Gå til innhold

Angående Mastergrader...


Chiyo

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare til hvordan dette fungerer. Jeg holder på med mitt andre år på bacheloren min. Jeg har sett litt rundt på hva mastergrader som kan være interessante, men hva grader kan jeg ta da? I 2013 vil jeg ha en bachelor i Engelsk Litteratur.

Jeg har sett på enkelte mastergrader hvor det står at man må ha en bachelor som er relevant til masteren. Hva betyr det? Kan jeg som litteratur student for eksempel studere Creative Writing videre siden det har mye med Litteratur å gjøre?

Sorry hvis dette er et utrolig dumt spørsmål, men jeg skjønner ikke alt dette jeg. :sjenert:

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg som litteratur student for eksempel studere Creative Writing videre siden det har mye med Litteratur å gjøre?

No kjenner eg ikkje innhaldet i dette studiet, men det vil eg tippe.

Eg trur definisjonen av kva som er "relevant" bachelorgrad er ganske vid, men at du kan rekne med nok ekstraarbeid om du vel ein master som ikkje har så mykje med bacheloren å gjere. Det luraste er nok å ta kontakt med lærestaden som har dei mastergradsprogramma du er interessert i, og spørje om du kan komme inn på studiet med den bacheloren du har.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...