Gå til innhold

Søkt internt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har søkt internt, hvordan spørsmål fikk dere på intervjuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i interne intervjuer to ganger. Første gang var det kun kjente tilstede unter intervjuet (var vikar og søkte fast stilling samme sted). Andre gang var det en stilling i en annen avdeling.

I begge tilfellene liknet det ganske mye på et standard jobbintervju, men på det mest interne hoppet man selvsagt over innledende spørsmålene der en skal fortelle om seg selv. I begge tilfeller fikk jeg vanlige jobbintervjuspørsmål av typen hvorfor man har valgt å søke stillingen, hva man mener man har å tilføre arbeidsplassen, hvordan man ser på de ulike arbeidsoppgavene osv. Forbered deg som til et hvilket som helst annet jobbintervju, og legg vekt på å vise deg som rett person til stillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ansetter internt så forutsetter jeg at den avdelingen vedkommende kommernfra har hatt et bra intervju, samt at jeg selvsagt snakker med vedkommendes avd.leder. Dvs det jeg fokuserer på er hvorfor bytte rolle/avd./stilling og hva dunvil videre. Selvsagt også noe om kvalifikasjoner viss det er tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...