Gå til innhold

Videregående utdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år. Jeg skal ha barn i April, og vil være 24 når jeg skal ta fatt på utdannelsen igjen.

Jeg har veldig lyst til å utdanne meg som hudpleier, men er det noen muligheter for at jeg får gjort dette på en videregående skole, da jeg allerede har studiekompetanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det blir vanskelig, da hudpleie er veldig populært. Men det finnes privatskoler også. Koster rundt 80 000 og tar ett år. Jeg er hudpleier, og har et barn, men ville ikke jobbet som hudpleier da du som regel har arbeidstid 10-18 (kundene vil ikke ha time 7-8 om morgenen) og jeg ikke ville sett barnet mitt noe særlig :sjenert: Ikke tjener man spesielt bra heller, og du må enten starte for deg selv, eller jobbe på en liten arbeidsplass, veldig tett sammen med sjefen din, som er ute etter å tjene mest mulig, og det går jo gjerne på bekostning av deg... Unnskyld, du ba ikke om meningen min :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mulig. Det offentlige betaler kun skolegangen din en enkelt gang. Du må altså betale for det selv privat. Det er som personen over sier heller ikke noe særlig bra yrke. Altså noe å tenke nøye gjennom, særlig når du har kompetanse til å ta høyere utdanning i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller høyere utdanning! Hudpleier o.l er sånne "jåleyrker" med dårlig lønn og få jobbmuligheter.

Hva med sykepleier eller noe annet innen den retning?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli hudpleier!

Jeg tok hudpleieutdannelse privat, veldig bortkastete penger for å si det mildt. Det er kjempevanskelig å få seg jobb! Og man tjener dårlig. I tillegg er jobbtidene håpløse som en skriver over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...