AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Tok ut 3 pakker(9 mnds bruk) med NuvaRing i starten av august, grunnet lengre opphold utenlands. Nå har det altså gått 3 mnd., og jeg har ikke oppbevart dem i kjøleskap - slik bruksanvisningen sier. Det står at de er holdbare i 4 mnd. uten oppbevaring i kjøleskap, men etter 4 mnd. kan vel virkningen bli dårligere. Da tør jeg selvfølgelig ikke bruke dem. Som sagt har det gått 3 mnd., men kan jeg da legge de to siste pakkene i kjøleskapet nå, slik at jeg opprettholder holdbarheten? Ellers skal de vel holde hvert fall ett til to år. Eller bør jeg få nye?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Du kan ikke putte de i kjøleskapet for å forlenge holdbarheten.
Bernardette Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Du kan ikke putte de i kjøleskapet for å forlenge holdbarheten. Dette er helt riktig, ringen må settes inn innen 4 mnd. etter at den er tatt ut av kjøleskap for at den skal virke optimalt. Det endrer ingen ting om du setter den i kjøla nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå