Gå til innhold

Gutter merker når jeg har eggløsning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er helt vanlig (og topp, spør du meg!)

Det virker om man går på p-piller også, faktisk til den grad at jeg har vurdert å justere syklusen så eggløsningen klaffer med jobb-intervjuer ol. Har ikke gjort det enda, men det er gøy å leke med tanken. :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger nærmere forklaring her.

Menn er merkbart hyggeligere og mer oppmerksomme mot en kvinne som har eggløsning. Antar det er hormonelt. Det overstyrer selvsagt ikke alle andre følelser (har han selv en dårlig dag hjelper det nok ikke stort), men om man har noe vanskelig å diskutere med partneren f.eks., er dagene rundt eggløsning litt bedre enn andre dager.

Akkurat som dagene med PMS er typisk dårlige for tøffe diskusjoner (i allefall om man faktisk vil bli enige til slutt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig ens egen oppfatning av andres reaksjoner som blir influert av hormonene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er feromonene som gjør at guttene blir mer interessert...De "lukter det" på deg. ;) Alle pattedyr er utstyrt med denne mekanismen, og vi mennesker er intet unntak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig (og topp, spør du meg!)

Det virker om man går på p-piller også, faktisk til den grad at jeg har vurdert å justere syklusen så eggløsningen klaffer med jobb-intervjuer ol. Har ikke gjort det enda, men det er gøy å leke med tanken. :lur:

Hvilke p-piller er det du går på som gir eggløsning? P-piller skal jo hindre eggløsning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer det at kvinnen føler seg på sitt mest seksuelle og peneste når de har eggløsning. Det er det guttene legger merke til; At vi selv føler oss bra og pene. Forskere har faktisk tatt bilde av kvinner under eggløsning og menstuasjon og fått folk til å velge hvilket bilde de syns kvinnene var penest. Bildet under eggløsningen ble mye oftere valgt til det peneste bildet. Vi føler oss mer seksuelle og er på det slankeste i syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke p-piller er det du går på som gir eggløsning? P-piller skal jo hindre eggløsning.

Jo, det skal de selvsagt, dårlig forklart av meg. Men man får jo en slags jukse-syklus av p-piller også, så det er vel flere mekanismer som virker inn. Og jeg skal ikke avskrive effekten av egne forventninger heller, for all del. Det interessante er uansett at effekten er merkbar i noen bestemte dager i måneden.

Skulle gjerne sett noe forskning på dette, så er det noen som har lenker til noe sånt, så post! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Det er fordi kvinner gir ut signaler ubevist og menn oppdager disse signaler ubevist.

Det er ihvertfall det jeg tror skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt vanlig (og topp, spør du meg!)

Det virker om man går på p-piller også, faktisk til den grad at jeg har vurdert å justere syklusen så eggløsningen klaffer med jobb-intervjuer ol. Har ikke gjort det enda, men det er gøy å leke med tanken. :lur:

Man har ikke eggløsning når man bruker p-piller. Det er derfor det er prevantivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Dette er helt vanlig (og topp, spør du meg!)

Det virker om man går på p-piller også, faktisk til den grad at jeg har vurdert å justere syklusen så eggløsningen klaffer med jobb-intervjuer ol. Har ikke gjort det enda, men det er gøy å leke med tanken. :lur:

:fnise:

Sorry men du er litt morsom her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er helt vanlig (og topp, spør du meg!)

Det virker om man går på p-piller også, faktisk til den grad at jeg har vurdert å justere syklusen så eggløsningen klaffer med jobb-intervjuer ol. Har ikke gjort det enda, men det er gøy å leke med tanken. :lur:

Hva om intervjueren er ei dame da? :Hehe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Tenker det kan ha en korrelasjon med hva man begynner å se etter og bite seg merke i.

Har det samme når jeg er kåt/føler meg eksepsjonelt bra. Da ser alle jenter på meg med glimt i øyet. Kroppsspråket deres er et helt annet etc. Noe som egentlig bare har noe med at jeg legger merke til helt andre ting enn i normal tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Dette har jeg aldri merka. Og det er ikke ment som "...,så dette tror jeg ikke noe på", det er ment som "...,så FML".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...