Gå til innhold

SURF vaskepulver, tropiske blomster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk noen vareprøver i butikken forrige uke og tenkte at jeg skulle prøve dem nå da. Nå satte jeg på en storvask med dette vaskemiddelet, men begynner å lure på om jeg har gjort en feil. Har vasket mine klær med Neutral i flere år nå, og dette er mitt første vaskemiddel med lukt, og sånn. Parfymert heter det kanskje? Tenk om jeg reagerer skikkelig på det, eller ikke tåler det?

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tåler du ikke parfyme, så reagerer du sikkert på det. Hvis du tåler parfyme så er vel eneste forskjellen at klærne lukter den lukten som er tilsatt vaskemiddelet. Ingen her vet om du er allergisk mot parfymen som er i vaskemiddelet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Surf!

Spesielt den gule (sitrus), men den rosa (blomster) er lukter også friskt. Rent blir det da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sånn prøvepakke for en del måneder siden, men det luktet så sterkt av pakken at jeg tok aldri sjansen på å prøve den en gang. Er ikke allergisk, men liker ikke at det "stinker" av klærne, så jeg foretrekker mest mulig duftfrie produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "stinker" ikke av klærne etterpå. Det gjør det kun hvis du gjør som jeg: brukte det flytende vaskemiddelet som skyllemiddel, fordi jeg ikke leste på flasken før jeg brukte den - men det "stinket veldig godt", det må en jo si... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det "stinker" ikke av klærne etterpå. Det gjør det kun hvis du gjør som jeg: brukte det flytende vaskemiddelet som skyllemiddel, fordi jeg ikke leste på flasken før jeg brukte den - men det "stinket veldig godt", det må en jo si... :fnise:

Marareth - i min nese så "stinker" nesten alt parfymert vaskepulver. Eneste parfymerte klesvaskgreier jeg synes lukter godt er Durance sine produkter, og selv det bruker jeg bare på håndklær og sengetøy for å få litt "utelukt" i det. Alt annet vaskes her i gården med parfymefri Blenda.

(Sikkert like greit med Neutral eller andre uparfymerte midler, altså, men jeg har nå en gang landet på den og er vanedyr.)

Når det er så kraftig lukt fra en liten prøvepakning som det var av den jeg fikk, så sier det meg at det er MYE parfyme i produktet.

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så kraftig lukt fra en liten prøvepakning som det var av den jeg fikk, så sier det meg at det er MYE parfyme i produktet.

Ja det regnet jeg også med da de i reklamen fortalte om nyyyydelig blomsterduft, men jeg forstår at det kan bli litt i sterkeste laget for folk som ikke tåler/liker parfymering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker surf, brukte det da jeg bodde mange år i utlandet. Hvor kjøper dere det i norge? Bor i trondheim så håper noen vet :D

Synes det vasker veldig bra og lukter godt selv, reagerer ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her :)

Jeg brukte ikke hele prøvepakken da jeg vasket, fordi jeg bruker ikke mye vaskepulver. Klesvasken lukter ikke spesielt parfymert, men jeg ble overrasket over hvor godt vasket tøyet var. Mine sorte klær var skinnende sorte, og ikke litt sånn gråaktige som Neutral gjerne har gjort dem. Så halverer jeg prøvepakken, har jeg det jeg er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere det i norge?

Tror at det finnes i de fleste matbutikker etter hvert. Har vel kjøpt mine på Kiwi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett på bunnpris, rema 1000 og coop obs men ikke funnet noe. Vi har ikke Spar og kiwi så skal sjekke med coop butikkene igjen!

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her :)

Jeg brukte ikke hele prøvepakken da jeg vasket, fordi jeg bruker ikke mye vaskepulver. Klesvasken lukter ikke spesielt parfymert, men jeg ble overrasket over hvor godt vasket tøyet var. Mine sorte klær var skinnende sorte, og ikke litt sånn gråaktige som Neutral gjerne har gjort dem. Så halverer jeg prøvepakken, har jeg det jeg er ute etter :)

Det skal godt gjøres å "vaske" grå klær svarte igjen :) Eller misforsto jeg deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å "vaske" grå klær svarte igjen :) Eller misforsto jeg deg nå?

Hei :) Ja, du misforstod litt, eller så formulerte jeg meg bare for dårlig i farta. Det jeg mener er at Neutral har liksom etterlatt en grålig hinne på mine sorte klær, de har virket litt grå og blasse. Jeg merka ikke det før jeg faktisk prøvde et annet vaskepulver nå når jeg prøvde dette Surf pulveret, klærne mine er ikke bare grå-blasse-sorte, de er SKIKKELIG sorte og nesten skinnende sorte. Wow liksom. Jeg har brukt Neutral i mange år, og selv om jeg har fått uparfymerte klær, har jeg jo også fått klær med litt rar farge ser jeg. Ser at det er ei i tråden her som bruker uparfymert blenda feks, tror kanskje jeg skal satse på et litt annet uparfymert merke enn Neutral fremover, litt synd for jeg likte det jo egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...