Gå til innhold

Uåpnet flaske hvitvin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en flaske uåpnet hvitvin som har stått i kjøleskapet i rundt 6 - 8 mnd. Kostet vel 100 kr., så ingen dyr vin.

Er det mulig å drikke denne nå, eller vil den være gammel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville ihvertfall satsa på det. Nå drikker ikke jeg mye vin, men blir ikke den bare bedre og bedre jo lengre den står? Eller er det bare rødvin kanskje? :klo:

Skrevet

Du må nesten bare åpne den og smake. Sannsynligvis er den helt fin. :)

• Liker 1
Skrevet

Oj, er det usikkerthet rundt det etter SÅ kort tid? Da er det ikke mye håp for min billighvitvin som jeg har hatt i 10 år eller noe...!

Skrevet

Det er ikke all vin som skal stå i mange måneder, noen skal helst drikkes innen tre måneder. Men åpne og smak, du kjenner det fort om den er dårlig :)

• Liker 1
Skrevet

Den var helt fin. :)

Takk for svar.

Gjest Consensio
Skrevet

Selv om vinen kostet en hundrings og er billig, så betyr ikke det at all billig vin er dårlig kvalitet.

Utrolig mange fine viner som også er billige

(hilsen en vinkjenner som er opptatt av å spre det ordet og ba meg skrive dette - jeg selv drikker aldri vin og kunne ikke brydd meg mindre :fnise: )

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er ikke all vin som skal stå i mange måneder, noen skal helst drikkes innen tre måneder. Men åpne og smak, du kjenner det fort om den er dårlig :)

Tremånadersregelen gjeld kartongvin. FLaskevin er laga for å halde seg lenger enn tre månader, sjølv den billige. Dette gjeld vel og merke i Norge, billigvin nedoveri Europa kan ha høgst variabel kvalitet. Kvalitetskontrollen til Vinmonopolet er svært grundig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...