Gå til innhold

Med forventning og glede


Gjest Gladjenten30

Anbefalte innlegg

Gjest Gladjenten30

Jeg tok min siste p-pille 16 oktober.

Det har vært snart to uker med sex som det kan bli barn av. Jeg har sommerfugler i magen, og føler meg nyforelsket i mannen min.

Jeg har aldri følt meg så klar, så spent og nervøs, så forventningsfull.

Det er ikke mange månedene siden jeg tenkte at jobb kommer først. Jeg passer andres barn ofte, og det har raslet i eggstokkene - men at vi skulle bli seriøse prøvere har jeg nesten slått fra meg.

Til å starte, som nybegynner-prøver har jeg følgende leveregler:

- slappe av og merke etter når jeg har lyst på sex, og ta initiativ!

- ta folat, multivitamin og tran hver morgen

- max to kopper kaffe hver dag

- ta paracet hvis jeg har vondt i hodet

Det er det jeg har konkludert med, etter mye lesning om å være prøver. Mannen min er ikke så opptatt av å prate om spenningen i dette, så derfor er dette mitt lille sted å beskrive ferden slik den oppleves for meg.

Med et lurt smil.

Gladjenten30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gladjenten30

Morgenstund med kaffe, og mannen har gått på jobb.

Merker at jeg kanskje er litt overivrig på sexen, med baby i tankene. Det kan kanskje bli litt slitsomt etterhvert, at vi skal "skyte tusenvis av skudd", mens jeg tenker "treff blink nå da". Hehe.

Jeg vet jo at det kan ta futten utav ethvert samliv. Jeg er bare så ivrig! ;)

Det er snodig hvordan jeg har gått fra å bare være sånn halvklar - til spinnvilt klar, etter å ha kastet pillen. Det må være at det mentalt har gått opp for meg hva jeg vil, og at det nå også er mulig. En spennende tid dette, må den bli kortvarig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gladjenten30

I dag har det vært absolutt herlig med helg. Merker jeg har roet meg litt ned i forhold til å ha billigstrimler stående i en lukket boks på badet og at det ikke er så viktig hele tiden å tenke på barn og babyer. Det er nok det sunneste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gladjenten30

Hvordan går det?:)

Sex er det masse av, dessverre har jeg gått over i testemani, som gjør at jeg blir litt rar i hodet... har jo ingen syklus ennå (som jeg vet om), så jeg skuffer bare meg selv ved å ta en billigtest hver dag. Lurer på å kaste resten av dem. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest zeppelin

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Før vi bestemte oss for å bli prøvere hadde jeg en peridoe hvor jeg hadde masse symptomer, tok masse tester og alle ble negative! Jeg holdt på å bli gal av meg selv...

Nå har jeg lagt testene på hyllen og tar det som det kommer! Det var litt vanskelig, men nå redet bare deilig å ikke gå rundt å tenke så mye på det. Nå kommer jeg ikke til å ta test før jeg er sikker på symptomene! Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...