Gjest Linda Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 hei er en jente på 24 år som har slitt med angst siden i 2009, da jeg mistet min samboer i ei drukningsulykke. Har ventet med å oppsøkt lege til nå,,...14 dager siden fikk jeg vondt i brystet,pusteproblemer(kvelningsfornemmelse). Har fått utskrevet diverse medisiner....sertralin,Cipralex og aratax men ingen ser ut til å virke. Har spurt flere ganger om å få utskrevet sobril eller vival for jeg ser det er flere som skryter av at det er så fint i sammenheng med sosiale hendelse....da sliter jeg! holder meg helst inne,da jeg blir redd og urolig.. er lei av å våkne på natta og føle meg redd for å dø. har spurt lege flere ganger,men dem mener jeg er for ung,og at dette går over av seg selv ;/ det gjør det vel ikke....føler alt er håpløst...flerer som er i samme situasjon som meg? Mvh Ei frustrert jente.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Hva med å kontakte en psykolog, og bearbede det som har skjedd i stedet. Kan være greit å få snakket med noen om det du sliter med, i stedet for å ta i bruk masse ulike medisiner.
Kooko Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Enig med AB! Det ser ut som du trenger å få snakke med noen og en psykolog er nok det beste! Det ville jeg anbefale deg (om du ikke har prøvd det enda!)... Noen ganger må du også prøve ut forskjellige typer antidepressiva, osv. for å finne noe som virker! Og hvis det er første gang du prøver ut de medz du nevnte, jeg tror det tar flere uker (3-4) før du føler deg noe bedre/annerledes... Men vil anbefale at du venter med sobril/vival... Slike medz er så fort å bli avhengig av! De virker neste med engang men etter en stund trenger du enda høyere dose og så ENDA høyere dose og du får abstinens om du ikke tar dem... det kan føre til en ond syklus... ta en alvorsprat med legen din og gjerne be han til å henvise deg til en psykolog, det hjelper!!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Du er ihvertfall ikke for ung, var rundt 18 da jeg fikk første gang. Men å bruke dette regelmessig er IKKE å anbefale
Perle123 Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 Sobril hjelper ikke meg i sosiale settinger. Fikk resept på denne for ca 6 mnd siden, og har prøvd den ut i forskjellige sosiale situasjoner. Desverre så har den ikke den effekten jeg håpet på. Jeg går nå til behandler en gang i uken for å prøve å finne ut hva som gjør at jeg sliter med angst. Har innsett at medisine ikke løser alle problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå