Gå til innhold

Trenger hjelp!


Gjest lommerusk

Anbefalte innlegg

Gjest lommerusk

Hjelp! :trist:

Jeg skal skrive ett særemne nå, som handler om tegneserier (altså ett tema, ikke forfatter)

Jeg har ikke helt skjønt hvordan jeg skal "sette" opp dette...

Jeg har laget forside, innholdsliste, deretter sier det stopp!

Jeg vet sånn ca hvordan jeg skal gjøre det, men jeg vet ikke hva som skal først, sist osv.

For eks, på innledningen, hva skal står der?

Hva kommer etterpå?

Hva menes med problemstilling? Stille spm til tegneserien liksom??

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med faglæreren din om dette, det er han/hun som skal veilede deg med særemnet. Jeg har ikke lyst til å svare på dette, da jeg ikke vet om ting kanskje gjøres annerledes på din skole enn på den jeg gikk på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lommerusk

Er det så stor forskjell?

Trodde det var samme poenget med alle slike særemner...

Slik 10 pc sider str 14, inholdsliste osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lage deg en vinkling. Det vil si at du må stille et spørsmål - og så svare på det. Å formulere spørsmålet kan være en bra måte å starte på. "Hva er en tegneserie?" er et alt for bredt spørsmål - det blir alt for mye å skrive om på 10 sider. Prøv å snevre inn spørsmålet. "Hva slags tegneserier er mest utbredt i Norge?" Da begynner du å nærme deg. Så kan du tenke at du kanskje bare vil skrive om striper-aktige serier, siden det er det vi har mest av i Norge. Det kan være greit å forholde seg til bare Norske serier, ellers blir temaet ditt for stort - og det skal være lett å finne kilder på norsk rundt Norske serier. Da kan kanskje problemstillingen/ spørsmålet ditt være "Hvilke fellestrekk har de stripene som er populære i Norge i dag?"

Og så kan du besvare spørsmålet ditt i diskusjonsdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...