Gå til innhold

EndNote


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som bruker EndNote her og kan gi meg noen tips? Jeg skriver utrolig mange essays i år og har mange referanser å holde styr på. Men jeg bruker veldig få bøker, nesten bare artikler fra akademiske tidsskrift som finnes på nett. Er det meningen jeg skal finne disse igjen i databasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter litt med importfunksjonen. Når jeg gjør online search kan jeg velge mitt universitet, men når jeg importerer skjønner jeg ikke hva jeg skal velge. Den ene referansen ble importert når jeg valgte BIBSYS (eneste jeg hadde hørt om på lista), men de to andre ble ikke importert når jeg valgte BIBSYS. Foreløpig har jeg vel brukt tre ganger så lang tid på å tukle med EndNote som å skrive referansene inn selv.

Aaagh! Og ja, jeg bruker webversjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt EndNote i flere år og er veldig fornøyd. Refererer stort sett til publikasjoner i vitenskapelige tidsskrift og kan som regel importere referansene direkte (en liten fil man kan laste ned når man har funnet referansen). Jeg søker ofte ved hjelp av Google Scholar og univeritetet jeg er tilknyttet har tilgang på veldig mange databaser og tidsskrift. Det er vanlig at Universitet/Høyskole tilbyr kurs i bruk av EndNote - noe å sjekke ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...