Gå til innhold

iPoden som ble FileMaker

jordbær

Anbefalte innlegg

Ok.. en liten frustrasjons-tråd fra jordbær!

Den 11.11 var jordbær flink og kjøpte julegave til sin elskede.

Valget falt på en iPod fra apple.no-s webbutikk. Grunnen var at de var billigst samt at leveringskostnader var inkl. sammen med gratis personlig gravering med laser, på iPoden.

Tiden gikk... og nå på mandag forstod jeg at jeg burde ha fått den.

Når jeg tracet opp pakken min, lå den fortsatt hos TNT i Norge. Og i.flg. sidene dems, hadde de forsøkt å levere pakken til meg.

Jeg ringte TNT. TNT lovet å komme med pakken min. Denne gangen på jobb, iom at de bare leverer på dagtid.

I går, kl 1130 kom pakken min :hoppe: ! ENDELIG!

Satte meg ned på kontoret. Åpnet pakken og.. ut kom en FileMaker Pro 6

Jeg stirret forundret på pakken. FileMaker? Jammen? Det var jo ikke noe iPod?

Jeg sjekket lappene som fulgte med. På kvitteringen fra TNT sto det mitt navn. På kvitteringen fra Apple sto navnet på en ukjent mann. Jaha. Jeg hadde fått FEIL pakke! Dette måtte jeg ringe TNT og klage på.

jordbær ringer TNT. TNT-damen ber meg legge igjen nummer, slik at support-avdelingen kan ringe opp igjen.

Timen går. TNT ringer tilbake og sier at dette er Apples feil. Jeg må ringe dem.

Jordbær ringer apple i Norge. Jordbær blir satt over i telefonkø til en mann. Mannen tar telefonen. Mannen gir jordbær et nytt telefonnummer. Jordbær ringer det nye telefonnummeret. jordbær blir satt på vent. En engelskmann tar telefonen og får panikk når jeg snakker norsk. jordbær blir satt på vent. En ny person tar telefonen. Person nummer to blir frustrert over norsken. jordbær blir satt på vent IGJEN! Og denne gangen overført til en svensk(?) linje. En mann tar telefonen. Jeg presanterer meg. Han snakker engelsk: jeg spør om han snakker norsk, engelsk eller svensk. Han sier engelsk. Jeg forklarer problemet på engelsk og det blir stille i andre enden av telefonen.

På dette tidspunktet var jordbær forbannet.

Jordbær ringer Apple Norge EN gang til. Hun sier "LA MEG SNAKKE MED DEN NORSKE PERSONEN SOM HAR ANSVARET FOR APPLE-SHOP PÅ INTERNETT, NÅ!" jordbær blir satt på vent.

En hyggelig mann svarer. Jeg presanterer meg på nytt og forklarer problemet.

Mannen blir frustrert fordi han ikke har noe med dette å gjøre - MEN.. han skulle snakke med service-avdelingen for meg. For han skjønner jo at det har skjedd noe VELDIG rart her, en plass og fordi det var mange som hadde hatt samme problem som meg.

Han tilbydde meg en ny iPod, men det ville ikke funke IOM at min var lasergravert.. :roll:

Han sa "jeg heter Fornavn Etternavn. Hvis ikke du hører noe i løpet av en uke. RING meg tilbake!"

Jeg var ganske lettet.. Endelig så det ut som om ting skulle skje.

Like etterpå, fant jeg ut at det var Norgessjefen i Apple jeg hadde plaget :oops: . Så jeg hadde en liten anelse om at ting skjedde kjapt.

I går kveld kl 20.00, ble jeg vekt av telefonen.(ALDRI!! ALDRI!! VEKK JORDBÆR MED TELEFONEN NÅR HUN SOVER)

Det var en mann fra service-avdelingen.

Det ENESTE ejg husker fra samtalen, var at han beklagde det som hadde skjedd, men han kunne ikke forstå hvorfor det hadde skjedd, fordi han som skulle ha FileMaker-programmet, hadde fått sitt program for lenge siden. Noe mer av samtalen husker jeg ikke :-?

Så nå håper jeg bare at jeg får iPoden min FØR jul.. :sur:

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apple har bra produkter, men dessverre elendig kundeservice i Norge. En kompis av meg måtte lage et helvets leven for å få fikset en Mac med problemer, og det hele skyltes svært uklare ansvarsforhold internt hos Apple Store. Hørt flere liknende historier også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple har bra produkter' date=' men dessverre elendig kundeservice i Norge. En kompis av meg måtte lage et helvets leven for å få fikset en Mac med problemer, og det hele skyltes svært uklare ansvarsforhold internt hos Apple Store. Hørt flere liknende historier også ...[/quote']

Håper for guds skyld at ejg slipper dette.

Spesielt iom at jeg har involvert Arne Odden, som er norgessjef i apple.. hehe :oops: (var vel ikke helt meningen det da, menmen..)..

Men han var klar over forholdene. Og at det var store problemer med dette. Han skulle heldigvis ta tak i saken selv(ang. dårlig behandling og klager på apple store) fordi det var mange klager for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...