AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Dere som går på AAP, hva gjør dere? Er dere under medisinsk behandling? Jobber dere via Nav? Eller er det mulig å ha AAP uten å jobbe via nav eller ha medisinsk behandling, jeg jobber for å bli bedre, men tror ikke dette går under medisinsk behandling, er litt usikker. (trening, fysio osv)
Gjest Consensio Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Jeg har forsøkt fysio fordi de krevde det, men det gjorde meg bare verre. Driver med trening på egenhånd som sykling på ergometersykkel, svømming når jeg får mulighet til det og har noen faste øvelser hver dag hvor jeg strekker på kroppen. Dessverre ser det ut til at jeg må tilbake på fysio, noe jeg gruer meg veldig til Finnes ingen muligheter for meg å komme meg tilbake i jobb da jeg bare blir sykere etterhvert som tiden går Likevel så krever de ting av meg som bare gjør meg enda dårligere Jeg gikk på midlertidig uføre, men nå har det jo blitt AAP...noe som er dumt syns jeg for jeg blir satt i samme bås som de med rehabilitering og attføring = skal tilbake i jobb. Forhåpentligvis så får jeg varig uføre snart slik at jeg kan fokusere på å få en levbar hverdag istedenfor å gjøre alt Nav vil (klarer man ikke så mister man pengene...) Har også vært på kurs, arbeidsprøvinh m.m Dersom du går hos fysio så ser nav positivt på det. Egentrening driter de fullstendig i fordi det er ikke noe man kan dokumentere
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Jeg har forsøkt fysio fordi de krevde det, men det gjorde meg bare verre. Driver med trening på egenhånd som sykling på ergometersykkel, svømming når jeg får mulighet til det og har noen faste øvelser hver dag hvor jeg strekker på kroppen. Dessverre ser det ut til at jeg må tilbake på fysio, noe jeg gruer meg veldig til Finnes ingen muligheter for meg å komme meg tilbake i jobb da jeg bare blir sykere etterhvert som tiden går Likevel så krever de ting av meg som bare gjør meg enda dårligere Jeg gikk på midlertidig uføre, men nå har det jo blitt AAP...noe som er dumt syns jeg for jeg blir satt i samme bås som de med rehabilitering og attføring = skal tilbake i jobb. Forhåpentligvis så får jeg varig uføre snart slik at jeg kan fokusere på å få en levbar hverdag istedenfor å gjøre alt Nav vil (klarer man ikke så mister man pengene...) Har også vært på kurs, arbeidsprøvinh m.m Dersom du går hos fysio så ser nav positivt på det. Egentrening driter de fullstendig i fordi det er ikke noe man kan dokumentere Er det jeg er redd for, at Nav skal kreve at jeg prøver meg i mange jobber når jeg vet det ikke går Og hørt at man må stille opp på jobb for man kan ikke sykmeldes fra jobben når man har aap?? Det betyr at på ille dager må jeg bæres til bilen og kjøres til jobb og lempes av der.... Jadda... TS
Gjest Consensio Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Tror de ser an angående det med å prøve jobber. Kan man ikke jobbe, så må man vel sykemelde seg og levere sykemeldingen til nav (mener det var slik iallefall) Jeg var på arbeidsutprøving gjennom noe som heter Fønix, og klarte jeg ikke å komme på jobb så ble jeg hjemme. Nav ble ikke så blide, men jeg hadde Fønix som støttet meg så jeg var veldig heldig sånn sett. Selv om Fønix kom frem til at jeg ikke var arbeidsfør, så har Nav satt seg på bakbeina og mener det motsatte. Så man føler seg som en kasteball i systemet
Gjest uAnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Gikk på AAP i nesten tre år, inntil for en måneds tid siden da ble jeg ufør, men da jeg gikk på AAP så gikk jeg til psykolog to ganger i uken og psykiatrisk sykepleier en gang i uken og hadde arbeidsutprøvning to ganger i uken.
Mubba Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 NAV maste om psykolog i hytt og pine og det endte med at den ene og andre psykologen friskmeldte meg. Dette var mens jeg ventet på å få diagnosen ME (og selvsagt skulle NAV pakke på meg at det var psykisk). Etter at jeg fikk diagonsen har de latt meg være i fred og jeg fikk ingen tilbud. Det siste halve året har jeg ventet på plass på Sørlandets rehabiliteringssenter, og skal dit i slutten av november for å behandles for ME. Har hele tiden hatt AAP (tidligere rehabiliteringspenger).
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Jeg også. Jeg har veldig lyst til å studere, da jeg lettere kan få jobb etterpå OG tror det er noe jeg kan klare. Hvordan fikk dere til å få lov til det?
Gjest Consensio Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Jeg har veldig lyst til å studere, da jeg lettere kan få jobb etterpå OG tror det er noe jeg kan klare. Hvordan fikk dere til å få lov til det? Man kan søke om omskolering. Dette er da noe som tas opp med saksbehandler om dette er et alternativ i din sak. Jeg fikk omskolering for noen år siden. Da stakk jeg bare hodet innom, forklarte hva det var jeg ville søke om og hvorfor. Han syns det var verdt en sjans og noen dager senere starter jeg med omskolering. De kan gi støtte til 3 år studie eller inntil 100.000kr
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Jeg går til psykolog. For å prøve å bygge opp kroppen trener jeg når jeg kan. Jeg håper å kunne begynne med arbeid med bistand om kanskje 2 - 4 måneder, må se hvordan framgangen er. I aktivitetsplanen min står det bare psykolog, og de krever heller ikke noe mer. Når jeg blir bra nok, blir det nok noe karriereveiledning og så arbeid med bistand rettet mot det vanlige arbeidslivet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå