AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 "To 14-åringer ble forrige uke utvist fra Palm Bay Southwest Middle School i Florida.Grunnen var at de hadde gitt hverandre en klem. Og på denne skolen er dette uhørt" Dette må være noe av det sykeste jeg har lest.På den skolen og i det distriktet er det altså ikke lov til å kysse,klemme eller leie hender. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3267335.ece
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Kyssing skjønner jeg. Leie hender og klemme er litt spesielt, men ikke helt uforståelig i den amerikanske kulturen. Det er enklere for skolen å ha et forbud mot det, enn at noen få foreldre skal bli sinte for at skolen godtar det.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Dette må være noe av det sykeste jeg har lest.På den skolen og i det distriktet er det altså ikke lov til å kysse,klemme eller leie hender. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3267335.ece ...jøss...og de var ikke muslimer engang? 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Vel hva annet kan du vente av en skole i Midtøsten.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Vel hva annet kan du vente av en skole i Midtøsten. Det var i USA. Så vidt jeg vet så er ikke USA i midtøsten. 5
Vulpes Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Det er nesten så jeg ikke helt klarer å tro på at dette er sant..? Det er jo helt absurd. Barn skal ikke læres opp til at det å holde hender eller å klemme er galt eller tabubelagt. Jeg klemmer alle vennene mine, og da vi var yngre pleide også flere av oss å holde hender. Synes heller ikke at kyssing skal være forbudt på skoler, men det er nå så.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 hehe, på en skole ei venninne av meg gikk på var det forbudt å danse på juleballet fordi det ble sett på som stående sex - og det var her i Norge for bare noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 hehe, på en skole ei venninne av meg gikk på var det forbudt å danse på juleballet fordi det ble sett på som stående sex - og det var her i Norge for bare noen år siden. Det arrageres ikke skoleball på den skolen, fordi dansing er stående sex. Jeg har gått der selv. Det er en høyt ansett privatskole i Oslo.
Gjest _La Femme Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 Ikke rart det oppfostres psykopater i verden, når man ikke en gang får vise kjærlighet og omsorg offentlig lenger. 1
Mamma1 Skrevet 6. november 2011 #11 Skrevet 6. november 2011 På veldig mange skoler i USA har de forbud mot PDA, public display of affection. Reglene er der for en grunn, og regler skal gjelde alle.
Kara W Skrevet 6. november 2011 #12 Skrevet 6. november 2011 På veldig mange skoler i USA har de forbud mot PDA, public display of affection. Reglene er der for en grunn, og regler skal gjelde alle. Og hva er grunnen til den regelen? 3
Gjest "gjest" Skrevet 6. november 2011 #13 Skrevet 6. november 2011 På veldig mange skoler i USA har de forbud mot PDA, public display of affection. Reglene er der for en grunn, og regler skal gjelde alle. Og hva er grunnen til den regelen? Ja, vi er flere som lurer. ---------------------- Ungdommene må få gi hverandre en kose hvis de ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #14 Skrevet 7. november 2011 Det arrageres ikke skoleball på den skolen, fordi dansing er stående sex. Jeg har gått der selv. Det er en høyt ansett privatskole i Oslo. Da snakker vi ikke om samme skole.
Savagedlight Skrevet 7. november 2011 #15 Skrevet 7. november 2011 Ja, vi er flere som lurer. ---------------------- Ungdommene må få gi hverandre en kose hvis de ønsker det. Jeg spekulerer i at det kan være fordi mye av amerikansk kultur anser slikt for en privatsak som ikke hører offentligheten til. Litt mer rigid enn her f.eks, hvor folk kan stå og tungekysse midt i et kjøpesenter og skumpe borti alle rundt seg uten at folk løfter et øyenbryn engang.
Mamma1 Skrevet 7. november 2011 #16 Skrevet 7. november 2011 Den største grunnen er nok at en skole er en skole, det skal man lære, ikke kline og kose. Noe annet er vel alle tenåringgraviditetene. 1
Gjest _La Femme Skrevet 7. november 2011 #17 Skrevet 7. november 2011 Den største grunnen er nok at en skole er en skole, det skal man lære, ikke kline og kose. Noe annet er vel alle tenåringgraviditetene. Er dette noe du finner på ut fra ditt eget hode, eller har du konkrete kilder på dette? 1
Gjest BabyBlue Skrevet 7. november 2011 #18 Skrevet 7. november 2011 Den største grunnen er nok at en skole er en skole, det skal man lære, ikke kline og kose. Noe annet er vel alle tenåringgraviditetene. Er ikke slik at folk går på dassen og puler i friminuttet. Synes det bare er bra at unge får lov til å vise følelser ovenfor hverandre på skolen her i Norge. En klem eller et kyss før en muntlig eksamen kan gjøre dagen SÅ mye bedre.
sebastianen Skrevet 7. november 2011 #19 Skrevet 7. november 2011 På veldig mange skoler i USA har de forbud mot PDA, public display of affection. Reglene er der for en grunn, og regler skal gjelde alle. Og jeg som trodde PDA var "Personlig digital assistent " sånn en liten håndholdt sak som kan sende og motta data . hmmm jaja .
Chiyo Skrevet 7. november 2011 #20 Skrevet 7. november 2011 Det står i håndboken til skolen at PDA ikke er lov. Kyssing er en dag utvisning, men klemming og holde hender straffes med utvisning i skoletiden. Altså de ble ikke utvist, men fikk "in school supspension" som betyr at de må gå på skolen, men de får ikke ha vanlige timer. Da jeg gikk på skole i USA var det en lærer som alltid hadde med elever som hadde in school suspension og de måtte gå til alle timene han hadde og sitte å se i en vegg i timen foran de andre elevene, og de fikk bare pause når læreren hadde pause. http://www.myfoxorlando.com/dpp/news/brevard_news/110311-students-suspended-for-hugging 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå