Gå til innhold

Hvor ofte vasker du bilen?

Gjest fersk lærer

49 stemmer

1. 1. Hvor ofte vasker du vanligvis bilen?

• Hver uke
      7
    • 2-3 ganger i måneden
      6
    • 1 gang i måneden
      12
    • annen hver måned
      6
    • sjeldnere
      17
    • annet (spesifiser)
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest D_flatmajor

Ca 2 ganger i mnd. Det kommer an på vær og årstid.

Jeg kjører en del på grusveier, derfor må jeg vaske bilen relativt ofte.

På vinteren er det jo en del salt på veiene, og da blir det litt oftere på den årstida. Jeg vasker den i maskin på bensinstasjon for det meste, av og til gjør jeg det selv.

Endret av D_flatmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterst sjelden dessverre.. Har panikk for sånne "bilvaskemaskingreier" du kjører inni på bensinstasjonen. Og om vinteren gidder jeg ikke stå ute å vaske for hånd liksom.

Forøvrig så er jeg en person som aldri legger merke til om biler er møkkete da, så fremt den ikke er så møkkete at man ikke kan se hva som står på nr.skiltet:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Vi vasker den hjemme utenpå og inni 1-2 ganger i mnd som oftest med mindre vi er syke eller det er vinter. Tar den i maskin om vinteren når den er stygg hvis vi har penger til det, men har hørt det ikke er så lurt å vaske den med spylerslange når det er frost pga det kan fryse fast eller noe...

Hvis vi hadde hatt råd til å vaske den i maskin hadde vi sikkert gjort det litt oftere. Men siden han også bruker bilen på jobb så blir det jo mye gris og det er litt tiltak å vaske når man vet den blir stygg neste dag igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Minst en gang per uke såfremt det ikke er tosifret antall minusgrader.

Har en bensinstasjon med selvvask-automat i nærheten, så da blir det ikke så dyrt som med vaskemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den er for skitten, og det ser jeg, går ikke etter uker eller måned. Da møter jeg opp på bensinstasjonen og ter meg hjelpesløs til bilen får den vasken den skal ha.

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett så mange gamle biler med ekstreme mengder rust i understellet, at å vaske mindre enn 2 ganger i måneden kommer ikke på tale. Spesielt om vinteren siden det saltes så jeklig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Oi.. Jeg har ikke vasket bilen siden i juli en gang. Er det fint vær har jeg annet å finne på, og når det er drittvær gidder jeg hvertfall ikke å stå ute.. Går det an å betale for å få den vasket ett sted? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Jeg har ikke vasket bilen siden i juli en gang. Er det fint vær har jeg annet å finne på, og når det er drittvær gidder jeg hvertfall ikke å stå ute.. Går det an å betale for å få den vasket ett sted? :gjeiper:

Stapp den i en vaskemaskin, tar bare noen minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva koster en maskinvask nå til dags? Nettopp fått meg bil og vil behandle den pent mtp. slitasje og slikt som følger av rust og skitt. Er det noen av stasjonene som har noen gode dealer, f.eks. kjøp x vask, få én gratis eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Varpunen

Ca 1 gang i måneden. Oftere hvis den er veldig tydelig skitten. Bruker en sånn selvvaskehall, det koster meg mellom 20-40 kr (alt etter hva jeg gjør, hvor rask jeg er og om meg eller samboeren vasker).

Inni bilen vasker jeg sjeldnere. Kanskje det blir oftere i vinter da samboeren har leid en god varm garasje/verksted jeg kan stå i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

En gang i året utvendig, og det er 17.mai :fnise: Det medfører at jeg er litt usikker på hvilken farge den egentlig har.

Speil, bakruter, blinklys etc vasker jeg fort over når jeg fyller diesel, så jeg ser godt ut av den altså, hvis noen lurer på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver uke, i selvvaskhall (ikke bensinstasjon). Ingenting er avgjørende, det er en vane. Liker å ta vare på bilen min, pluss at den er finere ren.

Edit: Det koster ca. 40 kr.

Endret av Casall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...