AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Noen her om har noen tips å komme med til reisedestinasjoner i Italia? Vi tenker vel en ukes tid. Vi vil gjerne oppleve den romantiske landsbygden med kanskje tilgang til strand, gode (ikke overpriset) restauranter og koslige cafeer/barer. Samtidig vil vi ha tilgang til en fin storby for å oppleve litt shopping og de "typiske" turistmålene der. Noen som vet om noen steder hvor man kan kombinere dette med en buss eller togtur imellom en fin by og en avslappende landsby/kystby? Googler men det er jo så MYE :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Jeg hadde dratt til Sardinia, hvis jeg var dere. Masse kyst og bademuligheter, samtidig som byene er hyggelige og ikke alt for turistifiserte. Øya er ikke større enn at man kan kjøre bil eller ta toget over alt. I tillegg har de den beste vinen jeg vet om.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Jeg hadde dratt til Sardinia, hvis jeg var dere. Masse kyst og bademuligheter, samtidig som byene er hyggelige og ikke alt for turistifiserte. Øya er ikke større enn at man kan kjøre bil eller ta toget over alt. I tillegg har de den beste vinen jeg vet om. Husker jeg så et program med Rick Stein da han var på Sardinia og det så veldig koslig ut! Tror jeg må sjekke ut det som reisemål. Takk for tipset Ts.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Jeg tenkte med en gang på den lille byen de dro til i en dobbeltepisode av Alle Elsker Raymond! Har du sett den? Det så ut som en utrolig koselig liten by. Jeg husker at det var sjø der og byen var den visst ikke så langt fra Roma heller. Jeg googlet! : Italy I and II, were shot in location in Anguillara, a small fisherman's village on Lake Bracciano, about 45 minutes drive NW from Rome. Sorry, I do not know how to post my own reply so I m using this reply and adding to it. I live in Anguillara, it is a beautiful village on the lake Bracciano. If you want to see the authentic locations of where Raymon stayed you can go the the Bed and Breakfast called Domus Angularia www.domusangularia.com It is a wonderful totally affordable place and Daniela and Antonio, the owners, will give you a tour about Raymond and what he did when he was there in Anguillara! Let me know if you have questions [email protected] Ciao Read more: http://wiki.answers.com/Q/Where_in_Italy_is_the_Italian_episode_of_everybody_loves_Raymond_set#ixzz1cv8PDsoQ --------------------------------------- Jeg youtubet også, og hele episoden ligger der! Nå er det jo ikke en så kongebra serie, men akkurat den var utrolig koselig! Anbefaler deg å se den, du kommer til å få lyst til å dra dit
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Jeg tenkte med en gang på den lille byen de dro til i en dobbeltepisode av Alle Elsker Raymond! Har du sett den? Det så ut som en utrolig koselig liten by. Jeg husker at det var sjø der og byen var den visst ikke så langt fra Roma heller. Jeg googlet! : Italy I and II, were shot in location in Anguillara, a small fisherman's village on Lake Bracciano, about 45 minutes drive NW from Rome. Sorry, I do not know how to post my own reply so I m using this reply and adding to it. I live in Anguillara, it is a beautiful village on the lake Bracciano. If you want to see the authentic locations of where Raymon stayed you can go the the Bed and Breakfast called Domus Angularia www.domusangularia.com It is a wonderful totally affordable place and Daniela and Antonio, the owners, will give you a tour about Raymond and what he did when he was there in Anguillara! Let me know if you have questions [email protected] Ciao Read more: http://wiki.answers.com/Q/Where_in_Italy_is_the_Italian_episode_of_everybody_loves_Raymond_set#ixzz1cv8PDsoQ --------------------------------------- Jeg youtubet også, og hele episoden ligger der! Nå er det jo ikke en så kongebra serie, men akkurat den var utrolig koselig! Anbefaler deg å se den, du kommer til å få lyst til å dra dit Jo,den har jeg sett Utrolig koslig sted ser det ut til. Ser for meg at det er slik over hele Italia men det er nok ikke.. Så vanskelig det skal være å finne ut hvor man vil dra om man vil dra litt utenom de typiske storbyene. Luksuproblem kan man vel kalle det
Gjest Heloise Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Jeg har besøkt Pordenone, Venezia og Trieste. Jeg likte de stedene godt. Det var med en fritidsklubb for noen år siden, men reiser med glede tilbake!
gard Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Hei Jeg var i Bologna ifjor og det var fint (selv om det ikke var noen strand). Her er et reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/Bologna_italy_trip_report.htm . Ellers er Toscana flott og vi koste oss i en by som heter Castellina in Chianti. Her er et reisebrev fra den turen http://gardkarlsen.com/tuscany_italy_travelogue.htm . Lykke til med planleggingen :-)
marsy Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Byer som er kan anbefales nær Roma: Orvieto Santa Marinella (ved kysten) Sperlonga (ved kysten) Mine absolutt favorittbyer i hele Italia (så langt) er Orvieto, Cortona og Montepulciano
Commodore64 Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Mellom Genoa, Pisa og Livorno er det utrolig fint å kjøre langs kysten. Mange serverdigheter, det er en slags sti med tre eller fire vakre småbyer som er en kulturskatt. Husker desverre ikke hva det heter, men det kan du sikkert finne ut av. Har vært mye i Italia og dette er den fineste opplevelsen jeg har hatt der. Er veldig glad i Toscana-kysten.
Viljaa Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 Jeg kan prøve: Nord: hva med Cinque terre langs liguriakysten? Det er riktignok litt turistifisert, men ved god grunn, byene er utrolig vakre, og ligger på verdensarvlisten. Her får du opplevd idyllisk landsbygd, vakker natur og mye å skrive hjem om. Landsbyene er små, så det kan kanskje være dyrt/vanskelig å finne overnatting, men det går tog mellom både disse og andre små og store byer i området, så en praktisk løsning kan være å overnatte i en annen by i nærheten. Togreiser mellom de går kjapt og effektivt. Nærliggende byer er Genova og Milano dersom dere ønsker shopping. I sør: landsbyene langs amalfikysten og sørover fra napolibukta. Ved napoli finns det mye vakkert! Noen av stedene (feks. Capri) er ikke til å anbefalle pga. Syke priser og stor turistpågang, men det er også mange utrolig vakre steder. Napoli ligger som nevnt rett ved, og selv om byen kanskje har et litt frynsete rykte pga. Mafia og fattigdom, så synes jeg også den har sin sjarm. Det er også mye utfluktsmuligheter som pompeii og vesuv. Begge disse områdene har grei tilgang til strender. Det finns kanskje ikke så mange store, og ofte er det kanskje flytebrygger istedet osv. Så det spørs kanskje hvor mye tid dere har tenkt å bruke på stranda. For all del så går det godt an å ta seg noen timer, men er det BADEferie man skal på tror jeg man må dra til steder som speialiserer seg mer på det.
LunaLuna Skrevet 12. november 2011 #11 Skrevet 12. november 2011 Jeg anbefaler Verona på det sterkeste! Jeg var der med kjæresten min i sommer og det er en så utrolig fin by, skikkelig romantisk italiensk med fantastisk mange gode restauranter og byen er samtidig så stor at det er masse å finne på. Det er enkelt å ta seg en dagstur til Venezia derfra eller opp til Gardasjøen. Og kort vei for å besøke fine vingårder! Du burde absolutt dra dit!!
tinywiny Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Jeg anbefaler Taormina! Der er det utrolig flott, Google det så ser du pics. Fantastisk mat og ikke ødelagt av turisme, ikke en macdonnalds i sikte <3
zuperduper Skrevet 29. november 2011 #14 Skrevet 29. november 2011 Noen her om har noen tips å komme med til reisedestinasjoner i Italia? Vi tenker vel en ukes tid. Vi vil gjerne oppleve den romantiske landsbygden med kanskje tilgang til strand, gode (ikke overpriset) restauranter og koslige cafeer/barer. Samtidig vil vi ha tilgang til en fin storby for å oppleve litt shopping og de "typiske" turistmålene der. Noen som vet om noen steder hvor man kan kombinere dette med en buss eller togtur imellom en fin by og en avslappende landsby/kystby? Googler men det er jo så MYE :gjeiper: Ett forslag er at dere reiser til byen (stedet?) Grado som ligger et par timers togtur fra Venezia. Ved å bo der får man både kombinert strandliv, liten, koselig by - og besøke Venezia. Ett annet forslag er byen Sorrento som ligger i nærheten av Napoli. Sorrento er en nydelig by, Amalfikysten er like ved - og storbyen blir representert ved Napoli.
Aviale Skrevet 29. november 2011 #15 Skrevet 29. november 2011 Har lyst til å ta en backpackingtur til Italia en gang, så følger denne
gira97 Skrevet 30. november 2011 #16 Skrevet 30. november 2011 gardasjøen ! Fantastisk plass. Også må du reise til Venezia !!
MissStiles Skrevet 30. november 2011 #17 Skrevet 30. november 2011 Kan anbefale både Roma og Firenze!! Flotte byer med veldig mange severdigheter og shoppingmuligheter!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå