Gå til innhold

Kafé på Gardermoen - før sikkerhetskontroll

Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Er det noen som vet om det er noen kaféer på Gardermoen, før man går gjennom sikkerhetskontrollen?

Skal treffe ei venninne der i morgen før hun reiser videre med fly.

Jeg skal altså ikke med fly så jeg kommer jo ikke gjennom sikkerhetskontrollen.

Håper noen har et raskt svar :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, er flere, en stor kafe ligger midt i innsjekk området i 2 etasje der, du kan ikke misse det rett og slet :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest SmurfeLurfen

Ja, er flere, en stor kafe ligger midt i innsjekk området i 2 etasje der, du kan ikke misse det rett og slet :)

Så bra!

Hjertelig takk for raskt svar :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde

Jeg tenkte også på Peppes og de har samme priser der som ellers. Sist jeg var på Gardermoen spise vi så mye vi ville for kr 99,-

Lenke til innlegg
Del på andre sider
challenger

Jeg tenkte også på Peppes og de har samme priser der som ellers. Sist jeg var på Gardermoen spise vi så mye vi ville for kr 99,-

Ja akkurat der er vel den plassen de har "normale" priser pga at de er en kjede. Men de andre spiseplassene der er overpriset til gangs!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hjertesukka

Hei!

Er det noen som vet om det er noen kaféer på Gardermoen, før man går gjennom sikkerhetskontrollen?

Skal treffe ei venninne der i morgen før hun reiser videre med fly.

Jeg skal altså ikke med fly så jeg kommer jo ikke gjennom sikkerhetskontrollen.

Håper noen har et raskt svar :D

Trodde heller ikke at man kom igjennom sikkerhetskontrollen uten billett og pass, men sist jeg fulgte ei venninne med barn, fikk jeg også komme gjennom! Trodde ikke mine egne ører.

Jeg fulgte henne og barnet helt til flyavgangen, innenlands, og det gikk også greit tilbake igjen. Kjøpte med meg en billig deodorant på veien. :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så lenge det er innlandsflyvinger så tror jeg det er enkelt å komme gjennom sikkerhetskontrollen for å følge folk, utrolig nok. Ei venninne av meg hadde kjæreste i Trondheim, og hver gang hun fulgte ham til fly på gardermoen, fikk hun komme gjennom kontrollen, uten billett eller ID. Det så jeg selv flere ganger, ganske utrolig egentlig :) Det hadde nok ikke gått på utenlands. Eller, hva vet jeg, forresten..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så lenge det er innlandsflyvinger så tror jeg det er enkelt å komme gjennom sikkerhetskontrollen for å følge folk, utrolig nok. Ei venninne av meg hadde kjæreste i Trondheim, og hver gang hun fulgte ham til fly på gardermoen, fikk hun komme gjennom kontrollen, uten billett eller ID. Det så jeg selv flere ganger, ganske utrolig egentlig :) Det hadde nok ikke gått på utenlands. Eller, hva vet jeg, forresten..

Det var sikkert før de nye reglene kom. De kom vel ganske nylig, bare noen måneder siden.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det var sikkert før de nye reglene kom. De kom vel ganske nylig, bare noen måneder siden.

Ja, det var rundt 2008/2009 :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Men man viser da ikke billett og id for å komme gjennom sikkerhetskontrollen :klo: Nå er det riktignok en stund siden jeg har flydd fra Gardemoen, men kan ikke huske å måtte gjøre dette. Går du in på utenlands (der de før sto og sjekket boardingkort) må du imidlertid ta fly videre, for der skal du visstnok ikke kunne komme ut igjen, men kan ikke huske å ha sett noe tilsvarende på innenlands?

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Men man viser da ikke billett og id for å komme gjennom sikkerhetskontrollen :klo: Nå er det riktignok en stund siden jeg har flydd fra Gardemoen, men kan ikke huske å måtte gjøre dette. Går du in på utenlands (der de før sto og sjekket boardingkort) må du imidlertid ta fly videre, for der skal du visstnok ikke kunne komme ut igjen, men kan ikke huske å ha sett noe tilsvarende på innenlands?

Ja, når du går inn på utenlands så er det en dør som går igjen bak deg, og den er det umulig å komme ut av. Skal du ut av utenlands så må du eskorteres av vakter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Litia

De sjekker boardingkort når du går gjennom sikkerhetskontrollen, også på innenlands. :)

Endret av Litia
Lenke til innlegg
Del på andre sider
kanelsnurr

Jo, det er nye regler nå, så man må vise biletten i sikkerhetskontrollen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hjertesukka

Jo, det er nye regler nå, så man må vise biletten i sikkerhetskontrollen.

Da har de vært snille med meg, siden jeg fulgte en med barn, kanskje? Hadde iallefall ikke noe billett, og dette var iår, 2011.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kanelsnurr

Da har de vært snille med meg, siden jeg fulgte en med barn, kanskje? Hadde iallefall ikke noe billett, og dette var iår, 2011.

Det ble i alle fall innført 15. mars i år (i alle fall i teorien). Men er ikke sikkert de har fått helt kontroll på det med en gang da. Jeg flyr sjelden til Garderoen, men det har i alle fall ikke vært noe bra system i Bergen eller Trondheim fordi de ikke har hatt noen kortleser, og mange flyr bilettløst. Men begynner å bli strengere nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Wolfmoon

Jeg har vært gjennom ganske mange sikkerhetskontroller siste året, bare ikke i Norge, og har aldri opplevd å måtte vise boardingkort i sikkerhetskontrollen. Er disse reglene spesielt for Norge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...