjøpe to tester da? Teste en i morra for nr.1 og teste for nr.2 om en uke eller noe Tja. Hvis den er positiv kan du være sikker på hvem som er faren. Er den negativ kan den være falskt negativ av to årsaker: Sæd kan leve i opp til en uke, før eggløsning da vil en test først være positiv tre uker etter samleiet. Og det kan være at du produserer hcg sent, eller har veldig effektive nyrer som fjerner hcg slik at en test slår ut positivt sent. En urinprøve kan være falsk negativ noen uker, da det er en del usikkerhetsmomenter. En blodprøve vil vise riktig svar tre uker etter svangerskapet. Men når du har hatt sex med to stykker i løpet av et såpass tett tidsrom er det ingenting som kan si deg sikkert hvem som er faren, da det er så utrolig mange usikkerhetsmomenter (sensitivitet på test, når eggløsning var, når egget fester seg, hvor rask hcg produksjonen er, hvor effektive nyrene er, konsentrasjon på urin, og så videre....) 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #12 Skrevet 7. november 2011 Okei. Er jeg gravid blir det abort. Er det mulig å få rask time på dette? Jeg skal til legen på onsdag, kan jeg få time derfra da? Samme dagen evt?
Vrimle Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Huff. Dette var ubehagelig lesning. Her er et par tips du bør vite om: 1. Hvis kondomen har sprukket 1 av 10 ganger bør dere kjøpe større kondomer, eller være nøye på at han klemmer sammen tuppen før han ruller den på. Luftboble i tuppen er ikke lurt. 2. Å hoppe av i svingen er ikke prevansjon. 3. Det er nok dessverre for tidlig å teste for om du er gravid enda 4. Jeg ville vært relativt (men ikke 100%) sikker på at han siste var faren dersom du er gravid, fordi det vil ha skjedd nærmere eggløsning dersom du har regelmessige sykluser. Det er eggløsningen din som bestemmer når/om du blir gravid, ikke tidspunktet du har sex på, så det finnes ikke noe "teste i dag for å få svar på om du er gravid med han forrige, teste neste uke for å finne ut om du er gravid med han siste". 5. Det kan være lurt å lese litt om hvordan kropp og unnfangelse fungerer, sånn at du vet litt om hva som skjer med og i og rundt kroppen din igjennom en syklus, og når du eventuelt blir gravid. Det vil gjøre store deler av resten av livet ditt litt enklere tror jeg =) (Ps: 6. Kondomer beskytter mot kjønnssykdommer, hoppe av i svingen gjør det ikke. ) Lykke til!! 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #14 Skrevet 7. november 2011 Huff. Dette var ubehagelig lesning. Her er et par tips du bør vite om: 1. Hvis kondomen har sprukket 1 av 10 ganger bør dere kjøpe større kondomer, eller være nøye på at han klemmer sammen tuppen før han ruller den på. Luftboble i tuppen er ikke lurt. 2. Å hoppe av i svingen er ikke prevansjon. 3. Det er nok dessverre for tidlig å teste for om du er gravid enda 4. Jeg ville vært relativt (men ikke 100%) sikker på at han siste var faren dersom du er gravid, fordi det vil ha skjedd nærmere eggløsning dersom du har regelmessige sykluser. Det er eggløsningen din som bestemmer når/om du blir gravid, ikke tidspunktet du har sex på, så det finnes ikke noe "teste i dag for å få svar på om du er gravid med han forrige, teste neste uke for å finne ut om du er gravid med han siste". 5. Det kan være lurt å lese litt om hvordan kropp og unnfangelse fungerer, sånn at du vet litt om hva som skjer med og i og rundt kroppen din igjennom en syklus, og når du eventuelt blir gravid. Det vil gjøre store deler av resten av livet ditt litt enklere tror jeg =) (Ps: 6. Kondomer beskytter mot kjønnssykdommer, hoppe av i svingen gjør det ikke. ) Lykke til!! Tusen takk for svaret ditt! Vet at "Hoppe av svingen" ikke er prevansjon, men det er det vi har stolt mest på... Og i tillegg ødlegger kondom litt også. Ja, det finnes andre typer prevansjon også, men har bare ikke kommet dit ennå. Vi er fast sexpartnere, nesten et ordentlig par også. Derfor er det slik at jeg håper nr. 2 er faren til barnet hvis jeg skulle være gravid. Nr. 1 kan bare ryke og dra, det var et uheldig engangstilfelle som jeg angrer noe voldsomt på. Æsj og fysj. Jeg som bare har ligget med èn og samme person hele livet, ligger plutselig med 2 forskjellige på under 2 uker og nå kan jeg være gravid OG blitt smittet av kjønnssykdom. Jaja. Jeg vil bare ikke at det skal skje at abort plutselig er for sent osv. VIL IKKE HA BARNET. Er ikke klar og det aller verste er at jeg ikke vet hvem faren kan være. Har prøvd å lese litt rundt, men er så giddalaus. Mye bedre å bare få svar fra folk som vet. Men skal jeg ikke ta test i morra da..? Tror jeg kanskje bare venter til legetimen jeg. Så får jeg sikkert noen råd og svar der.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #15 Skrevet 7. november 2011 Noen her som har tatt abort og kan fortelle litt om det? Gjør det vondt? Tar det lang tid? Koster det noe? Hvordan føltes det etterpå?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #16 Skrevet 7. november 2011 Jeg er livredd nå. Sitter og googler på abort, abortpille osv osv. Så kommer jeg over en artikkel på VG der det står at 11 kvinner har dødd etter å ha tatt abortpille. En har blødd ihjel. Leser også at det tar flere dager å utføre abort osv. Blir helt gal av tanken! Noen som kan fortelle av egen erfaring???
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #17 Skrevet 7. november 2011 Jeg er livredd nå. Sitter og googler på abort, abortpille osv osv. Så kommer jeg over en artikkel på VG der det står at 11 kvinner har dødd etter å ha tatt abortpille. En har blødd ihjel. Leser også at det tar flere dager å utføre abort osv. Blir helt gal av tanken! Noen som kan fortelle av egen erfaring??? Sikkert mange som har dødd av å sitte foran pcen.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #18 Skrevet 7. november 2011 Sikkert mange som har dødd av å sitte foran pcen. OKkkeeeeeeii...
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #19 Skrevet 7. november 2011 Jeg er livredd nå. Sitter og googler på abort, abortpille osv osv. Så kommer jeg over en artikkel på VG der det står at 11 kvinner har dødd etter å ha tatt abortpille. En har blødd ihjel. Leser også at det tar flere dager å utføre abort osv. Blir helt gal av tanken! Noen som kan fortelle av egen erfaring??? Jeg har tatt medisinsk abort. For øvrig etter hoppe-av-i-svingen metoden (unødvendig å si at jeg sluttet med det etter uhellet...) Det gikk helt ok. Var som sterke mensensmerter, ikke noe verre enn det. Jeg var ekstremt kvalm da, så spydde, men det hadde jeg gjort de siste ukene uansett. Var bare en stor lettelse for min del! Det koster ikke noe, husker hvertfall ikke at jeg betalte noe annet enn egenandelen hos fastlegen. Ringte og bestilte tid med en gang jeg tok testen (sa hva det gjaldt til tlf-dama, så jeg fikk rask time). De testet klamydia i samme slengen, rutine tror jeg. Var ikke akkurat gøy, vil ikke gjøre det igjen, men det gikk helt fint både da og i ettertid. Ikke les alle skrekkhistoriene som florerer:) Jeg brukte ikke smertestillende engang, og forlot sykehuset etter kort tid.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #20 Skrevet 7. november 2011 Jeg har tatt medisinsk abort. For øvrig etter hoppe-av-i-svingen metoden (unødvendig å si at jeg sluttet med det etter uhellet...) Det gikk helt ok. Var som sterke mensensmerter, ikke noe verre enn det. Jeg var ekstremt kvalm da, så spydde, men det hadde jeg gjort de siste ukene uansett. Var bare en stor lettelse for min del! Det koster ikke noe, husker hvertfall ikke at jeg betalte noe annet enn egenandelen hos fastlegen. Ringte og bestilte tid med en gang jeg tok testen (sa hva det gjaldt til tlf-dama, så jeg fikk rask time). De testet klamydia i samme slengen, rutine tror jeg. Var ikke akkurat gøy, vil ikke gjøre det igjen, men det gikk helt fint både da og i ettertid. Ikke les alle skrekkhistoriene som florerer:) Jeg brukte ikke smertestillende engang, og forlot sykehuset etter kort tid. Okei! Jeg vet jo ikke helt 100% sikkert om jeg er gravid. Det er nå 10 dager siden jeg hadde ubeskyttet samleie med nr. 1. Er det for tidlig å ta en test i morra, hvis du vet det? Og hvordan finner jeg ut om jeg er gravid med nr. 2 som jeg hadde sex med for 3 dager siden? Hvis jeg for eksempel finner ut at jeg er gravid på onsdag, og deretter får aborttime på fredag og tar abort. Betyr det da at ALL form for graviditet er borte? Til og med fra samleiet jeg hadde nå nylig på lørdag? Sorry for så mange spm. Er litt desperat... Googler rundt hele tiden, men får ikke helt de svarene jeg leter etter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå