AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Del Skrevet 6. november 2011 Samboeren min ønsker å kalle datteren vår Leonora, men selv er jeg litt skeptisk da dette er et litt uvanlig navn å ha selv om de fleste husker Sesam Stasjon-Leonora. På den annen side, vil hun jo vokse opp med barn som heter Casper, Leander o.l., og til sammenligning vil kanskje ikke Leonora virke noe spesielt? Vil veldig gjerne høre deres meninger om navnet. Det skal jo tross alt brukes av "alle andre" også, ikke bare av mor og far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 6. november 2011 #2 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg syns Leonora er et nydelig navn, og det er noe jeg godt kunne funnet på å kalle min egen datter (etter familie) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #3 Del Skrevet 6. november 2011 Veldig fint navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 6. november 2011 #4 Del Skrevet 6. november 2011 Sesam stasjon var det første som slo meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #5 Del Skrevet 6. november 2011 Leonora Dorothea Dahl... Hehehehehe! Synes ikke Leonora er fint, hverken før eller etter Sesam Stasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #6 Del Skrevet 6. november 2011 Leonora er et fint mellomnavn, men ikke fint som fornavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. november 2011 #7 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg har ikke helt sansen for Leonora, må jeg bekjenne. Passer det sammen med etternavnet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #8 Del Skrevet 6. november 2011 Synes det er kjempefint. Og har ingen rare eller gale assosiasjoner til det. Er definitivt et alternativ her i gården. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 6. november 2011 #9 Del Skrevet 6. november 2011 Det blir Sesam Stasjon for meg, og hjernen slenger automatisk på Dorothea Dahl etter Leononra. Har aldri hørt navnet annet enn i Sesam Stasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrrrmrr Skrevet 6. november 2011 #10 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg synes det er nydelig, kunne gjerne kalt min egen datter det! Går Sesam stasjon lengre? De kommende generasjoner vil jo ikke assosiere navnet med SS uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Explosive Skrevet 6. november 2011 #11 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg synes det er kjempefint! Spesielt som mellomnavn. Jeg vokste opp med Sesam Stasjon men det er ikke noe mindre fint for meg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 6. november 2011 #12 Del Skrevet 6. november 2011 Hvis man skal bruke assosiasjoner som motargument, så burde jo ikke kardemomme-navn som Sofie og Tobias være så populært heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 6. november 2011 #13 Del Skrevet 6. november 2011 Det første jeg tenker på er et dikt av Edgar Allan Poe. Selvom det diktet heter Lenore og ikke Lenora. men navnet er helt greit synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #14 Del Skrevet 6. november 2011 Kjenner flere som heter det jeg.. Kjempe fint navn, og ikke alle barn født nå har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. november 2011 #15 Del Skrevet 6. november 2011 Eg likar det ikkje, men tykkjer ikkje at Sesam stasjon skal vera eit argument mot å bruke det, det er jo berre dagens tenåringar/unge voksne som kjem til å tenkje på det. Eg tykkjer namnet er litt jålete, og litt sånn prøve å gjera seg "finare" enn ein er-namn Tenkjer på Leonora som ei adelsdame frå 1600-talet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. november 2011 #16 Del Skrevet 6. november 2011 Kjenner flere som heter det jeg.. Kjempe fint navn, og ikke alle barn født nå har det! Selvfølgelig ikke, det er moter i navn som i alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. november 2011 #17 Del Skrevet 6. november 2011 Det første jeg tenker på er et dikt av Edgar Allan Poe. Selvom det diktet heter Lenore og ikke Lenora. men navnet er helt greit synes jeg. Navnet det var snakk om, var Leonora. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 6. november 2011 #18 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Navnet det var snakk om, var Leonora. hello captain obvious i'm lieutenant sarcasm Endret 6. november 2011 av Corto Maltese 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #19 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg synes det er et kjempefint navn, ikke noe "jålete" med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 6. november 2011 #20 Del Skrevet 6. november 2011 Synes det er fint jeg! Ikke har jeg sett på Sesam Stasjon heller, så ingen assosiasjoner dit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå