Gå til innhold

Matpakketips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det finnes sikkert tråder om dette fra før, men alltid fint med litt nye tips! Jeg søker etter tips til matpakke, og da tenker jeg først og fremst på forskjellige sandwicher/smørbrød, pitabrød, wraps og lignende. Gjerne konkrete forslag til fyll/oppskrifter, jeg vet jo at man kan fylle dem med kjøtt, grønnsaker og dressing :-) Helst bør det være relativt enkelt, og kunne lages hver dag... og det må også tåle å ligge i veska et par timer uten at maten blir dårlig :)

Hvis dere har tips til hvordan dere gjør det rent praktisk (hvordan pakke inn/oppbevare, osv.), så kom gjerne med det også! Håper på mange fine forslag! :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pita brød med kinakål, mais, tomat, paprika, agurk, litt ost og salsa saus..

Pleide ihvertfall jeg å bruke til matpakke :P

Skrevet

En annen ting jeg synes er greit, er å lage en god og sunn pai. Den deler jeg i fire og legger i fryseren, og da har jeg matpakke til fire dager.

Skrevet

Lag eggsalat, kok egg, bland majones med rømme, salt, pepper, litt finhakket purre og rødløk.

Stek en bagett kvelden i forveien, så den er kald når den fylles..

Ha salatblad i bagetten, fyll med eggsalat og pynt med agurk og tomat.

Kan også fylles med kyllingsalat.

Rømme, majones, rødløk, karrikrydder, mais, kylling.

Skrevet

Wraps er veldig godt! Pleier å kjøpe/lage zatziki og har det i wraps sammen med grillet kylling (kjøper rimelig first price kylling og renser selv), har i salat og pakker inn i aluminiumsfolie :) Superenkelt!

Ideen med pai va bra! :)

Skrevet

Jeg vil egentlig bare tipse om denne matboksen :) Så kan maten ligge i veska lenge uten at den blir dårlig.

Skrevet

- fullkornswraps med roekelaks, philadelfia med urter og ruccola

- Frukt og baersalat

- tunfisk, gronne bonner (hermetiske), salt og pepper

- hjemmelagde pizzasnurrer

Min egen "verdens beste sandwich filler"

1 boks tunfisk

1 spiseskje majones

1 spiseskje ketchup

litt sennep

salt og pepper

raspet rodlok

mais

evt "kidney beans" og jalapenos

Knepp alt sammen med en gaffel og oppbevar i kjoleskapet i en boks, smor paa brodskiva, gjerne med salatblad, agurk tomat og paprika

Skrevet

Må få denne opp på "mine innlegg".

Den tunfisksalaten så god ut, skal testes ut.

Har også kjøpt meg matboks med kjøleelement, greit at maten holder seg litt utover dagen. Min har flere rom enne den som det er linket til her.

Jeg har for tiden dilla på en blanding av salatskinke, cottage cheese, mais og evt litt paprika med litt krydder. Godt alene, men fungerer også som fyll i pitabrød og wraps.

Skrevet

jeg pleier å bake en haug med horn med ost og skinke, ha det i fryseren.. ta med 1-2 stk på skolen og varme de i mikroen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...