Gå til innhold

Din ultimate tre retter meny

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det flere måter å lage svinesteik på også - så selv om det ikke hadde vært mitt førstevalg heller så har jeg smakt en innmari god en (surret i bacon og med fyll).

Men nå var det en helt "standard" stek med sprø svor, saus og poteter som ble foreslått...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Men nå var det en helt "standard" stek med sprø svor, saus og poteter som ble foreslått...

Ja jeg så det og jeg forstår ikke det selvsagt. Men alle er jo forskjellige.

Skrevet

Ja jeg så det og jeg forstår ikke det selvsagt. Men alle er jo forskjellige.

Absolutt :)

Skrevet

Forretten: En kremet suppe

Hovedretten: Vilt eller hvit fisk

Desserten: En spennende kremkake med bær

Skrevet

Struts??? Greit nok, det var kjempetrendy og absolutt overalt på begynnelsen av nittitallet (og det er for så vidt også ganske godt), men allikevel, det inngår ikke akkurat i mitt drømmemåltid, dersom jeg skulle sette opp noe sånt.

Smaken er så forskjellig - jeg elsker struts, til den grad at jeg faktisk har spist det på julaften et par ganger (jeg får egen julemiddag pga matintoleranse som ikke går overens med familietradisjonene).

Tror jeg også bare ville gitt dem en liste over allergiene til gjestene, og deretter latt dem gå bananas :popcorn: Kanskje bedt pent om at sjøkreps kunne blitt med i dansen.

Skrevet

Jeg liker aller best når kokkene får bestemme(litt) selv, da får jeg utvidet horisonten min litt :) Likevel ville jeg nok lagt noen føringer for å få ting jeg liker veldig godt når det er en sånn engangsopplevelse.

Suppe av den råvaren som ser best ut den dagen

Hovedrett av fisk eller vilt, gårdsdyra tar vi en hverdag. Helst noe poteter på ett eller annet vis i tillegg til mer fantasifullt tilbehør, jeg blir liksom alltid litt skuffet når jeg ikke får poteter :fnise:

Ikke noe sjokolade i desserten, heller en slags pudding eller noe frukt, gjerne med alkohol for det synes jeg gjør seg i desserter...hjemmelaget is kanskje? Fikk en philadelphia-is med multefromasj en gang som var fantastisk, og så er jeg veldig glad i cognacfromasj. Noe med mye smak og ikke så innmari store porsjoner, dessert er oppskrytt:P

For eksempel:

Jordskokksuppe med sjøkreps

Indrefilet av rådyr med smørdampa haricots verts, bakte småpoteter og rødvinssaus

Varme hermetiserte plommer med hjemmelaget philadelphia-is og en slags saus med madeira

Aah, jeg blir sulten :spise:

Skrevet

Forrett syns jeg er vanskelig

Hovedrett: Andebryst eller en kalvefilet som smelter på tungen, med fløtegratinerte/bakt potet eller kokt potet til.

Dessert: Sjokoladefondant! :rodmer:

Skrevet

Ville gått for hva vi hadde i bryllupet vårt:

Forrett: Røkt kyllingbryst

Hovedrett: Oksemedaljong

Dessert: Bringebærsorbét

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...