Gå til innhold

Har kvinner bedre balanse en menn

Fremhevede innlegg

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg så cup finalen for kvinner i går i løpe av 2 timer datt kanskje en kvinne

i løpe av de første 45 minuttene i den mannlige cupfinalen så har 5-10 spillere falt

Kan virker som kvinner er flinkere og holde seg på beina. Ihverfall når det gjelder fotballspillere.

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

Skuespill corto! Menn prøver seg oftere enn damene!

Skrevet

Har aldri møtt en mann med god balanse, så man skal vel ikke se bort fra det.

Skrevet

Hehe, den påstanden ts kommer med tror jeg ikke mye på. I fotball er det mange ytre (og indre) påvirkninger til at man faller. Menn spiller også mer fysisk.

Skal man vurdere balanseferdigheter i idrett mellom kjønn, så er turn en bedre referanseidrett. Muskler påvirker også god balanse.

Du kan finne kvinner som har svært god balanse, samtidig også mange menn. Å gjøre en undersøkelse på dette basert på det man ser på gjennom en kvinnelig og mannlig cupfinale er nok ikke god nok dokumentasjon.

Generelt tror jeg balansen blant fotballspillere er omtrent likestilt, men flertallet menn faller oftere av andre grunner (skuespill) også fordi det spilles flere fotballkamper med menn involvert. Derfra kan man ressonere at menn da faller lettere, men det har ikke noe med balansekunnskaper å gjøre.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Hehe, den påstanden ts kommer med tror jeg ikke mye på. I fotball er det mange ytre (og indre) påvirkninger til at man faller. Menn spiller også mer fysisk.

Skal man vurdere balanseferdigheter i idrett mellom kjønn, så er turn en bedre referanseidrett. Muskler påvirker også god balanse.

Du kan finne kvinner som har svært god balanse, samtidig også mange menn. Å gjøre en undersøkelse på dette basert på det man ser på gjennom en kvinnelig og mannlig cupfinale er nok ikke god nok dokumentasjon.

Generelt tror jeg balansen blant fotballspillere er omtrent likestilt, men flertallet menn faller oftere av andre grunner (skuespill) også fordi det spilles flere fotballkamper med menn involvert. Derfra kan man ressonere at menn da faller lettere, men det har ikke noe med balansekunnskaper å gjøre.

Hva du tror bryr jeg meg ikke om

Men faktum er at i kvinnens finale var det bare 1 kvinne som falt over. I mennenes finale var det mye flere.

Skrevet

Du kan garantert ikke ta slike slutninger.

For det første spiller mennene tøffere, de takler hardere og tar mer sjanser. For det andre har de større kropp, og da mer masse i bevegelse når man skal svinge, stoppe, o.l.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Siden du bruker fotball som referansegrunnlag så møter jeg deg på samme banehalvdel.

I cupfinalen for kvinner så jeg kun ett tigersprang fra en målvakt.

I cupfinalen for menn så jeg mange flere. Betyr det at menn er mer smidige og reaksjonsterke enn kvinner?

• Liker 1
Gjest grapefrukt
Skrevet

Balanse oppnås ved trening, ergo spiller kjønnet ingen rolle.

I teorien kan hvem som helst trene seg opp i balanse og du kan ikke dømme denne forskjellen mellom kvinner og menn på grunnlag av en fotballkamp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...