Gå til innhold

Tilbehør til kyllingfilet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte å lage kyllingfilet i dag, og steke den i stekepose med blant annet rosmarin og hvitløk. Tenkte å ha ris til, evt. potetbåter stekt i ovn.

Synes salat er litt kjedelig å ha som tilbehør, så jeg trenger tips til andre grønnsaker/tilbehør som passer.

Forslag? :goodbye:

(Kan nevne at vi ikke er glade i sopp, mais eller asparges, og samboeren min liker ikke spinat (dumme mannen :fnise: ))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager wok av brokkoli, paprika, vannkastanje og gulrot. Enkelt, sunt og godt :)

Skrevet

En skikkelig risotto er godt til stekt kylling, synes jeg - da får du både ris, grønnsaker og "saus" i ett. Feks denne med fennikel:

http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Pasta-og-risotto/Risotto/Risotto-med-spinat (spinaten kan byttes ut med hakket bladpersille).

Safranrisotto er også godt. I begge tilfeller kan du feks lage ovnsbakte tomater i tillegg.

En annen mulighet som passer godt til kylling med urter og hvitløk er potetmos av mandelpoteter, sellerirot og pastinakk. Og så i tillegg feks kokte grønne bønner (og gjerne ovnsbakte tomater her også), eller (selv om du ikke vil ha salat) en enkel salat av grønne og røde salatblader, noen valnøtter og en god vinaigrette (gjerne med sherryeddik i).

• Liker 1
Skrevet

Hvis du allikevel skal lage potetbåter er det veldig godt å bake gulrot og persillerot i passe stykker sammen med båtene. Adre rotgrønnsaker kan også brukes og gjerne løk i båter også. En av mine høstfavoritter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...