Gå til innhold

En dårlig psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt min første time hos psykolog på grunn av deperasjon.

Før timen leste jeg på nettet for å forberede meg, og leste at du kjenner det godt etter første time hvis du har hatt en god psykolog, for h*n presser ting ut av deg og lærer deg at det må bli vondt før det blir godt.

På grunn av dette var jeg mentalt forberedt på at det kom til å bli tøft, spesielt siden jeg ikke er noe glad i å prate om følelser og tanker, ivertfall ikke med fremmede.

Den mannen jeg prata med var hyggelig, det var helt ok kjemi, og jeg følte jeg fikk prate. Av og til kom han med spørsmål til meg, men det ble mest prating fra min side, mens han noterte ting ned.

Men det ble liksom ikke så hardt som jeg trodde det skulle bli. Jeg gråt ikke, følte ikke noe trang engang (noe jeg definitivt gjorde da jeg var hos legen og ble vurdert), og jeg følte ingenting da jeg dro ut derfra. Ingen sorg, ingen lettelse, følte ikke at jeg hadde fått følelsene mine klemt ut av meg, slik jeg leste om. Jeg var bare nøytral.

Så jeg lurer på; skal det være sånn? Er det en dårlig psykolog om jeg ikke kjenner noe spesielt etter første time? Jeg tenker jo at jeg skal gå til han noen ganger, vil ikke gjøre opp en mening etter bare en time.

Men hva mener dere? Hva kjennetegner en god psykolog? Og en dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende han tar det veldig rolig den første timen, sånn at man ikke skal føle seg presset? Kanskje du kjenner det du forventet deg, neste gang?

Gjest Michelle82
Skrevet

Første timen er often sånn 'bli kjent time'. Sånn at psykologen får greie på hva du sliter med, hva du vil forebedre, hva du tenker om å gå i terapi, osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...