Gå til innhold

Regne ut stillingsprosent som lærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt som 100% fast lærer i småskoletrinnet.

I min arbeidsplan står det at jeg har 1687,5 arbeidstimer per år.

Undervisningstimer per år er 741 (19,5 t/uka)

Arbeidsplanfestet tid per år er 1300 timer. Minus planlagte årstimer 95,5t blir dette 1204.5 årstimer til ukentlig tilstedeværelse for hele året.

Tid til for/etterarbeid osv per år er 387,5 timer

Det er 38 uker jobb på ett år.

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor mye f.eks 60% stilling vil utgjøre i antall timer i uka for meg?? Jeg skjønner ikke noe av alle disse tallene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I 100 % stilling skal du i snitt jobbe 43,4 timer i uka. 19,5 av disse er undervisningstid. Totalt 33,5 timer utgjør den bundne tiden som rektor har styringsrett over. De resterende 10 timene disponerer du selv.

I en 60 % stilling skal du i snitt skal du jobbe 26 timer i uka. Av disse utgjør 11,7 timer undervisning. 60% tilsvarer 3 fulle dager på jobb, eventuelt kortere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig 60 % stilling er på 22,5 timer/uke.

Jepp, men lærernes arbeidsuke er mer enn 37,5 timer. Den er på 43,4 timer (i snitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg stiller deg et annet spørsmål, men bare lurer på hvorfor du bare har 19,5 timer i uken, når vanlig er 26 før noe er trekt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg stiller deg et annet spørsmål, men bare lurer på hvorfor du bare har 19,5 timer i uken, når vanlig er 26 før noe er trekt av?

Er ikke 19,5 timer vanlig for 100% stilling da? Det sa de ihvertfall da de ansatte meg..

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager om jeg stiller deg et annet spørsmål, men bare lurer på hvorfor du bare har 19,5 timer i uken, når vanlig er 26 før noe er trekt av?

19,5 timer er de timene du er i undervisning (er i klasserommet med elever). I tillegg til dette kommer det for- og etterarbeid, møter, skole-hjem-samarbeid osv. Da kommer man opp i en total på 43.4 timer. Ca. 10 timer i uka disponerer læreren fritt og kan velge å sitte hjemme eller et annet sted å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 19,5 timer vanlig for 100% stilling da? Det sa de ihvertfall da de ansatte meg..

-TS

Jepp, 19,5 timer er vanlig undervisningstid for en lærer i 100 % stilling.

Jeg underviser på ungdomstrinnet og har 14 timer undervisning i uka. Grunnen til at jeg har litt mindre undervisning er at jeg har 2 timer mindre undervisning på grunn av andre funksjoner jeg har på jobb, samt 1,5 time mindre i uka fordi jeg er kontaktlærer. De siste to timene nedslag har jeg fordi jeg underviser i fagene norsk og engelsk som fører til mindre undervisningsplikt fordi det er tunge rettefag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har 26 undv. Timer i uken på full stilling. Nå jobber jeg 80% og har 20 undv. Timer i uken. Jeg jobber på mellomtrinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, for de jeg kjenner har mellom 23,5 og 26 timer på småskoletrinnet, og da snakker jeg om undervising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har 26 undv. Timer i uken på full stilling. Nå jobber jeg 80% og har 20 undv. Timer i uken. Jeg jobber på mellomtrinnet.

Ah, jeg regner alt i klokketimer. 19,5 klokketimer er det samme som 26 undervisningstimer a 45 minutter. Glemmer at mange fremdeles regner i 45 min enheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar.

Men om jeg har bundet tid til f.eks kl 15 hver dag, så betyr vel ikke dette at fordi om jeg har 60% stilling og er ferdig mye tidligere, så må jeg uansett sitte til kl 15 fordi det er min bundne tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt tenkt så er jo 60% at du jobber 3 dager i uken istedet for 5 dager i uken. Om du får det så tilrettelagt er umulig å si, men den bundne tiden vil bli påvirket av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt tenkt så er jo 60% at du jobber 3 dager i uken istedet for 5 dager i uken. Om du får det så tilrettelagt er umulig å si, men den bundne tiden vil bli påvirket av dette.

Av diverse grunner, er dette tenkt som 60% hver dag. Altså jobbe i 60% stilling de 5 dagene i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar.

Men om jeg har bundet tid til f.eks kl 15 hver dag, så betyr vel ikke dette at fordi om jeg har 60% stilling og er ferdig mye tidligere, så må jeg uansett sitte til kl 15 fordi det er min bundne tid?

Da vil din bundne tid hver dag bli 60 % av det en 100 % stilling tilsier. Jobber du 60 % så jobber du 60 %. Her må arbeidsgiver inn og gi deg en egen arbeidstidsavtale hvor dette blir spesifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...