Gå til innhold

Mellomblødninger p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Gått på p-piller siden mars, og opplevde i starten endel blødninger "midt på" brettet. Legen sa det ville gå seg til, og i enkelte perioder har alt vært helt etter boka. Men nå, nesten 9 mnd etter at jeg tok første pille, så sliter jeg igjen med mellomblødninger. Det er slitsomt. Svart, seigt blod er ikke akkurat så veldig morsomt. Er dette vanlig, eller bør jeg ta en tur til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve og hoppe over menstruasjon, har fått tips fra gynekolog at det skal hjelpe og normalisere. Det kan også komme av evt sykdommer, så det kan være smart og teste seg. Eller eventuelt bytte til en annen pille, som for eks Loette eller Microgynon. Eller P-ring. Dette har jeg fått anbefalt av gynekolog.

Gjest Villanda
Skrevet

Jeg har akkurat hatt samme problem! Gikk til legen min, og han sa at jeg burde bytte ppiller. Man blir vist plaget med mellomblødninger viss det er for lite hormoner i ppillene man tar i forhold til hva man trenger. Jeg gikk fra Loette til Oralcon, og da ordnet alt seg!

Håper det går i orden for deg :)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ok. Takk for svar. Legen sa hun satte meg på en av de typene med minst hormoner i (mercilon), så da må jeg kanskje ha noe "sterkere".... :)

Gjest Villanda
Skrevet

ganske sikkert! Jeg gikk på Loette, som også har veeeldig lite hormoner. Blødde mye i begynnelsen,men etter et halvt år så normaliserte det seg, og har vært greit i tre år, før det begynte nå.

Så uansett om det normaliserer seg på de du går på nå, så er blødningene en beskjed om at du får for lite hormoner. Håper du får byttet ppiller så du slipper å bli plaget mer nå eller senere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...