Gå til innhold

Begikk seksuelle overgrep forrige helg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg får en klump i magen. Hvordan skal det gå med oss til slutt. Hva sender dette av signaler, at norske jenter er fritt vildt? Hva om de fortsatt med det samme i helgen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10031178

Jeg synes denne handlingen er alvorlig fordi den viser at dette var planlagt og organisert. Ligner litt på gruppevoldtekt. Samtidig har vi også lært dem at dette for få eller ingen konsekvenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også skremt over hvor lett det er å ta seg til rette med norske jenter og kvinner. Er vi virkelig verdt så lite?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de slipper dem løs. Reglene er jo at de kan holdes hvis det er gjentagelsesfare. Når statistikken viser at de fleste overgrep blir gjort av noen få som handler flere ganger, bør da gjentagelsesfare være et godt nok argument til å holde dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skremt over hvor lett det er å ta seg til rette med norske jenter og kvinner. Er vi virkelig verdt så lite?

Politikerne prioriterer det multikulturelle samfunnet foran alt annet, og sett med politikernes øyne, er norske jenter og kvinner lite eller ingenting verd, sett i forhold til det multikulturelle samfunnet.

Det virker som norske jenter og kvinner har svært vanskelig for å forstå dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politikerne prioriterer det multikulturelle samfunnet foran alt annet, og sett med politikernes øyne, er norske jenter og kvinner lite eller ingenting verd, sett i forhold til det multikulturelle samfunnet.

Det virker som norske jenter og kvinner har svært vanskelig for å forstå dette.

Eksen min, som mishandlet meg, var blond med blå øyne. Tror terskelen for å varetektsfengsle en blond nordmann er enda høyere enn den er for en med utenlandsk opprinnelse. Har også hørt fra andre at offeret blir bedre ivaretatt hvis gjerningsmannen er av afrikansk opprinnelse eller hvis han er rusmisbruker. Vi som blir mishandlet av ressurssterke, kjekke, rike, norske menn med et mektig nettverk blir dårligst ivaretatt. Av en eller annen grunn blir ikke det sett på som like alvorlig. Det er ihvertfall min erfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilføye at jeg også har erfart at norske kvinner som blir offer for vold eller voldtekt blir dårligere ivaretatt enn kvinner med utenlandsk opprinnelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min, som mishandlet meg, var blond med blå øyne. Tror terskelen for å varetektsfengsle en blond nordmann er enda høyere enn den er for en med utenlandsk opprinnelse. Har også hørt fra andre at offeret blir bedre ivaretatt hvis gjerningsmannen er av afrikansk opprinnelse eller hvis han er rusmisbruker. Vi som blir mishandlet av ressurssterke, kjekke, rike, norske menn med et mektig nettverk blir dårligst ivaretatt. Av en eller annen grunn blir ikke det sett på som like alvorlig. Det er ihvertfall min erfaring.

Det er jo åpenbart ikke din erfaring, siden du hevder du ikke har blitt mishandlet av en person av utenlandsk opprinnelse. Du kommer med påstander som "har også hørt", som argument. Altså et verdiløst argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilføye at jeg også har erfart at norske kvinner som blir offer for vold eller voldtekt blir dårligere ivaretatt enn kvinner med utenlandsk opprinnelse.

Og hvem er det som står for mesteparten av voldtektene og mishandlingen av kvinner med utenlandsk opprinnelse, f.eks. kulturer hvor det å innrømme å ha blitt voldtatt og dermed er æreløs, kan betraktes som tilnærmet selvmord? Mørketallene er enorme, men denne typen mørketall ønskes det ikke snakk om. Istedet fokuseres det på at mørketallene nok domineres av norske menn, så det er der fokuset bør ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min, som mishandlet meg, var blond med blå øyne. Tror terskelen for å varetektsfengsle en blond nordmann er enda høyere enn den er for en med utenlandsk opprinnelse. Har også hørt fra andre at offeret blir bedre ivaretatt hvis gjerningsmannen er av afrikansk opprinnelse eller hvis han er rusmisbruker. Vi som blir mishandlet av ressurssterke, kjekke, rike, norske menn med et mektig nettverk blir dårligst ivaretatt. Av en eller annen grunn blir ikke det sett på som like alvorlig. Det er ihvertfall min erfaring.

Det tror jeg nok du har helt rett i . Man har lettere for å stole på folk en ser som "like" en selv . Siden politiet i Norge for det meste er hvite middelklassemennesker , vil de stole mer på et hvitt middelklassemenneske enn en rusmisbruker eller en invandrer fra en annen kultur .

Det igjen betyr dessverre at det blir vanskeliger for kvinner som er misbrukt av hvite middeklassemenn å bli trodd .

Jeg skulle ønske det var en lur måte å løse det problemet på, men jeg vet faktisk ikke .

Jeg håper det går bra med deg nå .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok du har helt rett i . Man har lettere for å stole på folk en ser som "like" en selv . Siden politiet i Norge for det meste er hvite middelklassemennesker , vil de stole mer på et hvitt middelklassemenneske enn en rusmisbruker eller en invandrer fra en annen kultur .

Det igjen betyr dessverre at det blir vanskeliger for kvinner som er misbrukt av hvite middeklassemenn å bli trodd .

Jeg skulle ønske det var en lur måte å løse det problemet på, men jeg vet faktisk ikke .

Jeg håper det går bra med deg nå .

Hva om det er snakk om et brunt middelklassemenneske? Vil de bli stolt mer på en et hvitt arbeiderklassemenneske (ikke rusmisbruker)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det er snakk om et brunt middelklassemenneske? Vil de bli stolt mer på en et hvitt arbeiderklassemenneske (ikke rusmisbruker)?

Har vi i det hele tatt noe særlig arbeiderklasse i norge ? kan man se forskjell på det ?

Jeg tror vi er ganske middelklasse de fleste av oss.

Jeg tror et brunt menneske som oppfører seg og prater på en vanlig norsk måte blir oppfattet likt som andre (hvite) mennesker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi i det hele tatt noe særlig arbeiderklasse i norge ? kan man se forskjell på det ?

Jeg tror vi er ganske middelklasse de fleste av oss.

Jeg tror et brunt menneske som oppfører seg og prater på en vanlig norsk måte blir oppfattet likt som andre (hvite) mennesker .

Siden du trekker frem middelklasse som et kriterie, så gikk jeg utifra at du mente at ikke 99.9% i Norge var middelklasse uavhengig av inntekt, siden det da ikke har noen reell mening som kriterie.

Men da er det jo ikke fargen på huden eller klassebakgrunn som er relevant, men sosiolekt og holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du trekker frem middelklasse som et kriterie, så gikk jeg utifra at du mente at ikke 99.9% i Norge var middelklasse uavhengig av inntekt, siden det da ikke har noen reell mening som kriterie.

Men da er det jo ikke fargen på huden eller klassebakgrunn som er relevant, men sosiolekt og holdning.

Holdning ja, dersom det menes at andre kulturer har et annet kroppspråk og en annen måte å forholde seg til autoriteter (som politiet jo er )

Sosiolekt , ja . men egentlig mer evnen til å snakke norsk . Men jeg antar kebab norsk heller ikke er noe som vekker tillit .

Klesstil kan nok og ha noe å si . Type bukser som henger på knærne , digre hettejakker , mye gullkjeder o.s.v er heller ikke tillitsvekkende .

Selv om det finnes folk av alle klasser som bruker det ,men da mest ungdommer .

Norge er et mye mindre klassedelt samfunn enn for eksempel sverige .

Underklassen i norge er nok asylsøkere , og nylige innvandrere fra kulurer langt fra vår .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...