AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Jeg jobber på sykehjem og opplever ofte når jeg er der å få røde øyne da spessielt nedre våtlinje. Øynene føles varme og på en måte brennende følelse. Dette høres veldig rart ut, men kan jeg ha utviklet allergi mot jobben min ? Når jeg er hjemme er øynene mine ok.
Grønt blad Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Er det tørr luft på jobben din? Det er i alle fall ofte det på sykehus, og det hender at øynene blir irritert av det.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Ja tett luft er det hvertfall nå som ovnene er på. Ts
2shy Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Hvis det er tørr luft pga elektriske ovner, så kan det hjelpe å sette frem baljer med vann, det nøytraliserer tørr luft. Ellers så kan det være at det er muggsopp i bygget du reagerer på. Dårlig inneklima er det uansett, man skal ikke ha reaksjoner når man oppholder seg i rom. Sjekk om det er greit med ventilasjon i rommet du oppholder deg i, luker i vegg evnt ventiler på vinduene o.l. Skal stå på til enhver tid. Evnt kan det være hvis det er gulvtepper og du reager på støv? Jeg blir snufsete hvis jeg er på hotelrom med tepper på gulv, utrolig mye drit i de teppene.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Hvis det er tørr luft pga elektriske ovner, så kan det hjelpe å sette frem baljer med vann, det nøytraliserer tørr luft. Ellers så kan det være at det er muggsopp i bygget du reagerer på. Dårlig inneklima er det uansett, man skal ikke ha reaksjoner når man oppholder seg i rom. Sjekk om det er greit med ventilasjon i rommet du oppholder deg i, luker i vegg evnt ventiler på vinduene o.l. Skal stå på til enhver tid. Evnt kan det være hvis det er gulvtepper og du reager på støv? Jeg blir snufsete hvis jeg er på hotelrom med tepper på gulv, utrolig mye drit i de teppene. Har aldri reagert på dette som nå. Tenkte først det kunne være nuelash(vippe forelengende) som jeg brukte. Jeg sluttet med det, men likevel fortsetter irritasjonen. Ikveld er det sikkelig ille det svir i øynene og de er røde mest på den røde våtlinjen. Jeg bruker linser i tillegg så merker jeg øynene blir veldig tørre den tiden jeg er der. Jeg kan ikke så gjøre mye der er bare ekstra hjelp så vet ikke så mye om stedet.. Jeg har renset øynene med kamillete ikveld. Jeg tenker å bestille en legetime og høre med legen min hva dette kan være. Oppholder meg i mange rom så vannskelig å vite hvor det er. Ts
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå