Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt litt sminke på parfymeriet som har egen MAC avdeling på Oslo City.

Med en gang jeg kommer inn i butikken henger de seg på meg - og virker ganske sure. Jeg får liksom ikke "lov" til å se på noe selv, når jeg spør om en passende øyenskygge etc så virker det som om de ikke har tålmodighet til å se hva man faktisk passer - men vil bare ha det unnagjort raskest mulig.

Dersom jeg forklarer at "kanskje den fargen er litt for hard/mørk" - så er det liksom lite imøtekommenhet på å være serviceinnstilt.

Føler egentlig at de har hatt mye butikktyveri, og at de mistenker alle kunder for å være potensielle naskere......siden de er så skeptiske om man vil titte litt selv først.

Og kaka ble bare toppet når den ene ekspeditøren krevde (jammen kan jeg iallefall få lov til å fortelle om det eller??)at jeg skulle høre historien om deres nye julekort som gikk til inntekt for barn med HIV/AIDS- og når jeg svarte at "jeg støtter andre organisasjoner"(noe jeg gjør, både frivillig, som ansatt og via penger) så svarte hun bare "jammen, de barna dør altå"........ :lete:

Bare meg som har uflaks eller?

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida!!! Jeg dropper også å gå inn dit. Skjønner ikke at det kan være slik...... :snurt:

Skrevet

Samme problem i Trodheim! Går aldri inn på parfymeriet i Trondheim som har egen Mac avdeling, veldig lite hjelpsomme og serviceinnstilte, føler meg aldri til bryderi når jeg er der... :sjenert:

• Liker 3
Skrevet

Send en mail til butikksjefen og forklar problemet, en god butikksjef skal ta slike tilbakemeldinger alvorlig! Eventuelt send en mail til hovedkontoret i Norge for slikt skal ikke være faste innslag i en butikk. Hilde Christina sendte mail til MAC i Bergen om at leserne hennes opplevde dårlig service, de endret seg på flekken, så verdt å prøve :)

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

jeg liker heller ikke den på oslo city. ikke i det heletatt.

Skrevet

I hvilken butikk som fører mac får man god service i?

Frister ikke å teste ut den på Oslo City dersom det er gjengs behandling av kundene.

Skrevet

Har vært der et par ganger, og selv om de er veldig pågående så har jeg ikke opplevd det så ille som deg. De har for det meste vært hyggelig og utstrålt et ønske om å hjelpe når jeg har vært der.

Men jeg tror jeg hadde blitt mektig irritert om jeg hadde opplevd det der med julekortene - synes absolutt du burde sende en mail som andre her foreslår.

Skrevet

Samme problem i Bergen! Jeg føler ikke nødvendgvis at de ønsker å bli kvitt meg så fort som mulig, men de er så pågående, og det går ikke an å gå gå i fred. Og så er de ikke flinke heller.

Føler at det virker som de jobber på provisjon.

Jeg går ikke inn på MAC lenger.

Skrevet

Nå har jeg ikke vært innom i Bergen på en stund, er de blitt masete og frekk igjen? Damn!

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg var innom MAC-butikken i Strandgaten i Bergen for første gang denne uken, og det var heller ingen storveis opplevelse. Damen enset meg ikke da jeg kom inn, hun var opptatt med å prøvesminke en kunde (når det er en liten, intim butikk er det normal service å vise med en hilsen eller et smil at man registrerer en kundes ankomst, mener jeg), og da jeg tok kontakt med henne, spanderte hun ikke et smil engang. Jeg spurte om de hadde flytende sort eyeliner i penneform. Uten å egentlig svare gikk hun bort til en vareskuff, hentet et eksemplar, og gikk bort til kassen. Jeg måtte nesten stanse henne før hun slo varen inn, jeg ville jo gjerne få se på den og sjekke at "tuppen" på pennen var i passe størrelse før jeg betalte 180 kroner..

Idet jeg forlot butikken, sto det to damer og kikket på et utstillingsbord ved utgangen hvor det var stilt opp butikkens nyheter eller julekolleksjon eller hva det nå var. En av dem falt tydeligvis for en øyenskygge, og spurte MAC-damen høflig: "Har dere denne skyggen inne?". Da svarte MAC-damen "ja, vi har da det.." i en sånn oppgitt tone som sa tydelig at det var et dumt spørsmål, selvsagt har de varen inne når de reklamerer for den :roll:

Neste gang handler jeg på nett.

• Liker 6
Skrevet

Er man innom parfymerier vil som regel én av to ting skje: enten blir du ikke enset/sett ned på eller så blir du angrepet og får aldri fred. Det er min erfaring, og grunnen til at jeg ikke handler på slike steder lengre. Det eneste stedet som har vært greit å besøke her i Tromsø er Make Up Store, butikken er veldig liten men jeg ble ikke plaget etter at jeg sa jeg bare ville titte.

Når jeg var i Praha så jeg tilfeldigvis en ren MAC-butikk, og fikk god hjelp der. De viste engasjement uten å være påtrengende, selv om det var litt vanskelig å kommunisere siden de ikke var så flinke i engelsk.

Skrevet

Det du beskriver Cosette er en av de tingene som den butikken har fått klage på tidligere, blandt annet fra meg. Min første erfaring med butikken var at de var to på jobb, en som la sminke på en kunde og en som gav en kunde hjelp til å finne noe. I den knøtlille butikken var det da også 5-6 andre kunder som bare sto der rett opp og ned da ingen av de ansatte enset dem. Ikke ett hei, ikke ett smil, ikke det minste forsøk på i vise at de var blitt sett. Flere hadde allerede stilt seg i kø ved kassen, men null ble gjort fra de ansattes side. Jeg forstår at det er en liten butikk og at de hadde kunder de allerede holdt på med, men det er virkelig lov å si til kunden du hjelper "unskyld meg, er det greit om jeg bare tar kassen ett lite øyeblikk" når du er underbemannet på jobb. Man MÅ kunne se kundene og tilpasse seg kundetrykket når det trengs. MAC i Bergen skjerpet seg veldig en periode etter å ha fått klager (Som skrevet, HC sendte blandt annet mail ang. dette til dem), men det ser ut til at de er tilbake til scratch nå, noe som virkelig er synd!

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med de i Trondheim etter at jeg satte dem på plass. En jentunge med blå øyeskygge opp til brynet og foundation i feil nyanse bør ikke bli hoven til en kunde som hun merker kan faget make up.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med de i Trondheim etter at jeg satte dem på plass. En jentunge med blå øyeskygge opp til brynet og foundation i feil nyanse bør ikke bli hoven til en kunde som hun merker kan faget make up.

LIker meg ikke helt der, jeg heller. Men det har tross alt blitt bedre på Estetique, de gamle damene som jobbet der før var helt forferdelige. Det ble bedre da de fikk MAC og nytt personell, men de kan fortsatt bli bedre.

En gang jeg var der og ba om hjelp, kunne jeg ikke få det fordi de to som jobbet der var opptatt med å sminke hverandre. Hun ene hadde neglelakk som ikke var tørr, derfor måtte jeg bare vente. Syns sånne ting blir for dumt, jeg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har regelrett fått FEIL informasjon om et produkt på Oslo City, men jeg er fornøyd med Glasmagasinet :jepp:

Skrevet

Var innom der sist jeg var i oslo. Tenkte at nå skal jeg unne meg et bedre pudder for en gangs skyld :P Ellers kjøper jeg bare pudder fra Isadora. Så sa jeg skulle ha pudder til fet hud. Værste puddere jeg noen gang har eid. Etter noen gangs bruk, danner det seg et steinhardt lag på toppen av puddere, som jeg må skrape bort med q-tips :o Var ikke mye beregnet til fet hud! Så det dyre pudderet de anbefalte på det sterkeste ligger i skuffen mens jeg er gått tilbake til isadora som jeg forøvrig er meget fornøyd med :P

Skrevet

Hvilke folk er det de ansetter på MAC da?! Stort sett negative opplevelser å høre om jo...

Selv så var jeg på taxfree på gardermoen tidligere i år, og skulle se på disse MAC-produktene. Gikk bort til den avdelinga der da, men der står jammen meg de to jentene som jobbet der å sminket seg midt i butikken!! Sto der å tok på seg mascara og øyenskygge liksom.. Og de enset jo ikke meg som sto å så på produktene. Sto der litt liksom for å se om de kansje hadde tid til å hjelpe meg, men neida de var jo så opptatt med å få sminken på plass.

Bra kundeservice gitt:)

• Liker 1
Gjest Sunshine23
Skrevet

Jeg var på pafymeri i Kr.sand. Kan ikke si jeg er så veldig imponert da. Det tok ikke 5 sekunder enn gang før hun som jobbet der heiv seg over meg og begynte å anbefale meg masse ting som jeg ikke skulle ha. Jeg skulle kun ha en øyenskygge og det sa jeg klart i fra om. Men allikavel begynte hun å anbefale meg ting jeg overhode ikke trengte. Da jeg sa nei takk, så ble hun skikkelig fornærmet :snurt: Jeg gidder å ikke kjøpe pudder til 400kr når jeg ikke trenger det. Hjelpes meg

Har en venninne som var på den MACbutikken i Oslo og der var de visst veldig lite imøtekommende.

Skrevet

Huff det er ille når ekspeditørene skal være så pågående og lite nøye.

Var på Mac butikken i Bergen for noen uker siden, og der er de service instilte og lar deg kikke om du vil det. I tillegg er de flinke på å anbefale. Er meget fornøyd med contour pudderet jeg kjøpte.

Skrevet

MAC er den eneste butikken hvor personalet har klart å få meg til å skamme meg over å bruke en del penger. Jeg bor ikke i nærheten av MAC, så når jeg først er der kjøper jeg litt. Det er noe med måten de oppfører seg på som nesten får meg til å rødme og be om unnskyldning for å ha kjøpt mer enn en øyeskygge. Og det er jo imponerende i seg selv, butikker flest ønsker jo gjerne å selge. Nei, jeg hater å handle på MAC. Takke meg til netthandling og MUS.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...